اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

نورپردازی محیط های گوناگون امروزه یک اصل اثبات شده در طراحی داخلی و دکوراسیون ساختمان ها است. برای این منظور نیاز به ابزارهای گوناگون روشنایی وجود دارد. در مقاله پیش رو در ادامه معرفی ابزارهای روشنایی مورد نیاز در فرایند نورپردازی ساختمان ها به معرفی چراغ های دیواری و برشمردن انواع آن می پردازیم.

چراغ های دیواری اصولا علاوه بر این که نور محیط را تامین می کنند ابزارهایی برای تزیین فضا نیز به شمار می روند. با این وصف این امکان برای کاربران وجود دارد که در طرح ها و انواع مختلف از چراغ های دیواری استفاده نمایند. در قسمت های مختلف ساختمان و در فضاهای داخلی آپارتمان ها بسته به نیاز و هماهنگ با دکوراسیون طراحی شده می توان از چراغ های دیواری بهره گرفت.

چراغ دیواری و یا به عبارت دیگر چراغ دیوارکوب با توجه به اشاراتی که کردیم از ابزارهای متدوال روشنایی به شمار می روند که عموما در مکان هایی مثل هتل ها و اماکن اداری و تجاری و منازل مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. با این وصف از این نوع چراغ ها می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای لامپ های قدیمی تر یاد کرد. به طور کلی این چراغ ها برای روشن کردن قسمت معینی از فضا استفاده می شوند.

نقش چراغ های دیوارکوب در دکوراسیون داخلی

در مرحله نصب این نوع چراغ دیوارکوب هماهنگی میان چراغ های سقفی با دیوارکوب ها بسیار حائز اهمیت است و از اولین تمهیدات طراحی دکوراسیون داخلی خانه ها به شمار می رود. امروزه تحول تکنولوژی در لامپ های گوناگون از مدل رشته ای به مدل های ال ای دی طراحان دکوراسیون داخلی را با تنوع و کیفیت بیش تری روبرو نموده است. درست به همین علت میزان تولیدات و طراحی های گوناگون به طور چشم گیری افزایش یافته است.

در یک دسته بندی کلی چراغ های دیواری هم می توانند کاربرد ایجاد روشنایی در محیط را داشته باشند و هم می توانند به عنوان چراغ دکوراتیو مورد استفاده قرار بگیرند. اگر قصد دارید از چراغ دیواری به عنوان یک منبع روشنایی استفاده نمایید بهتر است چراغ هایی را انتخاب کنید که نور بیشتری را در فضا منتشر می سازند و دارای چیپ های ال ای دی هستند که در این صورت میزان مصرف انرژی نیز کاهش می یابد.

ولی در صورتی که هدف شما برای استفاده از چراغ دیواری، کاربرد دکوراتیو آن است در نتیجه باید به دنبال چراغ هایی باشید که نورهای خاص و تزئینی روی دیوار منتشر می کنند که در این مدل از چراغ ها نور ایجاد شده جنبه زیبایی بیشتری نسبت به روشنایی دارد.امروزه با گسترش تولید انواع چراغ ها و المان های روشنایی با اشکال و مدل های جذاب شما می توانید ضمن تامین نور مورد نظرتان یکی از المان های زیبایی محیط را نیز در دکوراسیون خود داشته باشید. انواع چراغ دیواری جذاب حتی در زمان خاموش بودن نیز زیبایی خود را دارند.

انواع چراغ های دیواری

اصولا انواع چراغ دیواری می تواند در انواعی مینی مال، مدرن و یا کلاسیک ارائه بشود. به طور کلی چراغ های دیواری در دو نوع داخلی و بیرونی به بازار مصرف عرضه می شوند. چراغ های دیواری بیرونی برای نورپردازی محوطه های بیرونی و فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند و ساخت آنها به گونه ای است که در برابر عوامل محیطی مختلف مقاومت بالایی دارند.

در مقابل چراغ های داخلی ابزارهایی برای تامین نور محیط های بسته به شمار می روند که در این نوع چراغ ها می توان از لامپ هایی با نور آفتابی یا نور مهتابی بهره گرفت و یا از انواع مجهز به تکنولوژی ال ای دی استفاده کرد البته گستردگی و تنوع مدل های چراغ دیواری داخلی به قدری بالاست که دست شما در انتخاب مدل مورد نظرتان باز است.نوع دیگر چراغ های دیواری که در بازار وجود دارد در سرویس های بهداشتی و یا حمام ها مورد استفاده قرار می گیرند و ضد آب هستند. این نوع از چراغ های دیوارکوب از مقاومت بالایی در مقابل رطوبت برخوردارند.

در راستای تزیینات قسمت های مختلف محیط مورد نظر نیز می توان از چراغ دیواری دکوراتیو بهره گرفت. همچنین یکی دیگر از کارایی های این نوع چراغ ها نصب در راه روها و راه پله ها است. در عین حال اما باید در نظر گرفت که فضا به میزان کافی برای نصب آن ها موجود باشد و همچنین از پیش تر در جهت سیم کشی و برق رسانی به آن مکان مورد نظر اقدامی صورت گرفته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>