اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب کفپوش های موزاییک:
کفپوش موزاییکی مزایایی مانند عدم وجود هیچ گونه رگه، عدم لغزندگی، مقاومت در برابر فشار و ضربه، مقاومت در مقابل نفوذ آب و قیمت مناسب تر نسبت به سایر کفپوش ها را داراست.

کفپوش_موزاییک

در مقابل، مقاومت کمتر، تراکم کمتر و تنوع کمتر موزاییک های حیاطی نسبت به پلیمری از یکسو و سخت بودن ساخت و تولید، امکان ایجاد حساسیت در ترکیب مواد اولیه و پر هزینه بودن نصب اصولی در موزاییک های پلیمری به علت چسبندگی خاص، ساختار مولکولی و واکنش آن به بتن زیرسازی از معایب موزاییک ها شامل حیاطی و پلیمری است.

انواع کفپوشهای موزاییک:
موزاییک ها با توجه به کاربرد، لایه و روش تولید، انواع متعددی دارند. موزاییک ها از نظر شکل ظاهری یا لایه رویی به انواع سنگی، سیمانی، شیاردار، شسته و پلاکی تقسیم می شوند.

همچنین موزاییک های پلیمری از نسل جدید موزاییک هایی هستند که امروزه وارد بازار شده اند و مزایای زیادی نسبت به موزاییک های سنتی دارند.

موزاییک سیمانی:
هیچگونه سنگ دانه تزئینی بر روی سطح خود ندارند و شکل ظاهری رویه آنها ساده است.

موزاییک شیاردار:
سطح رویه آنها دارای فرورفتگی و برجستگی است و معمولا برای پیاده روها استفاده می شود.

موزاییک های واش بتن یا شسته:
موزاییک هایی که بر روی سطح آنها دانه های شن برجسته وجود دارد و از ترکیب سیمان، ماسه، سنگدانه های طبیعی و افزودنی های بتن تولید می شود.

موزاییک های پلاکی:
در سطح رویه آنها از مصالح ساختمانی سخت و صیقل پذیر استفاده شده است. اندازه سنگ ها با توجه به اندازه موزاییک تعیین می شود و دارای شکل صاف هستند.

موزاییک های سنگی:
موزاییک هایی که سطح رویه آنها از سنگ های تزئینی تشکیل شده است.

موزاییک های پلیمری:
از نسل جدید موزاییک ها با کارایی و مزایای بالاست. موزاییک فوق متراکم که در ساخت آن از بتن SCC (خود متراکم) استفاده شده است.

تراکم از طریق فرایند پلیمریزاسیون و لرزش روی میز ویبره است. از سیمان، سنگدانه، رزین سمنت پلاست، ماسه، رنگدانه های شیمیایی و آب تولید می شوند.

مقاومت بالا در برابر ساییدگی و خراشیدگی، مقاومت در برابر یخ زدگی، چسبندگی بالا به ملات، تنوع بالای رنگ، جذب پایین آب، مقاومت در برابر نور خورشید و مقاوم بودن در برابر ترک خوردگی از جمله مزایای آن است.

علاوه بر این موارد، موزاییک های گرانیتی، وبیره ای، شکسته، تک لایه ای و معرق سنگی از دیگر کفپوش های موزاییکی به شمار میروند.

کفپوش موزاییک
کفپوش موزاییک

موزاییک، کف پوش متراکم و در واقع گونه ای بتن است که تراکم خود را یا از طریق فشار پرسی و یا لرزش به دست می آورد و از ماسه، سیمان، سنگ دانه، پودر سنگ و آب در ابعاد و طرح های گوناگون تشکیل می شود.

کفپوش های موزاییکی از جمله رایج ترین کفپوش هایی هستند که از گذشته رونق داشته اند و بیشتر برای محیط های بیرونی و باز استفاده می شوند.

درصد کم جذب آب، مقاومت فشاری بالا، سطح رویه همگن و صیقلی، بسته بندی با کارتن و تنوع بالا در رنگ و ابعاد از جمله ویژگی های آن است.

برای ساخت و تولید موزاییک از دو روش پرسی (اعمال فشار توسط دستگاه پرس برای ایجاد تراکم) و ویبره ای (ایجاد تراکم با دستگاه لرزاننده) استفاده می شود.

دارای دو سطح است:

اول لایه رویه (رنگ موزاییک) که نقش آن را تشکیل می دهد و در آن از پودر سنگ، سیمان، آب و ترکیبات دانه بندی شده و رنگی استفاده شده است.

دوم لایه زیرین (نارین) که ضخامت بیشتری نسبت به لایه رویه و نیز نقش تحمل فشار را برعهده دارد و از سیمان، آب و ماسه تشکیل شده است.

کفپوش های موزاییکی با سطح صاف بدون برجستگی و طرح، برای پوشاندن کف پشت بام، پیلوت، پارکینگ، محوطه های داخلی ساختمان های مسکونی و تجاری و اداری، سالن های مسقف و… استفاده می شوند.

این نوع از کفپوش های موزاییکی علاوه بر شستشوی راحت از لحاظ کاربری و زیبایی، انتخاب مناسبی برای موارد بالا محسوب می شوند.

از محصولات موزاییکی که دارای استحکام، دوام و زیبایی هستند، برای محیط های بدون سقف و روباز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>