اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رایانش ابری آینده همه چیزهای دیجیتالی است که در اطرافمان وجود دارند.

رایانش_ابری_در-ساختمان

این مورد ارتباط تنگاتنگی با فناوری اطلاعات دارد و قطعاً افرادی که با فناوری اطلاعات سروکار دارند برای پیشرفت در هر کاری که انجام می دهند ناخودآگاه به سمت فناوری رایانش ابری گرایش پیدا می کنند.

دلایل زیادی برای استفاده از فناوری رایانش ابری وجود دارد که از میان آنها می توان به انعطاف پذیر بودن، مقرون به صرفه بودن، ایمن بودن، قابلیت کنترل از راه دور داشتن و قابلیت پیشرفت در آینده اشاره کرد.

صنعت ساختمان سازی نیز مثل هر صنعت دیگری از فناوری رایانش ابری بهره گرفته است. در سال 2012 طی یک نظرسنجی برآورد شد که 12٪ پیمانکاران به استفاده از فناوری رایانش ابری فکر می کنند.

پنج سال بعد با انجام یک نظرسنجی دیگر حدود 85٪ از پیمانکاران از فناوری رایانش ابری استفاده کرده اند یا در حال برنامه ریزی برای بهره گیری از این فناوری در کار ساخت و ساز خود هستند.

رایانش ابری در ساختمان چیست؟
اما واقعاً دلیل این رشد چشمگیر رایانش ابری در ساختمان سازی چیست؟ این صنعت جزء معدود صنایعی است.

که ارتباط مستقیمی با دیجیتال شدن و اینترنت ندارد اما نباید منکر این شد که رایانش ابری کمک بسزایی به سرعت و کیفیت پروژه های ساختمانی می کند و از این جهت هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به طور کل رایانش ابری پایه و اساس انقلاب دیجیتال در صنعت ساخت و ساز است.

این فناوری به صنعت ساختمان اجازه می دهد تا بهترین نرم افزارها را برای پیشبرد اهداف خود به کار گیرد و در نتیجه بهره وری این صنعت را افزایش می دهد.

بنابراین اگر در صنعت ساختمان سازی فعالیت می کنید ولی هنوز به رایانش ابری متصل نشده اید این مقاله به شما کمک می کند تا پاسخی برای سؤال رایانش ابری در ساختمان چیست پیدا کنید و با مزایای این فناوری و روش استفاده از آن آشنا شوید.

رایانش ابری چیست؟
قبل از اینکه اینترنت به سرعت و روانی زمان حال برسد، پردازش داده ها به صورت محلی و روی کامپیوتر یا دستگاه انجام می شد و داده ها روی هارددیسک ذخیره می شدند.

بدین معنی که کاربر همیشه فقط به فضای هارددیسک محدود بود و اگر برای اجرای برنامه های جدید توان رایانشی دستگاه ضعیف میشد، کاربر مجبور بود کل سیستم کامپیوتر یا دستگاه را ارتقا دهد که این کار هزینه زیادی برای کاربر ایجاد می‌کرد.

اگر هم فضای کامپیوتر یا دستگاه برای ذخیره سازی اطلاعات تمام میشد، کاربر باید با خرید حافظه های جانبی گران، فضای اضافی برای آنها ایجاد می‌کرد یا اینکه فایل های اضافه را از بین ببرد.

اما به محض اینکه اینترنت با پهنای باند وسیع تر به وجود آمد، همه چیز تغییر کرد. اکنون داده ها با سرعت خیلی بیشتری پردازش می شوند و دستگاه اکثر اوقات آنلاین است.

این دو ویژگی یعنی سرعت بالا و آنلاین بودن همیشگی باعث ایجاد یک فرصت عظیم شد.

اکنون کاربر می توان با استفاده از سرورها اطلاعات و داده های خود را از طریق اینترنت در فضاهای ابری ذخیره کرده و وابستگی خود را به هارددیسک دستگاه خود کم کند.

رایانش ابری پردازش اطلاعات و داده ها را توسط ماشین های قدرتمندی انجام می دهد و کاربر می تواند با منابع کمتر بیشترین کارها را در هر جا و مکانی به سهولت انجام دهد.

رایانش ابری محدودیت هارددیسک را از بین می برد، جلوی از دست رفتن اطلاعات را می گیرد و باعث دسترسی هرچه بیشتر و سریع تر به داده ها می شود.

به طور کلی سه دسته اصلی رایانش ابری وجود دارد:
زیر ساخت به عنوان سرویس (IaaS)، بستر به عنوان سرویس (PaaS) و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS). دو مورد اول راه حل های گسترده ای برای عملیات IT هستند.

آخرین مورد، SaaS، ساده ترین راه برای کسب بیشترین سود از رایانش ابری با حداقل سرمایه گذاری است.

تعداد زیادی از نرم افزارهای SaaS بر روی صنعت ساخت و ساز تمرکز دارند، از جمله ارائه دهندگانی مانند Plangrid، Procore، Unearth و HCSS.

باید به این نکته توجه کرد که قبل از اقدام به استفاده از رایانش ابری در ساختمان باید دانش اولیه آن را کسب کرد زیرا امکان خطا برای افرادی که دانشی در این زمینه ندارند وجود خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>