اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات شبکه

کیستون شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ پریز شبکه یکی از پرکاربردترین تجهیزات در شبکه محسوب می شود. از این قطعه جهت برقراری ارتباط میان کابل شبکه و دیگر تجهیزات هم چون روتر، مودم، سوئیچ و … استفاد می شود.کیستون های شبکه از یک سو به کابل شبکه متصل می شوند و از سوی دیگر یک پورت مادگی RJ-45 ارائه می کنند. کیستون ها در تمامی قسمت های شبکه مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال در ترانکینگ، فیس پلیت، داخل پچ پنل و … از این تجهیزات استفاده می شود.

انواع کیستون براساس نوع نصب

پس از پاسخ به سؤال کیستون شبکه چیست باید بگوییم کیستون ها از لحاظ نحوه نصب و مکان مورد استفاده به انواع مختلف کیستون پچ پنل، کیستون توکار، روکار، کف خواب، بر روی ترانکینگ و … تقسیم بندی می شوند.

کیستون شبکه پچ پنلی

این کیستون به تنهایی در باکس ها و ترانک ها قابلیت نصب ندارد. به اصطلاح این پریزها فقط مغزی هستند که در پچ پنل ها مورد استفاده قرار می گیرند و جنس UTP این پریزها پلاستیکی و جنس SFTP آنها فلزی است.

کیستون شبکه ماژولار

این نوع کیستون فقط به شکل پریز شبکه پهن و باریک ارائه می شود. از این نوع تجهیزات هم داخل ترانکینگ شبکه و هم داخل انواع قوطی و باکس استفاده می شود.این نوع کیستون در زمان نصب می تواند بر روی ترانک یا بر روی دیوار نصب شود. زمانی که بر روی ترانک قرار بگیرد، می بایست یک کادر و حلقه نیز بر روی ترانک نصب شود. کیستون دیواری شبکه خود به دو روش زیر نصب می شود:

کیستون شبکه توکار: نصب پریز شبکه توکار به این صورت است که پریز همراه با یک باکس یا جعبه ارائه می شود که پیش از گچ کاری باید داخل دیوار کار گذاشته شود. کیستون باکس شبکه اغلب در محیط هایی با فضای کم مورد استفاده قرار می گیرد. به خصوص در زمان هایی که کیستون در محل قرارگیری خود ثابت باشد و نیازی به تغییر مکان نداشته باشد.پس از آن که کابل هایی با سوکت RJ-45 به کیستون وارد شدند، یک صفحه از جنس پلاستیک به آن ها متصل می شود که به آن فیس پلیت گفته می شود.

این صفحه به باکس داخلی پیچ می شود و در نهایت تنها فیس پلیت بر روی دیوار دیده خواهد شد.فیس پلیت ها می توانند در انواع تک پورت و دو پورت به بازار عرضه شوند. برخی از فیس پلیت ها به اصطلاح شاتردار هستند. مواقعی که کابل شبکه و یا پچ کورد به یکی از پورت های فیس پلیت وارد نمی شود، آن پورت به کمک درپوش و یک فنر پوشیده می شود. در نتیجه گرد و خاک به داخل کانکتور وارد نمی شود.

کیستون شبکه روکار: پریز شبکه روکار نیز دارای باکس و جعبه ای است که به صورت روکار و خارجی بر روی دیوار نصب و به کمک پیچ و رولپلاک در محل قرارگیری خود ثابت می شود. کیستون دیواری شبکه از نوع روکار درون این باکس قرار می گیرد.

کیستون شبکه غیر ماژولار (سرهم)

شرکت های ایرانی اغلب در زمان تولید انواع کلید و پریز پریز شبکه همان مدل را نیز تولید می کنند. این پریزها دارای یک مغزی هستند و فقط برای دیوار به صورت توکار مورد استفاده قرار می گیرند. پریز شبکه دلند یکی از این نمونه ها است.

انواع پریز شبکه

پریز از لحاظ گروه می تواند انواع مختلفی داشته باشد. امروزه پریزهای شبکه زیر، انواع پرکاربرد این نوع تجهیزات به شمار می آیند:

  • کیستون شبکه Cat5
  • کیستون Cat5e
  • کیستون شبکه Cat6
  • کیستون Cat6a
  • کیستون Cat7
  • کیستون Cat7a
  • کیستون Cat8

در شبکه هایی که به سرعت بالا مانند 10 گیگابیت در ثانیه و پهنای باند 250 مگاهرتز نیاز است، می بایست از پریز شبکه Cat6 استفاده شود و برای شبکه هایی با سرعت و پهنای باند معمولی، پریز شبکه Cat5 گزینه مناسبی محسوب می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>