اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات روشنایی

یکی از شبهه هایی که همواره در میان کاربران لامپ های کم مصرف ال ای دی همه گیر بوده است بر سر میزان عمر این گونه از لامپ ها است. فروشندگان لامپ های LED عمر این لامپ ها را همواره بسیار بالاتر از انواع معمولی لامپ ها اعلام می کنند و روی این مطلب هم پافشاری زیادی دارند. در متن پیش رو با رویکردی همه فهم به تشریح درستی یا کذب بودن این موضوع می پردازیم:

عمر واقعی لامپ های LED

همان طور که می دانیم عمر لامپ های ال ای دی به طور متوسط 10 الی 12 سال بیان می شود. بنابراین کاربر برای مدتی طولانی از شر تعویض لامپ خلاص می شود و دغدغه ی این مسئله را نیز نخواهد داشت. لابد شما هم مانند بسیاری از کاربران از روی کنجکاوی پیش از این، مقالاتی را درباره ی طول عمر و چگونگی سازوکار لامپ های کم مصرف مطالعه نموده اید اما شاید هنوز در گوشه ای از ذهن تان اطمینان خاطری نسبت به این موضوع وجود ندارد. برای آخرین بار و در جهت حصول اطمینان با دقت متن پیش رو را مطالعه نمایید.

عمر لامپ های ال ای دی

گفتیم که فروشندگان و در کنار آن ها آمار و ارقام موجود همگی نشان دهنده ی این واقعیت اند که عمر متوسط یک لامپ ال ای دی حدود 12 سال است. اما آیا واقعا چنین عددی برای طول عمر یک لامپ که وسیله ای پُر استفاده در جریان زندگی روزانه است حقیقت دارد؟

بگذارید خیال تان را راحت کنیم؛ هر کدام از لامپ های ال ای دی دست کم 10 سال برای شما کار خواهند کرد بنابراین در دفترچه ی مربوط به هزینه های جاری زندگی تان دست کم تا 10 سال نیازی نیست قسمتی را جهت خرید لامپ های ال ای دی در نظر بگیرید.

بیایید یک حساب سرانگشتی انجام بدهیم، اگر همین امروز آن لامپ های رشته ای پرمصرف را از سرپیچ های خانه باز کنید و به جایشان چندتایی لامپ ال ای دی تهیه کنید، آن وقت می توانید تا حدود سال 1408 و یا شاید کمی بعدتر از کنار مغازه های الکتریکی هم عبور نکنید.

عملکرد لامپ های LED

شاید بد نباشد اگر کمی هم راجع به سازوکار این لامپ ها بدانیم. این که چه نوع کارکردی در سیستم این لامپ ها سبب این عمر طولانی می شود. آیا آن ها به توصیه ی پزشکان شان گوش کرده و مرتب ورزش می کنند! یا از خوردن غذاهای چرب می پرهیزند!

در واقع پاسخ این پرسش رمز آلود در سازوکار تولید نور توسط این نوع لامپ ها است. این لامپ ها خوشبختانه نه مانند همتاهای قدیمی ترشان گاز جیوه درون شان وجود دارد که موجب گرمای زیاد بشوند و بعد از مدتی هم فرسوده، و نه حتی رشته تنگستنی در دل شان به کار رفته است که احتمال سوختن ا ش وجود داشته باشد.

لامپ های ال ای دی سازوکار دیگری دارند، آن ها توسط مولدهای نوری خانه های ما را روشن می کنند. ساده ترین شیوه ی بیان نحوه کارکرد این لامپ ها که در نهایت منتج به عمر طولانی آن ها می شود از این قرار است که: یک لامپ ال ای دی از آن جا که قطعه یا سازوکاری در سیستم طراحی شده خود ندارد که با گذر زمان دچار استهلاک گردد، بنابراین عمری طولانی دارد.

به یاد داشته باشید که ما لامپ های کم مصرف ال ای دی را فقط برای طول عمر طولانی شان خریداری نمی کنیم. در یک مقایسه ساده نحوه ی نورپردازی این لامپ ها نسبت به انواع دیگر نیز از کیفیت بسیار بهتری برخوردار است. لامپ های ال ای دی در حوزه ی تعریف خودشان استثنا هستند زیرا همه چیزشان مقرون به صرفه و بی نقص است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>