اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خانه هوشمند

از مهم ترین تجهیزات موجود در خانه های هوشمند انواع سنسورها هستند. در واقع می توان گفت که سنسورها چشم ها و گوش های یک خانه هوشمند هستند و در صورت وجود نداشتن این المان ها در عمل تعاملات سیستم به صورت یکطرفه انجام می شود.

با استفاده از سنسورها می توان تجهیزات مختلف را راحت تر و سریع تر کنترل کرد. سنسور یا حسگر انواع مختلفی دارد و ابزاری است که نسبت به محرک های فیزیکی واکنش نشان می دهد. سنسورها بر اساس نحوه کارکردشان تقسیم بندی می شوند و می توانند المان هایی مانند حرکت، روشنایی، دود، رطوبت، حرارت، نشت آب و غیره را اندازه گیری نمایند.

سنسور تشخیص حرکت

این نوع سنسورها با نام سنسور حضور نیز شناخته می شوند و همانطور که از نام این نوع سنسورها بر می آید کاربرد آنها در تشخیص آمد و شد افراد گوناگون است بنابراین سنسورهای حرکتی به قاعده در راه پله ها و پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی و امثال آنها کارگذاری می شوند. این نکته قابل توجه است که در زمان کارگذاری این سنسورها زاویه قرار گرفتن آنها بسیار مهم است و نصاب حرفه ای با توجه به مقتضیات مکان مد نظرش این زاویه را تعیین می نماید. علاوه بر این ها سنسورهای حرکتی در واقع مهم ترین عامل در استفاده بهینه از انرژی و عاملی موثر در ایجاد امنیت ساختمان ها به شمار می روند.

سنسورهای روشنایی

وظیفه این سنسورها تنظیم نور محیط است. این نوع سنسورها ابتدا نور طبیعی را بررسی کرده و سپس بر اساس آن سیستم نورپردازی را فعال می نمایند. و همچنین در استفاده بهینه از انرژی نیز تأثیرات بسیار مثبتی دارند. زیرا ترکیب سنسورهای حرکتی و روشنایی سبب می شود در محل های تردد افراد، همواره نورپردازی با توجه به حضور و عدم حضور آنها اتفاق بیافتد. از طرف دیگر این سنسورهای روشنایی به یک سیستم کنترل مرکزی نیز متصل اند که از این طریق نور قسمت های مختلف خانه را بر اساس نیاز از پیش تعیین شده آن قسمت، تنظیم می نمایند.

سنسورهای تشخیص دود

این سنسورها عموما در سیستم های اطفا یا اعلام حریق مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع کار اصلی آنها تشخیص میزان غیر متعارفی از دود در فضا و بلافاصله واکنش نشان دادن به آن است. سنسورهای تشخیص دود اصولا در مکان های پر رفت و آمد نصب می گردند و به قاعده در اکثر مواقع پس از تشخیص میزان دود نامتعارف در فضا به یک سیستم اعلام و یا اطفا حریق متصل شده و آن را فعال می نمایند و یا در بعضی موارد با ارسال یک سیگنال اعلام خطر مراکز آتش نشانی را مطلع می سازند.

سنسور تشخیص نشت آب

این سنسورها از مهم ترین سنسورهای موجود در خانه های هوشمند هستند. از آنجا که در هنگام ترکیدگی لوله های آب زمان تشخیص ناحیه ترکیدگی و اقدام برای رفع نم بسیار با اهمیت است این سنسورها نقشی حیاتی در این موارد بازی می نمایند. پر واضح است که این سنسورها نسبت به مایعاتی مانند آب حساس هستند و با برخورد به این مایعات اعلام خطر می نمایند. این سنسورها معمولا در مکان هایی مثل زیر سینک ظرفشویی و یا حمام و امثال این ها کارگذاری می شوند.

سنسور تعیین وضعیت درب و پنجره ها

همانطور که لابد از عنوان این سنسورها به درستی تشخیص داده اید کارایی آنها کنترل خودکار وضعیت باز و بسته بودن و یا میزان این باز یا بسته بودن دریچه ها و درب های خانه هوشمند است. برای نمونه از آنجا که در خانه های هوشمند سناریوی اصلی عدم اتلاف بی مورد انرژی است چنانچه درب ها و یا پنجره ها باز باشند این سنسورها اجازه روشن شدن سیستم گرمایش یا سرمایش را نمی دهند. عموما برای این نوع سنسورها از زنگ خطر استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>