اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید کلید و پریز منزل یا محل کار خود نیاز به اطلاعاتی داشته باشید که این اطلاعات را نتوانید از هر جایی کسب نمایید و یا در خرید این محصولات همواره ممکن است سوالاتی ذهن شما را درگیر سازد که به ظاهر بسیار ساده هستند ولی پاسخ دادن به آنها به اطلاعات تخصصی نیاز دارد.

به طور کلی کلید و پریزها المان هایی هستند که به غیر از کاربری اصلیشان به یکی از عناصر زیبایی در دکوراسیون محیط تبدیل شده اند و تنوع گسترده ای در طرح و مدل دارند که همین امر انتخاب کلید و پریز مناسب را اندکی سخت تر می کند و باید قبل از خرید از کیفیت بدنه و مکانیزم گرفته تا رنگ بندی کادر بیرونی و رویه کلید و پریز و همچنین مواردی مثل استانداردهای نصب این محصولات را در نظر بگیرید. در این مقاله تعدادی از سوالاتی که قبل از خرید و انتخاب کلید و پریز ممکن است برایتان پیش بیاید را بررسی کرده ایم تا بتوانید انتخاب راحت تری داشته باشید.

1.در خرید کلید و پریز می توان رنگ رویه و کادر را متفاوت انتخاب کرد ؟

بله، در اکثر مدل های کلید و پریز می توانید رویه ها و کادرها را به صورت جداگانه با رنگ بندی دلخواه انتخاب نمایید (به طور مثال رویه یا بخش وسط کلید و پریز سفید با کادر دور مشکی) ولی در برخی از کلید و پریزها این محصولات به صورت یکپارچه ارائه می شوند و کادر و رویه بهم متصل است و امکان انتخاب رنگ جداگانه برای آنها وجود ندارد.

2.آیا رنگ کادر و رویه در استفاده از کادرهای گروهی می تواند متفاوت باشد ؟

به صورت کلی در برخی از مدل های کلید و پریز که امکان انتخاب رویه و کادر به صورت جداگانه وجود دارد می توان کادرهای گروهی و رویه های آن ها را نیز جداگانه و هرکدام را با رنگ دلخواه انتخاب کرد.

3.آیا در کلید و پریزهای خارجی، کلید کولر وجود دارد ؟

کلید و پریزهای خارجی معمولا کلید کولر به این شکلی که ما در ایران استفاده می کنیم ندارند و برندهای معدودی کلید کولر دارد همانند کلید و پریز ویکو بنابراین می توانید در صورت خرید کلید و پریزهای بدون کلید کولر از برندهای مشابه که دارای کلید کولر می باشند استفاده نمایید.

4.آیا می توان کادر و رویه کلید و پریز را از برندهای متفاوت انتخاب کرد ؟

معمولا کادر ها و رویه ها از یک برند باید باهم استفاده شوند و در اکثر کلید و پریزها نمی توان کادر را از یک مارک و رویه را از مارک دیگر انتخاب کرد فقط در برندهای معدودی این قابلیت وجود دارد.

5.آیا برای استفاده از کلیدهای لمسی باید حتما سیستم خانه ما هوشمند باشد ؟

خیر، کلیدهای لمسی در دو نوع هوشمند و ساده تولید می شوند که برای استفاده از نوع ساده نیازی به هوشمند بودن سیستم محل مورد نظر شما نیست و می توانند به راحتی جایگزین کلید و پریزهای قدیمی منزل شما شوند ولی کلید های لمسی هوشمند را فقط می توان در جاهایی که هوشمند سازی انجام شده است به کار برد.

6.آیا برای استفاده از کلیدهای لمسی هوشمند نیاز به کابل کشی مجزا وجود دارد؟

کلیدهای لمسی هوشمند دو نوع دارند، نوعی از این کلیدهای لمسی برای نصب نیاز به کابل شبکه دارند که این مدل برای ساختمان هایی که در حال ساخت هستند به کار می رود یا برای استفاده در ساختمان های ساخته شده باید سیم کشی ها عوض شوند.

نوع دیگری از کلیدهای لمسی هوشمند روی سیم کشی های قدیم ساختمان ها نیز قابل استفاده هستند به این صورت که یک بورد پشت این کلیدهای لمسی قرار دارد و به صورت وایرلس با سیستم مرکزی یا اکسس پوینت ساختمان یا خانه هوشمند ارتباط دارد.

7.کادر گروهی کلید و پریز چیست ؟

کادرهای چند خانه یا گروهی برای نصب چند کلید یا چند پریز در کنار هم به صورت یکپارچه استفاده می شوند. در واقع هم نظم بیشتری به فضا می بخشند و هم از طرفی به جای نصب دو یا چند کلید و پریز به صورت جداگانه می توان آنها را در کنار هم با یک کادر دو یا چند خانه نصب کرد.

8.آیا برای استفاده از کادر گروهی یا چند خانه حتما باید قوطی کلید ها گروهی باشند ؟

بله، برای نصب کادرهای چندخانه باید از قوطی کلیدهایی که قابلیت اتصال به هم را دارند یا قوطی های گروهی استفاده کرد. به عنوان مثال برای نصب کادر گروهی پنج خانه باید پنج قوطی کلید کنار هم نصب شود.

9.آیا مکانیزم ها نیز می توانند گروهی باشند ؟

خیر، فقط کادرها یا فریم ها گروهی هستند و برای قرار گیری هر کلید و پریز داخل این کادرها باید مکانیزم ها و رویه های جداگانه تهیه و نصب شوند.

10.آیا با قوطی کلیدهای قدیمی یا گرد (شاپوری) می توان کادرهای گروهی نصب کرد ؟

خیر، قوطی کلیدهای قدیمی قابلیت استفاده با کادرهای گروهی را ندارند چرا که نمی توان قوطی کلید دیگری به آن اضافه کرد ولی قوطی کلیدهای جدید امکان گروهی شدن و اتصال به یکدیگر را دارند.

11.آیا کلید های لمسی جدید را می توان با قوطی کلیدهای قدیمی استفاده کرد ؟

بله اکثرا شرکت های تولید کننده کلید و پریز لمسی این موضوع را در نظر گرفته اند که برای نصب محصولاتشان نیاز به تغییر قوطی کلید نباشد و روی همان قوطی های قدیمی بتوان کلیدهای لمسی را نصب کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>