اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

چراغ ریلی نیز مانند انواع دیگر ابزارهای روشنایی دارای تجهیزات و اجزایی می باشند. این اجزا اصولا از چراغ ها و پایه ها و اتصالات تشکیل می گردد. این محصول در گالری ها، موزه ها، فروشگاه ها و فضاهایی که نیاز به نور هدفمند دارید بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. برای نصب و استفاده از چراغ های ریلی باید ابتدا ریل های آنها نصب گردد و سپس چراغ ها روی این ریل ها سوار شوند بنابراین بهتر است قبل از خرید این محصول اجزای آن را بشناسید تا بتوانید انتخابی راحت تر داشته باشید. در ادامه به معرفی اجزای این چراغ ها می پردازیم:

چراغ ها اصلی ترین عضو یک سیستم ریلی روشنایی هستند. بنابراین در جهت رسیدن به بالاترین میزان بازدهی از یک سیستم روشنایی باید در انتخاب چراغ ها به موارد مختلفی دقت و توجه نشان داد. نخست باید منابع تامین کننده نور محیط را در نظر گرفت بعد از آن باید به شرایط فضا از جمله مساحت و ارتفاع سقف توجه نمود.

به این ترتیب هرچه ارتفاع سقف کوتاه تر باشد شرایط استفاده از چراغ ریلی نیز آسان تر خواهد شد. سیستم ریلی به سقف متصل شده و در نهایت چراغ ها به سادگی بر روی آن نصب می گردند همچنین باید اشاره نماییم که سیستم چراغ های ریلی دارای این قابلیت است که بر روی دیوار نیز نصب شود. در آن صورت سازوکار نورپردازی به طور کل شکل دیگری خواهد داشت. جهت سیستم نیز تغییر خواهد کرد. معمولا در چنین حالت هایی نور را به طور مستقیم و از بالا یا پایین به تابلو یا هر کالای دیگری می تابانند.

انتخاب نور در سیستم ریلی

هنگامی که می خواهیم نور چراغ های یک سیستم ریلی را انتخاب نماییم الزامی است که به شرایط استفاده از آن ها توجه ویژه ای نماییم. در واقع این شرایط نوع نوری که باید استفاده شود و همچنین تعداد چراغ های سیستم را نیز تعیین می نماید. اصولا چراغ های سیستم ریلی در یک ترکیب نور زرد و سفید مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب رنگ نور بهتری فراهم می شود.

از طرف دیگر اگر چراغ های ریلی برای مکان هایی مثل گالری جواهر یا بوتیک ها و مزون ها در نظر گرفته شود نور زرد و یا آفتابی ارجح تر است. به این دلیل که نور زرد نزدیک ترین رنگ به رنگ نور طبیعی است و رنگ پارچه و یا جواهرات را شفاف تر کرده و به درخشندگی آن ها می افزاید. اما در عین حال مثلا در مکانی مثل داروخانه استفاده از نور سفید توصیه می شود زیرا سبب روشن تر دیده شدن فضا و القای حس تمیزی می گردد.

کیفیت نور در چراغ ریلی

چراغ های ریلی امکان استفاده از مدل های نوری مختلفی را دارد. از جمله لامپ LED و SMD و یا SOB. در مرحله نصب چراغ ها باید به شدت نور و میزان روشنایی آن توجه شود. این نکات در انتخاب بسیار با اهمیت اند. از طرف دیگر میزان فاصله چراغ ها از دیوار و دایره روشنایی ایجاد شده توسط آن نیز از نکات بسیار پراهمیت هستند.

به این ترتیب زاویه تابش نور به علاوه میزان شدت نور ایجاد شده توسط آن و همچنین وجود یا عدم وجود رفلکتور در لامپ ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اصولا لامپ های LED چراغ های ریلی کم تر مورد استفاده قرار می گیرند. ولی در صورت نیاز اضطراری می توان از این نوع لامپ ها نیز بهره گرفت. از آنجا که لامپ های ال ای دی نور نقطه ای ایجاد می کند جهت نورپردازی تابلوها و یا لباس ها مناسب هستند.

نوع لامپ چراغ ریلی

اصولا هنگام خرید یک لامپ ال ای دی بهتر است به عدد CRI توجه نماییم. این عدد نشان گر شاخص نمود رنگ در لامپ های ال ای دی است. به این ترتیب که هر چه عدد این شاخص بالاتر باشد کیفیت رنگ اجسامی که زیر این نور قرار می گیرند نیز بالاتر است و میزان تفکیک رنگ و میزان طبیعی بودن رنگ ها نیز بیشتر خواهد شد.

در واقع این شاخص تنها در مورد نور خورشید با صد برابر می شود. از طرف دیگر لامپ های SMD نوری غیر نقطه ای و نسبتا پخش را ارائه می دهند. این نوع لامپ ها ایجاد سایه روشن نمی کنند. بنابراین این امکان وجود دارد که فضای بیشتری را با آن ها روشن نمود.نوع دیگر لامپ ها با عنوان COB شناخته می شوند. این نوع لامپ ها ابزارهای روشنایی هستند در وضعیتی میان دو نوع قبلی. این نوع لامپ ها رفلکتور داخلی دارند که سبب بازتاباندن بیشتر نور می گردد. بنابراین این نوع از لامپ ها نورهای با لبه تیز منتشر می کنند.

ریل ها و اتصالات چراغ ریلی

ریل ها و اتصالات مربوط به آن ها از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده چراغ های ریلی هستند و در واقع همین اجزا هستند که این نوع چراغ ها را در قیاس با دیگر ابزارهای روشنایی ها متفاوت می کنند. ریل ها در اندازه ها و رنگ های گونلگونی در بازار مجودند. بنابراین کاربران می توانند متناسب با شکل کاربری و شرایط مکان مورد نظرشان گزینه های مناسب را خریداری کنند. توضیح این که به منظور قرارگیری این ریل ها در جوار یکدیگر ضروری است که از واسط هایی به شکل های T یا L یا X استفاده بشود.

پایه چراغ ریلی

در سیستم چراغ های ریلی کار این پایه ها اتصال مستقیم لامپ ها به ریل است. این پایه ها اصولا در دو نوع ارائه می شوند. نوع اول پایه هایی با امکان اتصال به لامپ و نوع دوم پایه هایی که در کنار لامپ به شکل یک ابزار ترکیبی بر روی ریل نصب می شود. پایه ها در اندازه ها و اشکال گوناگونی تولید می شوند. بنابراین کاربران با طیف گسترده ای از این نوع پایه ها در طرح ها و رنگ های گوناگون روبرو هستند. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>