اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع رایج این محصولات یا حتی قدیمی را می توان از منظرهای مختلف تقسیم بندی کرد.

کفپوش

از نظر جنس و فضای مورد استفاده، کفپوش ها در قالب ساختمان های مسکونی و صنعت طبقه بندی می شوند:

ساختمان های مسکونی:
محصولاتی که در قسمت های مختلف ساختمان مانند سالن، اتاق، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، بالکن و… کاربرد دارند، شامل سنگ (مرمر، گرانیت و…)، لاستیک، pvc، کاشی، چوب (پارکت)، موکت، فرش و نظایر آن.

صنعت:
کفپوش هایی که در صنایع مختلف کاربرد دارند شامل پشم شیشه، نایلون، چوب پنبه، پشم، ورقه (فلزی)، وینیل گرانیت، سیمان، بتن، کفپوش های رزینی و مانند آن.

از نظر متریال (به طور کلی)، سنگی، چوبی، سرامیک، لینولئوم، چینی، وینیل، لمینت، مهندسی، سالید وود.

در این رابطه، آسفالت، بتن یا سنگفرش، سنگ طبیعی، قلوه سنگ، سنگ مصنوعی، آجر، کاشی، چوب و مشتقات آنها از جمله مصالحی هستند که بیشتر به عنوان کفپوش مورد استفاده قرار می گیرند.

از نظر کاربرد:
کفپوش حفاظتی، کفپوش گرمایشی، متحرک، پُرزدار و pvc.

همچنین از انواع آن در معماری و طراحی فضاهای باز، به عنوان یک پوشش سفت و محکم در پیاده روها، سطح جاده ها، پاسیو، حیاط و… استفاده می شود.

از بین انواع رایج این محصول در فضای داخلی و بیرونی ساختمان ها، از سنتی تا مدرن می توان به کفپوش های موکت، موزاییک، بتن، آجری، سنگ، سرامیک، چوب، پلاستیکی pvc، سه بعدی اپوکسی (epoxy) و شیشه ای اشاره کرد.

در حال حاضر، تغییر رویکرد از انواع قدیمی تر تا امروزی تر و از موکت و موزاییک به سرامیک و چوبی به ویژه پارکت و لمینت خصوصا در ساختمان های مسکونی و آپارتمان های نوساز قابل مشاهده است.

در این میان، به دلیل قیمت بالای چوب، پوشش سرامیک و نیز لمینت اولویت و رواج بالاتری نسبت به پارکت دارد.

در حال حاضر سنگ، سرامیک، موکت، کفپوش های پلاستیکی و چوبی پرطرفدارترین انواع در بازار ایران هستند. در زیر، جزییات مربوط به انواع این محصولات، ویژگی ها، کاربردها، مزایا و معایب آن ارائه شده است.

هر چند با رواج سرامیک و سنگ، جایگاه موکت به عنوان کفپوش ساختمان های امروزی در مقایسه با گذشته، تنزل پیدا کرده اما موکت ها به عنوان منسوجات ضخیم، سنگین و بادوام که برای پوشاندن سطح کف استفاده می شوند.

با تنوع بخشی در طرح، رنگ، اندازه، وزن، دوام و کیفیت، برای قسمت هایی از منزل یا برخی مکان ها و سازمان ها همچنان کاربرد دارند.

موکت ها به علت جلوگیری از لیز خوردن و کاهش آسیب های ناشی از سقوط بر روی پله ها مخصوصا برای کودکان و سالمندان امنیت بالایی دارند.

همچنین علاوه بر دوام بالای آن، طرح ها و مدل های موکت های امروزیِ گرم و نرم، جذاب و شیک، سبک و کوچک، موجب شده این کفپوش همچنان رونق داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>