اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجهیزات شبکه


تشخیص کابل شبکه اصلی از تقلبی

معمولاً هادی کابل های شبکه از جنس مس است. مس آلیاژی است که هدایت الکتریکی بیشتر و همچنین قیمت بالاتری نسبت به آلومینیوم دارد. همچنین می بایست در یک کابل شبکه، تابیدن زوج ها به یکدیگر به صورت استاندارد باشد. امروزه برخی از شرکت ها اقدام به تولید کابل با برندهای معتبر خارجی کرده اند. علاوه بر این، تست فلوک و داخلی یا وارداتی بودن کابل نیز باید مشخص شود.موارد مهمی که لازم است به هنگام خرید یک کابل شبکه مورد توجه قرار بگیرد، عبارتند از:

جنس هادی کابل شبکه

کابل های اترنت اصلی Cat6، Cat5e و CAT6a با استفاده از مس 100% جامد ساخته می شوند. برخی از تولیدکنندگان، کابل های آلومینیومی روکش دار مسی و فولادی روکش دار مسی را ارزان تهیه می کنند و می فروشند تا بتوانند هزینه ها را کاهش دهند.

اگر کابل های شما هسته فولادی یا آلومینیومی دارند، مطمئناً سیگنال های ضعیفی به شما ارائه می دهند. همچنین ناگفته نماند که این امر بر روی عملکرد و سرعت شبکه شما نیز تأثیرگذار خواهد بود. شما به راحتی می توانید با حرارت دادن قسمتی از هادی، متوجه این موضوع شوید. اگر روکش از بین رفت و تغییر رنگ فوری داد، کابل از نوع تقلبی است زیرا آلیاژ مس مقاومت بالایی دارد.

روکش کابل شبکه

جنس معمول روکش های کابل های شبکه از نوع PVC می باشد. در نوع SFTP، یک لایه شیلد و فویل بر روی هادی مشاهده می گردد. اگر روکش کابل ها از نوع LSZH یا Low Smoke Ziro Halogen باشد، به این معنی است که موقع سوختن دود نمی کند.

گاهی به اشتباه یا تقلب، کارخانه ها جنس PVC را به عنوان LSZH به فروش می رسانند که با سوزاندن تکه ای از روکش، این امر کاملاً مشخص می شود. تولیدکنندگانی نیز هستند که درجه قابل اشتعال CRM و CMP را با یک ماده ژاکت، با کیفیت پایین جایگزین می کنند که ضد آتش نیست.

نوع بسته بندی کابل

جزئیات کوچک همچون جعبه ای که در آن، کابل ها را دریافت کرده اید نیز موضوع مهمی است. لازم است بدانید که کابل ها از کجا آمده اند و آیا از منبع اصلی خریداری شده اند یا خیر.برندهای معتبر کابل شبکه دارای بسته بندی منحصر به فرد با رنگ استاندارد هستند. به عنوان مثال، بسته بندی رول باکس، مختص کابل شبکه لگراند می باشد. معمولاً قرقره کابل های UTP، متراژ 305 متر دارند و کابل های SFTP، بر روی قرقره هایی با 500 متر طول عرضه می شوند.

برند کابل شبکه و رنگ بندی

کابل های شبکه به صورت وارداتی و یا تولید داخل ارائه می شوند. از بهترین برندهای داخلی و تولیدکننده می توان به کابل شبکه سیمیا، شهید قندی، رفسنجان و کرمان اشاره کرد. همچنین کابل شبکه نگزنس، لگراند، اشنایدر، بلدن، رپیتون و … نیز از بهترین برندهای وارداتی کابل شبکه موجود در ایران به شمار می آیند.

معمولاً کابل شبکه لگراند Indoor در ایران به رنگ آبی، کابل شبکه Indoor نگزنس به رنگ نارنجی و بلدن به رنگ طوسی عرضه می شود. همپنین معمولاً رنگ کابل های شبکه Outdoor مشکی است. قیمت کابل های مونتاژشده برندهای اصلی در ایران می بایست بین 40 تا 60 درصد پایین تر از کابل های وارداتی لحاظ شود.

تست فلوک، چنل و پرمننت

یکی دیگر از روش های تشخیص کابل شبکه اصلی و تقلبی، تست فلوک از کابل ها می باشد. شرکت فلوک، سازنده دستگاه فلوک است که زیر مجموعه شرکت Danaher می باشد.تست فلوک در دو نوع چنل (Channel) و پرمننت (Permanen) انجام می شود که تفاوت این دو تست در نوع سوکت ها است. تست پرمننت دقیق تر بوده و کابلی که تست پرمننت را در 90 متر پاس کند، قطعاً تست چنل را نیز پاس می کند. کابل های تقلبی اکثراً تست چنل را پاس می کنند اما قطعاً تست پرمننت را پاس نمی کنند.

شناسایی نماینده اصلی کابل شبکه و مشخصات درج شده کارخانه بر روی محصول

ابتدا نمایندگان اصلی و رسمی کابل شبکه را در بازار شناسایی کنید. سایت راندنو بهترین فروشندگان کابل شبکه را به شما معرفی می کند. اگر آدرس فیزیکی، ایمیل، شماره تلفن یا اطلاعات تماس سازنده در محصول یا بسته بندی ذکر نشده باشد، این امر می تواند باعث نگرانی شود.

این بدان معنی است که شما هیچ راهی برای برقراری تماس با سازنده را جهت رسیدگی به شکایات ندارید و بدین ترتیب بهتر است از خرید چنین محصولاتی خودداری کنید. اگر اطلاعات تماس ذکر شده است، سعی کنید قبل از خرید، این موارد را در وب سایت تأیید کنید یا برای تأیید تماس بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>