اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات شبکه

به طور کلی کابل های فشار قوی از هادی برق و روکش های آلومنیومی ساخته شده اند که با عایقی از نوع XLPE و یا PVC پوشانده شده اند. در ادامه به ساختار لایه ای این نوع کابل ها خواهیم پرداخت. برای اتصال این کابل معمولاً از سرکابل مخصوص قدرت استفاده می شود.

هادی برق به کار رفته شده در کابل های فشار قوی می تواند از نوع مس و یا آلومینیوم باشد. مس فلزی گرانبهاتر از آلومینیوم است و رسانایی بیشتری دارد. معمولاً در این کابل ها هادی از نوع مفتول یا نیمه افشان می باشد.یک لایه نیمه هادی در اطراف هادی قرار گرفته است که میدان اطراف آن را یکنواخت می کند.

یک لایه عایق بر روی کابل کشیده شده است که ضخامت آن بسته به نوع کابل متفاوت است.یک لایه نیمه هادی نیز در این قسمت قرار گرفته است.کاغذ گرافیتی که البته این کاغذ در برخی از کابل های ولتاژ بالا قرار می گیرد.لایه بعدی که در کابل های ولتاژ قوی به کار رفته است، شیلد است. شیلد کابل قدرت نقش حفاظت از کابل را برعهده دارد.

غلافی که در این قسمت قرار گرفته است، کابل را از صدمات مکانیکی محافظت می کند.
در قسمت آخر، یک پوشش، تمام لایه های کابل را در برمی گیرد که اغلب به رنگ قرمز و یا مشکی می باشد.

کابل قدرت مورد تأیید شرکت توزیع

در شبکه توزیع، پیمانکاران اداره برق به کابل کشی هوایی و زمینی خیابان ها می پردازند. در این میان، کابل های استفاده شده می بایست در وندرلیست شرکت توزیع همان استان قرار بگیرند. این کابل ها معمولاً به صورت کابل های خشک برای کابل کشی فشار قوی شهری و کابل های 20 کیلو ولت آلومینیوم برای کابل کشی از ترانس می باشند.

به طور مثال، کابل 4*6، 10*4 و 6*2 خشک و هم چنین کابل 185*1 آلومینیومی 20 کیلو ولت بسیار مورد توجه پیمانکاران و کاربران قرار دارد. برخی از شرکت های تولیدکننده این کابل ها عبارتند از: کابل افق البرز، یزد، متال، تک کابل، مغان، ابهر، سپهر البرز، سیمکات، سیمکو و ….

اما کابل های 33 کیلو ولت و بالاتر، تنها توسط شرکت های محدودی تولید می شوند که خود می بایست قبل از تولید، برای گرفتن پروانه بهره برداری، تأییدیه شرکت توانیر را دریافت کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>