اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجهیزات شبکه


پچ پنل چیست؟

پچ پنل شبکه یک قطعه مستطیل شکل فلزی است و یکی از مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه محسوب می شود. این وسیله در انتهای تجهیزاتی مانند روتر، سوئیچ، سرور و … قرار می گیرد و از طرف دیگر به کابل شبکه یا پچ کورد شبکه متصل می شود و مدیریت و ساماندهی کابل ها را راحت تر می کند.Patch Panel از تعدادی پورت تشکیل می شود و در شبکه داخل رک قرار می گیرد. با توجه به توپولوژی شبکه و ساختار آن، تعداد پچ پنل ها مشخص می شود.

در نهایت، انتهای کابل شبکه به Patch Panel وارد می شود. این تجهیزات در واقع همانند رابط، کابل های شبکه را توزیع کرده و آن ها را مرتب می کنند. استفاده از این تجهیزات در ساختار شبکه الزامی نیست اما به کارگیری آن مزایای زیادی برای شبکه دارد.

مزایای استفاده از patch panel

در صورت اضافه شدن کاربر به شبکه، به کمک Patch Panel به راحتی می توان شبکه را سامان دهی کرد. در صورت عدم استفاده از این وسیله، باید تغییر در ساختار کلی شبکه ایجاد شود که این امری زمان بر و پرهزینه است. استفاده از این تجهیزات، توسعه شبکه را راحت تر می کند و زمان انجام آن را کاهش می دهد.

در صورتی که نیاز به انتقال سرور از یک سوئیچ به سوئیچی دیگر باشد، دیگر نیازی به مراجعه کردن به رک سرور نخواهد بود.به کمک این نوع تجهیزات پسیو شبکه می توان به راحتی شبکه را عیب یابی کرد. علاوه بر این، در صورت خرابی، تعمیر patch panel و تعویض آن راحت تر صورت می گیرد.

اگر یک کاربر بخواهد به طور مستقیم به یکی از سیستم های سرور متصل شود، به کمک Patch Panel نیازی به کابل کشی نیست.هنگامی که در شبکه نیاز به تغییر سوئیچ ها و یا جداسازی یک کلاینت از سوئیچ باشد، در صورت وجود Patch Panel، این کار به آسانی انجام می شود.

استفاده از Patch Panel، نظم شبکه را افزایش و تعداد گره های آن را کاهش می دهد. این کار موجب افزایش زیبایی نیز می شود.هنگامی که یک کاربر به شبکه اضافه می شود، می بایست سوکت وارد شبکه شود. افراد متخصص شبکه برای حل این موضوع، از Patch Panel استفاده می کنند.

متخصصان شبکه تمامی کابل های مجهز به سوکت را در یک نقطه (رک) جمع و به Patch Panel وارد می کنند. پس از این عمل، خروجی آن ها شماره گذاری می شود و در نهایت کاربر می تواند هر سوکتی که نیاز دارد را به کمک کابل شبکه به سوئیچ متصل کند.

تعداد پورت پچ پنل

بر روی بدنه Patch Panel تعدادی پورت مشخص قرار گرفته است که درون رک قرار می گیرند. تعداد پورت ها و تعداد پچ پنل ها براساس ابعاد شبکه و متناسب با نیازهای یک سیستم مشخص و انتخاب می شوند.

  • پچ پنل 12 پورت
  • پچ پنل 24 پورت
  • پچ پنل 48 پورت و …

در حال حاضر پچ پنل 24 پورت کاربرد بیشتری نسبت به مابقی مدل ها دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>