اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب پانل گچی:
خواص، کاربردها و مزایای پانل های گچی، استفاده از آنها را در ساختمان سازی نوین رایج کرده است.

پانل_گچی

از آنجا که این دیوارهای گچی پیش ساخته در ابعاد بزرگ، تولید شده و سقف و دیوارها را با مساحت بالا پوشش می دهد، نصب آنها آسان است و وزن کمی دارند.

همچنین برای برش و نصب آن، از ابزارهای ساده مانند تیغ کاتر، میخ، مته و چسب استفاده می شود.

صرفه اقتصادی، ضد حریق بودن و جلوگیری از گسترش آتش، عایق صدا، دوام بالا و تنوع آنها در طراحی و دکوراسیون داخلی از دیگر مزیت های پانل های گچی می باشد.

در مجموع، مزایای پانل های گچی را می توان شامل کاهش شدید ضایعات ساختمانی، عایق حرارتی و صوتی مناسب، رنگ پذیری و نصب آسان، وزن سبک، عدم نیاز به گچ، سیمان، خاک و نیز سرعت اجرای بالا دانست.

البته پانل های گچی، محدودیت ها، مشکلات و معایبی نیز به همراه دارند. برای نصب پانل های گچی، دمای محیط نباید کمتر از چهار درجه سلسیوس (سانتیگراد) باشد.

همچنین در صورت استفاده از چسب برای نصب، این پانل ها برای دمای زیر 10 درجه مناسب نیست.

پانل های گچی در زمان نصب، نباید در معرض رطوبت زیاد باشند با این حال، هنگام نصب در فضای گرم، خنک کردن محیط و تهویه یا ایجاد جریان هوا در اطراف پانل لازم است.

در هر صورت، دمای بیش از 35 درجه، مناسب آن نیست.

در مجموع، شکننده بودن به ویژه در زمان حمل و نقل و نصب، رطوبت پذیری، ضد آب نبودن و هزینه نسبتا بالا را می توان از جمله معایب آن برشمرد.

کاربرد پانل گچی:
پانل های گچی در ساخت دیوارهای غیر باربر یا پوشش مستقل دیوار، محافظت ستون ها، چاه آسانسور و تأسیسات در برابر آتش کاربرد دارند.

همچنین دکوراسیون و روکش نهایی دیوارهای داخلی، ایجاد سقف کاذب گچی با خواص ضد آتش و عایق از جمله مصارف پانل گچی در ساختمان است.

همچنین انواع پانل های گچی و ساندویچ پانل ها، با توجه به خصوصیاتی که دارد، در ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی از جمله هتل ها و ویلاها و نیز در بخش های مختلف ساختمان مانند انبارها، فضای آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و… به کار می روند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>