اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تجهیزات شبکه

یکی از مهم ترین پرسش هایی که در زمینه کابل های برق پرسیده می شود این است که کابل آلومینیومی چیست؟ این نوع کابل از زمان های گذشته در تأسیسات برقی، خطوط انتقال و پست های توزیع برق مورد استفاده قرار می گرفت. کابل آلومینیوم از هادی های آلومینیومی ساخته شده است.

اما امروزه استفاده از آن رو به افزایش است زیرا قیمت مس بیشتر از قبل شده و استفاده از کابل های مسی به تنهایی، در شبکه های برق صرفه اقتصادی ندارد.بسیاری از افراد تصور می کنند که فلز آلومینیوم مقاومت الکتریکی بالایی دارد و نمی تواند جایگرین مناسبی برای مس باشد. به همین دلیل افت ولتاژ و دمای بالا عملکرد کابل را مختل می کند. در صورتی که چنین نیست.

کاربرد کابل آلومینیومی

هادی های آلومینیومی و هادی های مسی هر دو عملکرد مشابهی دارند و در خطوط انتقال و توزیع برق مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات جریان الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال می دهند. از هر دو نوع کابل می توان در خطوط برق رسانی استفاده کرد.

در حال حاضر کابل های آلومینیومی قیمت پایین تری دارند به همین دلیل در اغلب مکان ها از این نوع کابل استفاده می شود.از انواع کابل آلومینیوم در سیستم های توزیع برق ساختمان های مسکونی، توزیع برق در خطوط محلی، خطوط انتقال نیرو و همچنین سیم کشی در برخی از هواپیماها استفاده می شود.

مزایای کابل آلومینیومی

کابل ها وظیفه انتقال جریان الکتریکی را برعهده دارند. کابل های برق از یک نوع هادی، عایق و روکش تشکیل شده اند. در کابل المینیوم، هادی از جنس فلز آلومینیوم است. هدایت الکتریکی آلومینیوم از فلز مس کم تر و مقاومت آن بیشتر است اما با این حال، با انتخاب صحیح کابل آلومینیوم می توان عملکرد و کارایی آن را در شبکه برق افزایش داد.پیش از خرید کابل آلومینیوم باید به نکاتی مانند ظرفیت آمپری، سایز و سطح مقطع کابل، تعداد رشته (تکفاز و یا سه فاز بودن)، افت ولتاژ، اندازه تأسیسات برق و … توجه کرد.

قیمت کابل آلومینیوم

همان طور که پیش تر گفته شد، کابل آلومینیومی قیمت کمتری نسبت به کابل مسی دارد. عواملی همچون برند، نوع روکش، زره دار بودن و یا بدون زره بودن، تعداد رشته، سطح مقطع و … بر قیمت کابل برق آلومینیومی اثرگذار هستند. از بهترین برندهای تولیدکننده سیم آلومینیومی و کابل می توان به کابل آلومینیوم مشهد، یزد، ماهان، مسین، سیمیا، اصفهان، شهاب جم و … اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>