اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هواکش آکسیال

هواکش آکسیال یا فن آکسیال به انگلیسی Axial Fan نام دارد و به هواکشی گفته می شود که در آن جریان هوا موازی با محور پروانه وارد می شود در واقع اولین فن ساخته شده توسط بشر فن آکسیال بوده است که از این جهت آن را محوری یا آکسیال نامیدند که حرکت و چرخش تیغه ها حول محور مرکزی فن می باشد و هوا نیز در همان جهت شروع به حرکت می کند.

انواع فن آکسیال می توان برای خارج کردن هوای آلوده از محیط و فراهم کردن هوای تمیز استفاده کرد همچنین در فضاهایی که اندازه ذرات ناخالصی موجود در هوا کوچک باشد مثل گرد و غبار و دود و گاز از این هواکش ها می توان استفاده کرد. در ادامه به بررسی انواع فن آکسیال می پردازیم تا با مدل های مختلف آن آشنا شوید:

هواکش آکسیال پروانه ای

ساده ترین نوع هواکش آکسیال، هواکش آکسیال پروانه ای است. معمولاً یک پروانه سه تا شش پره از جنس پلاستیک یا فلز دارد که درون محفظه ای قرار گرفته اند. این نوع فن که فن های خانگی سیار هم از این دسته هستند، در ساختمان های اداری و مسکونی استفاده می شود.

هواکش آکسیال نوع لوله محوری

هواکش آکسیال لوله محوری به آکسیال پروانه ای شباهت دارد اما الکتروموتور و پره های آن در قاب قرار نمی گیرند و در یک محفظه استوانه ای هستند. این نوع فن پروانه ای چهار تا هشت پره دارد. آیرودینامیک و مسطح طراحی شده است و می تواند به راحتی هوا را بشکند.

هواکش آکسیال پره محوری

هواکش آکسیال پره محوری هم به دو نوع دیگر شبیه است. تفاوت این نوع هواکش در این است که پره های راهنما قبل از پره های محوری قرار می گیرند و پره های بیشتری دارد. پره های راهنما جریان هوا را به صورت مستقیم هدایت می کنند و باعث می شوند این تنوع از هواکش بازدهی و کارایی بیشتری داشته باشد. از این نوع هواکش در کارخانه ها و محیط های صنعتی بزرگ و تونل های شهری استفاده می شود؛ همچنین در جاهایی که مشکل کمبود فضا وجود دارد؛ چون جای کمتری اشغال می کنند. هواکش پره محور سر و صدای زیادی دارد ولی در عین حال عملکرد بهتری دارد.

فن آکسیال

وقتی جا به جایی هوا با حجم نسبتا بالا و فشار کم مورد نیاز باشد فن آکسیال گزینه ای مناسب می باشد. با این توضیحات، انتخاب صحیح دستگاه تهویه مطبوع در راندمان مناسب و همین طور مصرف انرژی پایدار، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بدین تعبیر لزوما خرید یک دستگاه گران قیمت با مشخصات فنی غیرمرتبط کیفیت بالاتری را رقم نخواهد زد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>