اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تجهیزات شبکه


کابل آلومینیوم زمینی

این کابل ها نوعی کابل با هادی آلومینیوم هستند که ولتاژ نامی مابین 0.6 تا 1 کیلو ولت دارند. کابل زمینی آلومینیوم می تواند دو، سه و یا چهار رشته باشد.کابل آلومینیوم 4 رشته در دو نوع تولید می شود. در یک نوع از این کابل ها، هر 4 رشته سطح مقطع یکسانی با یکدیگر دارند اما در نوع دوم، سه رشته سطح مقطع برابر دارند و رشته چهارم نول است و سطح مقطع کمتری دارد.

از کابل های زمینی در پروژه های توزیع، انتقال نیرو و برق رسانی با ولتاژ پایین استفاده می شود. به عنوان مثال، کابل آلومینیوم 16*4 یکی از پرکاربردترین کابل هایی است که در خطوط برق ضعیف از آن استفاده می شود.

کابل آلومینیومی آرمور دار

این کابل ها نوعی از کابل های آلومینیومی هستند که به زره مجهز شده اند. کابل آلومینیومی زره دار به صورت دفنی در زیر زمین و خارج از تأسیسات به کار می رود.این کابل ها در محیط هایی که امکان ضربه و وارد شدن فشار و صدمات فیزیکی وجود دارد، یک گزینه مناسب به شمار می آیند.

دلیل مقاومت این کابل ها استفاده از XLPE در ساختار آنها است زیرا این عایق نسبت به PVC از مقاومت بسیار بیشتری برخوردار است. هادی کابل های آلومینیومی از نوع زره دار، در برابر مواد شیمیایی و نفتی، آتش و شعله، اشعه فرابنفش و … از خود مقاومت نشان می دهد.

کابل هوایی آلومینیومی

این کابل ها در فضاهای خارجی همچون تیرهای برق، دکل ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. این کابل ها به سه نوع زیر تقسیم می شوند:

کابل آلومینیوم هوایی ACC: این کابل ها دارای هادی آلومینیومی هستند و اغلب در ولتاژهای متوسط و یا کم از آن ها استفاده می شود.آلومینیومی که در هادی این کابل قرار گرفته شده، از نوع آنیل نشده است. این کابل ها به صورت استاندارد و با طول های یکسان به هم تابیده شده اند تا تحمل نیروی کششی بالایی در هنگام نصب داشته باشند.

کابل هوایی آلومینیوم AAAC: هادی این کابل آلیاژ می شود و اغلب در مکان هایی با ولتاژ متوسط و تقریباً بالا کاربرد دارد.

کابل آلومینیومی هوایی ACSR: این کابل ها اغلب در سیستم هایی با ولتاژ بسیار قوی استفاده می شوند. هادی آلومینیومی این کابل ها آنیل نشده است. یک نوع مهار فولادی به دور مفتول های آلومینیومی که با طول مشخص به هم تابیده شده اند، به کار رفته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>