اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجهیزات روشنایی


ویژگی های فنی ریسه ها

ریسه ها دارای تنوع ولتاژ ورودی هستند: ولتاژ 12، 24 و 220 ولت که بدیهی است برای مکان هایی که احتمال وجود جریان آب وجود دارد، بهتر است از ولتاژهای پایین استفاده شود و البته پر واضح است که باید برای هماهنگی ولتاژ های پایین با جریان برق شهری باید از مبدل استفاده کرد.

قابل توجه است که از ولتاژ های پایین، معمولا تا حدود 6 متر طول بیشتر نمی توان استفاده کرد، به همین دلیل هم شرکت های تولیدکننده کلاف های ریسه را در متراژ های پایین، یعنی 5 متری ارائه می کنند و برای ولتاژ های بالا، کلاف های متراژ بیشتر.

چیدمان ال ای دی ها بر روی صفحه مدار با فواصل و تراکم های متفاوت، در میزان نوردهی ریسه ها تأثیرگذاراست. معمولا انواع ریسه ها در تراکم های 60، 120 و یا 180 در هر متر طول تولید می شوند. در ریسه نواری، چیدمان ال ای دی ها می تواند به صورت تک ردیفه، دو یا سه ردیفه باشد.

مقایسه انواع ریسه

همچنین این نوع روشنایی بسته به اینکه قراراست در کجا (فضای داخلی یا بیرونی) مورد استفاده قرارگیرد، می تواند دارای درجه حفاظت (IP) متفاوتی باشد. معمولا ریسه هایی که در فضاهای داخلی مورد استفاده قرارمی گیرند دارای IP20 و ریسه های نورپردازی نمای ساختمان باید دارای IP65 باشند. انواع گوناگونی از ریسه ها که دارای بالاترین درجه حفاظت (IP68) تولید می شوند که جهت استفاده در آب مثل استخرها، قابل استفاده می باشند.

یکی دیگر از موارد قابل توجه در ویژگی های فنی ریسه ها نواری، سایز چیپ های SMD است که درساختارآنها به کاربرده می شود و اسامی ریسه ها بر اساس آن طبقه بندی می شود. نمونه هایی از این مدل ها به شکل زیر می باشد:

  • ریسه SMD مدل 3528
  • ریسه SMD مدل 3014
  • ریسه SMD مدل 5050
  • ریسه SMD مدل 2835

همانطور که اشاره شد، در بعض از انواع ریسه های نواری، صفحه مدار در پوششی غیر شفاف از جنس سیلیکون قرار می گیرد. این محصول که به اسم ریسه نئون فلکسی شناخته می شود، به دلیل حضور این متریال مات، دارای پخش نور یکنواخت تری است و در عین حال نسبت به ریسه ها با پوشش شفاف، کم نورتر است. ولی به دلیل دیده نشدن دیودهای الی ای دی، به لحاظ دکوراتیو بهتر است و می توان برای مکانهایی استفاده کرد که که محفظه ای برای قرار دادن ریسه وجود ندارد و منبع نوری کاملا دیده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>