اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجهیزات شبکه


FFTx چیست و چه تفاوتی با سرویس DSL دارد؟

در عصر جدید فناوری های مربوط به اینترنت، واژه FTTx که مخفف عبارت Fiber to the x است، بیش از پیش به چشم می خورد. منظور از FTTx، انواع روش ها و ساختارهای مختلف جهت انتقال اطلاعات توسط تکنولوژی فیبرنوری است.در واقع سیستم های FTT اینترنت را به خانه شما می آورند!

مهم ترین تفاوت FTTx با سرویس DSL در این است که در خطوط ADSL و VDSL، از کابل فیبر نوری استفاده نمی شود اما مسیر انتقال سیگنال در سرویس FTT از کابل فیبر نوری می گذرد.در بین تمام فیبرنوری ها، دو عبارت FTTH و FTTC بیشترین کاربرد را دارد. انواع سیستم های FTT عبارتند از:

FTTH

این کلمه مخفف عبارت Fiber to the Home است. البته در برخی از شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت، با نام FTTP نیز شناخته می شود.در این نوع سرویس، شما اینترنت فیبرنوری را توسط کابل فیبرنوری به طور مستقیم از شرکت ارائه دهنده خدمات و یا ISP دریافت و مستقیم در خانه و یا شرکت از آن استفاده می کنید. لازم به ذکر است که در این حالت علاوه بر اینترنت، می توان تلویزیون اینترنتی، خطوط تلفن دیجیتال و یا سیپ فون را نیز بر روی سیستم FTTH انتقال داد.برای راه اندازی این شبکه به مودم فیبر نوری FTTH نیاز خواهید داشت.

FTTC

این کلمه مخفف عبارت Fiber to the Cabinet است. این تکنولوژی تنها از فیبرنوری تشکیل نشده است، بلکه ترکیبی از کابل مسی و فیبر نوری در آن مورد استفاده قرار می گیرد.کشیدن کابل های فیبر نوری در داخل مجموعه ها هزینه بر است.

به همین دلیل، گاهی توسط تکنولوژی فیبر نوری، سرویس اینترنت به داخل کابین ها در خیابان وارد می شود و سپس توسط کابل مسی به داخل مجموعه ها راه پیدا می کند.این تکنولوژی ساده تر و ارزان تر از سایر مدل های فیبرنوری است اما با محدودیت های سرعت مواجه است و برای سازمان هایی که به اینترنت با سرعت بالای 100 مگابیت نیاز دارند، گزینه مناسبی نخواهد بود.

FTTB

این کلمه مخفف عبارت Fiber to the Building است. هنگامی که کابل فیبر نوری تا ساختمان کشیده شده باشد اما به داخل مجموعه نیامده باشد، به کمک تکنولوژی FTTB می توان اینترنت از نوع فیبر را به داخل مجموعه آورد. این تکنولوژی از FTTH ارزان تر است و زودتر راه اندازی می شود.

FTTN

در این تکنولوژی می توان به چند صد کاربر به طور همزمان سرویس اینترنت را ارائه داد، به شرطی که در فاصله یک مایلی نسبت به یکدیگر قرار گرفته باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>