اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایای استفاده از میلگرد سنجاقی:
استفاده از قلاب دوخت در ستون بتنی مزایای زیادی دارد که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم.

سازه_میلگرد

آرماتور سنجاقی به دلیل شکل خاصی که دارد باعث نگه داشتن میلگردهای طولی در جای خود می شود و این مهم ترین مزیت آن است.

قلاب دوخت یک مزیت دیگر دارد و آن هم سبک و کم حجم بودن آن است که امکان استفاده از آن را در هر قسمتی فراهم می کند.

نوعی خاموت وجود دارد که عملکردی مشابه با میلگرد سنجاقی دارد اما استفاده از آن باعث شلوغ شدن میلگردها و سختی هنگام بتن ریزی می شود. لذا استفاده از سنجاقی بیشتر توصیه می شود و این نیز یکی از مزایای آن است.

یکی دیگر از مزایای میلگرد سنجاقی این است که به دلیل ساختار ویژه ای که دارد به راحتی اجرا می شود و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

معایب استفاده از میلگرد سنجاقی:
در کنار مزایا و محاسن میلگرد سنجاقی، معایبی نیز وجود دارد که با در نظر گرفتن مقررات می بایست قبل از استفاده از آنها عیب ها گرفته شود.

یکی از معایب قلاب دوخت این است که باید به صورت پیش ساخته آماده شود و اگر اندازه ها در مقایسه با ستون مورد نظر صحیح نباشد استفاده از آنها را سخت می کند.

اندازه خم ها و زاویه ها باید طبق محاسبات دقیق انجام شود و کوچک ترین اشتباه عواقب بدی خواهد داشت و این امر جزو معایب میلگرد سنجاقی است.

یکی از معایب دیگر آن محدودیت استفاده است که برای میلگردهای کمتر از 12 عدد در هر مقطع ستون کاربرد بیشتری دارد و برای تعداد بیشتر از میلگردهای دیگری غیر از سنجاقی استفاده می شود.

از عیب های دیگر آن این است که باید تحت نظارت طراح متخصص اجرا شود. زیرا فواصل و نحوه اجرا در کار بسیار مهم است و کمترین ایراد می تواند برای پروژه مشکل آفرین شود.

میلگرد سنجاقی یا به عبارتی قلاب دوخت ستون یک مقطع کوچک و پرفایده است که کمک بزرگی به استحکام ستون و دیوارهای بتنی می کند.

عدم استفاده از آن و یا استفاده ناصحیح می تواند منجر به خسارات جبران ناپذیری شود زیرا ستون و دیوار بدون آن به راحتی تحت فشارهای لرزه ای و برشی فرو می ریزد.

بنابراین باید از این مقطع طبق مقررات و آیین نامه های بین المللی استفاده کرد و در این بین نظارت دقیق طراحان در حین اجرای آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>