اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

فیوز برق نامی است که برای کلید مینیاتوری یا فیوز مینیاتوری استفاده می شود که همه اینها در واقع تعریف نوعی از کلیدهای حفاظتی است که از مهم ترین قسمت ها در هر مدار الکتریکی محسوب می شوند و از تأسیسات روشنایی، برقی و سیم و کابل های ساختمانی در برابر اضافه بار و جریان اتصال کوتاه محافظت می کنند.

در واقع فیوز برق در مقابل جریان اضافه حساس است و به سرعت مدار را قطع می کند به همین دلیل حتما در سیم کشی های ساختمانی از کلیدهای مینیاتوری یا فیوزهای برق استفاده می شود تا در صورتی که اضافه بار یا اتصال کوتاه صورت گرفت برق قطع شود و به وسایل الکتریکی و سیم کشی ها آسیب وارد نشود.

بهتر است اول بگوییم که کلید یا فیوز برق چیست؟ فیوزهای مینیاتوری یا فیوز برق به نوعی از فیوزها گفته می شود که وقتی جریان اضافه برق را حس می کنند به سرعت خاموش می شوند. در فیوزهای برق دو نوع جریان برق دیده می شود:

جریان لحظه ای که آستانه تحمل فیوز است مانند 3000 یا 6000 که این عدد را در کادر مستطیل شکلی می نویسند، به این معنا که فیوز در یک لحظه که کمتر از یک ثانیه است توانایی تحمل این جریان را خواهد داشت.

جریان نامی، به حداکثر جریانی گفته می شود که مجاز است فیوز تحمل کند. اگر روی فیوز جریانی بیشتر از حد جریان نامی بگذرد، فیوز مدار را قطع می کند.معمولا فیوزهای مینیاتوری در تیپ های B، C، D، K و Z تولید می شوند مثلا C6 نوشته شده روی یک فیوز برق: حرف C تیپ فیوز را نشان می دهد و 6 حداکثر جریان مجاز یا جریان نامی را که فیوز می تواند تحمل نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>