اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

اولین تصویری که از لامپ داریم چیست؟ یک حباب که رشته ای در داخل آن روشن است. این شکل اولیه که به آن لامپ ادیسونی می گویند در طول تاریخ دست خوش تغییرات بسیاری شده است. انواع گوناگونی از لامپ ‍ ها و تجهیزات روشنایی تولید شدند که جای این لامپ ها را گرفتند و با کاربری های مختلف در نورپردازی استفاده شدند.

البته همچنان از این لامپ ها استفاده می شود اما جایی که زیبایی دکور و طراحی داخلی مد نظر باشد، انواع دیگری از روشنایی به عرصه می آیند. امروزه این لامپ ها در حباب های متفاوت جای می گیرند و معمولاً دیده نمی شوند، اما اخیرا استفاده از فرم های قدیمی در طراحی کالاهای مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نوعی از لامپ در اندازه ها و شکل های متفاوت، بر اساس الگوی همان لامپ ادیسونی ساخته شده اند. این لامپ ها بسیار زیبا و تا حدی گران هستند و بیشتر در طراحی های هنری به کار گرفته می شوند. در این مطلب می خواهیم درباره این لامپ ها که به آن ها فیلامنتی می گویند اطلاعاتی را ارائه کنیم.

لامپ فیلامنتی چیست؟

لامپ فیلامنتی یا LED فیلامانی، لامپی رشته ای در حباب ها و بلورهای متفاوت است. ظاهری شیک و هنری دارد و در دکوراسیون خاص از آن استفاده می شود. این نوع لامپ با تکنولوژی COB تولید و مونتاژ می شود. میزان مصرف این لامپ مانند انواع دیگر لامپ LED است؛ تفاوت آن در این است که گرمای کمتری تولید می کند.

ساختار این لامپ به این صورت است که در شاخه های تراشه COB لامپ های LED نور آبی منتشر می کنند. پوشش رزین فسفر حاوی سیلیکون روی تراشه COB قرار می گیرد و نور آبی را به رنگ ترجیحی تبدیل می کند. از رنگ های مختلف فسفر برای تغییر رنگ نور استفاده می شود؛ مثلا فسفر زردتر، نور زردتر و گرم تر، دمای کمتر یا بیشتر، آفتابی یا مهتابی.

لامپ های فیلامنتی همان لامپ های زیبای رشته ای هستند که این روزها در دکوراسیون خانه های مدرن، کافه ها و رستوران ها به چشمتان آمده اند. حباب ها متنوع و زیبایی که رشته های نور در آن ها به شکل های مختلف طراحی شده اند و به محیط جلوه زیبایی می بخشند. این لامپ ها با الهام گرفتن از همان لامپ حبابی قدیمی ادیسونی و درآمیختن با خلاقیت های مدرن فضا را به یک اثر هنری تبدیل می کنند.

ویژگی های لامپ LED فیلامنتی

در وهله اول زیبایی و جذابیت لامپ فیلامنتی باعث می شود که این نوع لامپ پرطرفدار باشد. البته حس نوستالژیک و شباهت آن با لامپ های قدیمی هم در این جذابیت بی تأثیر نیست. به همین دلیل بیشتر در گالری ها یا کافه ها و رستوران های مدرن از آن استفاده می شود. در ادامه ویژگی های لامپ فلامینتی را می گوییم که البته مزایای آن هم هست:

  • تراشه LED لامپ فیلامنتی در دمای بین منفی 20 تا مثبت 80 درجه کار می کند.
  • لامپ فیلامنتی، سفیدرنگ و گرم و آفتابی است، 360 درجه نور پخش می کند.
  • بهره نوری بالا و استفاده از حباب شیشه ای باعث می شود حرارت لامپ پایین بماند و زیاد گرم نشود.
  • لامپ فیلامنتی حدود 30 هزار ساعت عمر می کند.
  • تراشه های لامپ فیلامنتی بدون سرب تولید می شوند و با محیط زیست سازگار هستند.
  • لامپ فیلامنتی شاخص نمود رنگ یا CRI دارد.
  • این لامپ بیش از CRI 80 دارد و رنگ اجسام در زیر نور آن طبیعی است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این لامپ ها از چه اجزایی تشکیل شده اند. در این مطلب می خواهم از اجزای تشکیل دهنده لامپ های فیلامنتی بگوییم.

تراشه های 1 وات فیلامنت

هر تراشه COB از لامپ های ادیسونی فیلامنتی، 22 عدد LED 3 ولت دارد که به صورت یک شاخه هستند. این شاخه ها در تمام جهت ها نور را منتشر می کنند. مصرف برق هر شاخه لامپ فیلامنتی حدود 13 میلی آمپر و توان هر شاخه کمتر از 1 وات است. تکنولوژی COB به کاررفته در لامپ های فلامنتی پیشرفتی انقلابی در صنعت روشنایی بود که درجه های بالای اطمینان و طیف گسترده ای از انواع طراحی خاص برای نورپردازی محیط را ایجاد کرد.

حباب یا شیشه لامپ LED فیلامنتی

استفاده از حباب یا شیشه برای این لامپ های زیبا و مدرن از همان لامپ های رشته ای یا ادیسون گرفته شده است. این لامپ ها با حباب های زیبا و منشورهای بلوری حبابی و متنوع، نور 360 درجه پخش می کنند.

درایور تامین ولتاژ و جریان

درایور لامپ فیلامنتی LED مبدل یکسو کننده تمام موج دارد که برق 220 ولت شهری را به برق مستقیم و متناسب با نوع لامپ و توان ورودی تراشه های COB تبدیل می کند. دلیل خراب شدن لامپ های فیلامنتی معمولاً همین بخش درایور است. درایور در بخش انتهایی و داخل محفظه خالی سرپیج است.

سرپیچ یا پایه لامپ LED فیلامنتی

این لامپ ها با سرپیچ ها و پایه های متفاوتی ارائه می شوند، پایه هایی که مخترع آن، توماس ادیسون بود و E نام دارند. این نوع از اتصالات در سراسر جهان به طور گسترده استفاده می شوند. پرکاربردترین پایه ها E27 با قطر 27 میلی متر هستند. نوع دیگر آن E14 است که برای اتصالات کوچک تر تزئینی یا لوستر استفاده می شوند. پایه E27 برای سرپیچ معمولی و پایه های E14 برای سرپیچ شمعی و لوستری لامپ فیلامنتی استفاده شده است.

این لامپ ها با ترکیب طراحی قدیمی و نوستالژیک لامپ های رشته ای با ایده های خلاق توانسته اند مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند. برندهای متفاوت تولید تجهیزات در تولید این محصول با هم رقابت می کنند که طیف بیشتری از مخاطبان را به خود جذب کنند. در پایان باید گفت تجهیزات روشنایی دیگر فقط وسیله روشن کردن فضا نیستند و به عنوان یک عنصر مهم طراحی داخلی و زیبایی محیط به کار می روند. دقت در استفاده از نوع لامپ و تناسب آن با محیط این زیبایی را دوچندان می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>