اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات شبکه

کابل های کواکسیال به دو دسته کلی کابل های نازک و کابل های کلفت تقسیم می شوند. اگر دقت کرده باشید معمولا روی این کابل ها مشحصات آن ها را درج نموده اند. باید ذکر کنیم که مهم ترین ویژگی یک کابل کواکسیال این است که به هیچ عنوان نویز به آن راه پیدا نخواهد کرد. تا آنجا که در یکی از کاربردهای مهم این کابل ها در دوربین های مدار بسته، تصاویری کاملا بدون نویز را ارسال می نماید. که شرح مختصر آنها به این قرار است:

Thin net کابل کواکسیال نازک

اولین ویژگی این نوع از کابل ها انعطاف پذیر بودن آن ها است. نازکی آنها چیزی در حدود 25/0 اینچ می باشد. بنابراین کار کردن با این نوع از کابل ها بسیار سهل تر خواهد بود. از طرف دیگر این کابل ها می توانند در تمام شبکه ها مورد استفاده قرار بگیرند. یک کابل کواکسیال نازک می تواند سیگنال ها را تا میزان فاصله 185 متر منتقل نماید. این در حالی است که این سیگنال ها در این فاصله به هیچ وجه ضغیف نمی شوند. این نوع از کابل های کواکسیال عضوی از خانواده کابل های RG-58 هستند و میزان امپدانس آنها 50 اهم است.

امپدانس در واقع میزان مقاومت سیم در برابر جریان متناوب برق است. در کابل های خانواده RG-58 یک هسته مسی مرکزی وجود دارد. چنین هسته ای این امکان را دارد که به صورت مفتول در آید. بنابراین برای استفاده در شبکه های کامپیوتری و همچنین دوربین های مدار بسته بسیار مناسب خواهد بود.

Thick net کابل کواکسیال ضخیم

ویژگی این نوع از کابل های کواکسیال نیز انعطاف پذیری آنهاست اما قطر نازکی آن ها 5/0 اینچ است. ممکن است در جایی بشنوید که به این نوع کابل ها اترنت استاندارد نیز گفته می شود. دلیلش این است که این نوع از کابل ها در واقع برای اولین بار در ساختمان شبکه معروف Ethernet استفاده شدند. در مورد هسته مسی مرکزی این کابل ها باید اشاره کنیم که قطر آن ها بیشتر از انواع دیگر است. اما به هر روی امروزه کمتر از این نوع کابل ها استفاده می شود.

توضیح این که هر چه هسته مسی ضخیم تر باشد سیگنال مسافت طولانی تری را می پیماید. با این وصف باید دانسته باشید که یک کابل Thicknet در قیاس با یک کابل Thinnet سیگنال ها را در مسافت هایی طولانی تر کنترل می نماید. یعنی برای مثال نوع ضخیم کابل کواکسیال سیگنال ها را بدون تضعیف تا فاصله 500 متری جابجا می نماید.

در نتیجه با توجه به امکانات و ویژگی های Thicknet از این نوع کابل در فرآیند پشتیبانی انتقال اطلاعات در مسیرهای طولانی تر بهره گرفته می شود. برای نمونه معمولا کابل های تلویزیون 75 اُهم هستند. اما به طور کلی کابلی که عموما از آن استفاده می شود کابل آرجی-6 است. اما برای فاصله های بلندتر بهتر است از کابل آرجی-11 استفاده بشود.

کابل کواکسیال دیجیتال

باید بدانید کابل های کواکسیال دیجیتال معمولا از جریان برق بهره می برند و سیگنال ها را ارسال می نمایند. احتمالا در این حد اطلاع دارید که سیگنال ها در واقع از میان سیم های مسی که هسته یک کابل کواکسیال را تشکیل می دهند، عبور می کنند و به سمت مقصد خود حرکت می کنند. در ضمن کابل های کواکسیال دیجیتالی دارای پوشش فویلی هستند و بنابراین از هرگونه نویز و تداخلی در امان اند. ناگفته پیداست که کیفیت مواد به کار رفته در تولید کابل که بستگی تام به برند کابل دارد، در کیفیت انتقال پیام موثر است.

کابل کواکسیال دیجیتال در قیاس با دیگر انواع کابل ها

اولین ویژگی کابل های کواکسیال دیجیتال که در این مقایسه باید به آن اشاره نماییم، مربوط می شود به قیمت و برآورد هزینه استفاده از این کابل ها، در پروژه های نصب و راه اندازی سیستم های الکترونیک، پر واضح است که استفاده از کابل های کواکسیال دیجیتال به دلیل استفاده از کابل ضخیم تر و دارای عایق نسبت به کابل استاندارد RCA هزینه ای بالاتر را در پی خواهد داشت. این افزایش هزینه چیزی در حدود 5 برابر بیشتر خواهد بود. این اختلاف قیمت جهانی است.

بنابراین به همین دلیل کاربران شاید به این نتیجه برسند که به جای استفاده از کابل کواکسیال از کابل های دیگری چون کابل صوتی استاندارد آنالوگ برای تامین اتصالات دیجیتال خود استفاده نمایند. اگرچه شاید در ظاهر این ایده به صرفه به نظر برسد اما دارای معایبی نیز هست. مثلا این که کابل های آنالوگ نه دارای عایق هستند که از نویز و آسیب دیدگی محافظت شوند و نه پهنای باند یک کابل کواکسیال دیجیتال را به شما ارائه می دهند. از طرف دیگر باید بدانید یک کابل کواکسیال دیجیتال دارای امپدانس 75 اهمی است و بنابراین پهنای بسیار بیشتری را از یک کابل استاندارد آنالوگ ارائه می دهد.

نکته دیگر این که کابل های آنالوگ در فاصله های طولانی تر به علت نداشتن عایق بعضی از سیگنال ها را از دست می دهند و این سیگنال ها در نتیجه هرگز به گیرنده نخواهند رسید و جایگزین این سیگنال های از دست رفته در واقع پرش های تصویر و نویزها جایگزین می شوند. حتی ممکن است با استفاده از کابل های آنالوگ در تجهیزات برقی دیگری مانند لامپ ها نیز اختلال هایی را مشاهده نمایید. ب

نابراین در این نوع کابل های آنالوگ طول مسیری که کابل تا رسیدن به گیرنده طی می کند، رابطه مستقیم دارد با کیفیتی که ارائه می دهد. یک کابل کواکسیال دیجیتال تمام شبکه های صوتی را در بر خواهد گرفت. بنابراین برای منتقل کردن سیگنال های دو باند چپ و راست یا سیگنال های صوتی دارای 5 کانال، فقط و فقط به یک کابل احتیاج خواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>