اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات شبکه

این تجهیزات می توانند از نوع SFTP، UTP و … باشند که بسته به دیگر تجهیزات موجود در شبکه، هریک از آن ها انتخاب می شود. هم چنین همانند سایر تجهیزات شبکه مانند پچ کورد و کابل شبکه، از گروه های مختلف Cat1 تا Cat8 تشکیل می شوند.توجه به هماهنگی و سازگاری تجهیزات شبکه امر بسیار مهمی است زیرا وجود هماهنگی، سرعت و دقت شبکه را افزایش می دهد.Patch Panel براساس نوع ساختای که دارد، به دو دسته زیر تقسیم می شود:

  • پچ پنل ماژولار: در این نوع Patch Panel، پورت هایی با انواع مختلف مانند SFTP، UTP و STP و گروه های مختلف Cat7، Cat6 و … می توانند کنار یکدیگر قرار بگیرند. حتی انواع پورت فیبر نوری سینگل مود و مالتی مود نیز می توان کنار آن ها قرار داد. یکی از بزرگ ترین مزایای این Patch Panel، این است که در صورت وجود خرابی در هر پورت، تنها کافی است کیستون از آن جدا شود و نیازی به تعمیر یا جداسازی تمامی Patch Panel نیست.
  • پچ پنل غیر ماژولار: این نوع تجهیزات در انواع مشخصی ساخته می شوند و نمی توان از هر نوع پورتی کنار هم در آن ها استفاده کرد.

ماهیت وجودی پچ پنل

در یک مجموعه تعداد زیادی از پریزهای دیواری نصب می شوند که جهت استفاده در آینده طراحی شده اند. یک سر این پریزها سیم کشی و کابل کشی شده و طرف دیگر آن به جایی متصل نیست. پریزهایی که در حال استفاده هستند، از یک سمت به ایستگاه فعال و از سمت دیگر به یکی از پورت های سوئیچ یا هاب متصل هستند.

در حالت کلی کابل های ایستگاه های فعال که به طور مستقیم به هاب و سوئیچ متصل می شوند نباید رها شوند. در سیستم کابل کشی ساختار یافته و منظم، سر دوم کابل هایی که در شبکه فعال و یا غیرفعال هستند، براساس یک استاندارد خاص وارد تابلویی به نام پچ پنل می شوند.

بر روی پچ پانل به ازای تک تک پریزهای روی دیوار یک پورت مشابه وجود دارد. در اصطلاح به این کار می گویند تمامی کابل ها Terminate شده اند. روی پورت های پچپنل فضاهایی در نظر گرفته شده است که می توان روی آن ها برچسب زد و کدهای راهنما را روی آن قرار داد. با وجود این برچسب ها می توان سر دوم کابل که به پریز متصل شده است را روی این تابلو پیدا کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین کورانی:
خیلی خوب نیس بد هم نیست عالی نیست ضعیفم نیست افتضاح نیس بدرد بخور هم نیس
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>