اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

ریسه ال ای دی نواری از تکنولوژی لامپ های SMD بهره می برد. از ویژگی های این تکنولوژی، انعطاف پذیری، تنوع رنگ، حجم کم، و زاویه دید بیشتر و صرفه جویی در مصرف برق است. SMD هایی که در ریسه نواری استفاده شده اند، 5050، 2835، 3014 و 3020 هستند. در ادامه ساختار ال ای دی نواری را در معرفی بخش های مختلف آن توضیح می دهیم:

بورد ریسه ال ای دی نواری

بورد LED نواری، از جنس آلومینیوم، سرامیک یا پلاستیک فشرده است. تراشه های SMD پایه ندارند و به صورت سطحی روی بورد، مونتاژ و لحیم شده اند. تعداد SMDها در هر متر روی PCB، شدت نور و لومن استریپ نواری را مشخص می کند و بر اساس کاربرد ریسه شلنگی انتخاب می شود. مثلاً برای زیر کابینت آشپزخانه در هر متر 30 SMD و برای نورپردازی نمای ساختمان، سقف بلند و مسیر حیاط و باغچه از ریسه120 عددی استفاده می شود.

بدنه ریسه نواری

نوارهای چراغ LED نواری خطی در اندازه پنج متری در بازار ارائه می شوند. روی این نوارها بین هر سه SMD جاهایی برای برش مشخص شده است. با توجه به کاربرد مورد نظر می توان متراژ و فاصله لامپ ها را مشخص کرد.

درایور یا مدار یکسو کننده

درایور ریسه نواری LED مبدل یکسوکننده تمام موج AC-DC است. این مبدل برق 220 ولت متناوب شهری را در بازه ولتاژی 40+ تا40- به برق مستقیم تبدیل می کند. این تبدیل با توجه به نوع لامپ و توان ورودی تراشه های SMD انجام می شود. معمولا خراب شدن LED نواری به این بخش بستگی دارد. در لامپ های پاور LED خطی یا متری، معمولا درایور وجود ندارد. این لامپ ها مستقیم به برق 220 ولت AC وصل می شوند. این لامپ ها مشکل سوسوزدن دارند. اگر یک تراشه این لامپ ها بسوزد، لامپ های دیگر هم روشن نمی شوند.

اجزای ریسه ال ای دی نواری

درایور LED نواری ترانسفورماتور ولتاژثابت است. این درایور معمولا برای تأمین SMD لامپ ها، 12 ولت خروجی برق DC دارد. می شود از یک درایور، چند ریسه LED را کنترل کرد یا برق آن ها را تأمین کرد در صورتی که کمتر از 90 درصد حداکثر توان خروجی درایور استفاده شود. اگر این ظرفیت استفاده نشود، مدار یکسوکننده به خاطر اضافه بار، آسیب می بیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>