اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کفپوش سنگ:
سنگ طبیعی از گرانترین و لوکس ترین کفپوش های ساختمانی در فضاهای داخلی و بیرونی است.

کفپوش_سنگ

از این محصول می توان در نقاط مختلف واحد مسکونی پذیرایی، حمام، آشپزخانه و یا فضاهای خارج از منزل استفاده کرد.

با این حال، از آنجا که انواع سنگی مانند سرامیک، سطح سردی دارد، استفاده آن برای اتاق خواب توصیه نمی شود و از سنگ ساختمانی بیشتر در فضای آشپزخانه و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع از محصول بر اساس کیفیت، ضریب اصطکاک، میزان جذب آب و مدل، قیمتهای مختلفی دارند و برای فضاهای متفاوت، مناسب هستند.

به طور مثال، مرمر برای مناطق گرمسیر بسیار مناسب است زیرا حرارت را به راحتی جذب نمی کند و خنک است یا اینکه هر چقدر ابعاد سنگ بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. سنگ برای استفاده در محوطه و فضای بیرونی ساختمان نیز بسیار مناسب است.

مزایا و معایب کفپوش سنگ:
بسیار لوکس و مدرن بودن، دوستدار محیط زیست، ماندگاری بالا، سهولت در نظافت و نگهداری، دور بودن از گرد و غبار از جمله مزایای کفپوش های سنگی محسوب می شود.

در مقابل، آسیب پذیری در برابر ضربه و احتمال شکستگی، لیز بودن در صورت رطوبت و صیقلی بودن آن، لزوم برخورداری از مهارت بالا و دشواری در نصب، کمبود تنوع طرح و رنگ، نامناسب بودن برای فضاهای سرد و هزینه بالا برای گرم کردن فضاهای داخلی، از جمله معایب این کفپوش هاست.

انواع کفپوش سنگی:
رایج ترین انواع این محصولات، سنگ مرمر، سنگ مرمریت، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت، سنگ کورین و سنگ کوارتز را شامل می شوند.

البته اغلب افراد، سنگ مرمر و سنگ مرمریت را اشتباه می گیرند یا آنها را یکسان فرض می کنند در صورتی که این دو کفپوش تفاوت زیادی با همدیگر دارند.

سنگ مرمریت:
در مقایسه با سایر کف پوش های سنگی، ظریفتر و شکیلتر هستند و به دلیل یکدست و براق بودن سطح برای کف بنا از آنها استفاده می شود.

انواع سنگ مرمریت از بهترین گزینه ها برای کفپوش داخل منزل است. با این حال، زودتر از سایر کفپوش های سنگی، دچار لک می شود و نیاز به توجه بیشتری دارد.

سنگ مرمر:
زیباترین و گرانترین سنگ در بین سنگهای ساختمانی است اما در صورت عدم مراقبت در سطح، خش برمیدارد و با ریختن برخی مواد به راحتی لک می شود.

استفاده از آن به عنوان کفپوش، در خانه های مجلل و اماکن بزرگ مذهبی رایج است.

سنگ تراورتن:
از جنس آهک بوده و نسبت به بقیه، تنوع بیشتری در طرح و رنگ دارد. استفاده از آن در هال و سالن، فضایی گرم در منزل ایجاد می کند.

البته تراورتن از گرانیت ضعیف تر بوده و احتمال خش برداشتن آن نیز بیشتر است. در انتخاب این نوع کفپوش، لحاظ کردن چیدمان فضا مهم است.

سنگ گرانیت، بهترین انتخاب برای فضاهای بیرونی مسقف مانند پارکینگ است. مقاومت در برابر خش، ساییدگی، ثبات رنگ، نگهداری آسان و امکان جلا پذیری مجدد از ویژگی های آن است.

کفپوش سرامیکی:
کاشی و سرامیک از محصولاتی هستند که معمولا در کنار یکدیگر از آنها نام برده می شود. کاشی ها و موزاییک ها به سادگی نظافت می شوند و رطوبت را به خود جذب نمی کنند.

از این رو، برای فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی بسیار مناسب هستند. در این رابطه، کاشی ها به دلیل شفاف بودن و ظاهر شیشه ای یکی از انواع پرطرفدار به شمار میروند.

سرامیک ها هم که از خاک رس و سفال درست می شود دارای دو نوع بدون لعاب و لعاب دار به صورت مات و براق هستند.

کفپوش های سرامیکی از پرکاربردترین، مقرون به صرفه ترین و بهترین انواع کفپوش ساختمان است که طی دهه های اخیر، کاربرد زیادی در واحدهای مسکونی و تجاری پیدا کرده است.

سرامیک ها با تنوع اندازه، رنگ و طرح های مختلف در بازار موجود هستند و قیمت آنها، بستگی به اندازه و کیفیت آنها متغیر است.

از آنجا که سرامیک ها جزء سخت ترین انواع این محصولات هستند، توجه به یکدست بودن سطح زیر آنها ضروری است.

انواع سرامیکی از نظر درجه کیفیت، ضریب اصطکاک، میزان جذب آب، مقاومت در برابر ضربه با هم متفاوتند و هنگام خرید باید به این موضوع، توجه کرد.

این محصولات، علاوه بر داخل ساختمان در فضاهای بیرونی مانند حیاط و تراس نیز کاربرد دارند.

مزایا و معایب کفپوش سرامیک:
از مزایای اینگونه محصولات سرامیکی می توان به تمیزکاری و نظافت آسان، انعطاف بسیار بالا در زمینه طراحی و چیدمان، مقاومت و دوام بسیار بالا و مناسب بودن آنها برای شرایط اقلیمی متفاوت نام برد.

علاوه بر اینها، سرامیک براق، بازتاب نور بالایی دارد و فضا را لوکس نشان می دهد و در کنار فرش، جلوه زیباتری پیدا می کند.

در مقابل، دشواری و زمانبر بودن نصب سرامیک، سرد بودن کف ساختمان خصوصا در فصول پاییز و زمستان، لغزندگی به ویژه هنگام مرطوب بودن و امکان شکستن یا آسیب دیدن در صورت وارد کردن ضربه شدید و امکان کثیف شدن درزهای بین سرامیک ها از معایب آن است.

انواع کفپوش سرامیک:
انواع این محصولات سرامیکی از جهات مختلف قابل تقسیم بندی هستند.

کفپوش های سرامیکی طرح چوب، طرح سنگ و طرح آجر، نمونه هایی از طرح ها و مدل های انواع سرامیکی این محصولات در طراحی های مختلف به شمار میروند.

انواع کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی، کاشی و سرامیک بین کابینتی، کاشی و سرامیک آشپزخانه یا پذیرایی، نمونه هایی از کاربرد آنهاست.

همچنین سرامیک ها از نظر روش نصب شامل انواع زیر هستند:

نصب سرامیک روی زیر لایه بتنی: در این روش، صاف کردن ناهمواری های بتن و تمیز کردن لایه بتنی ضروری است.

نصب سرامیک روی زیر لایه چوبی: در این روش، برای نصب سرامیک روی چوب، زیر لایه چوبی باید به قدری محکم باشد که وزن سرامیک را تحمل کند.

برای نصب سرامیک به یک لایه صاف نیاز است و قبل از چسباندن آن باید سطح چوب را سمباده بکشید.

نصب سرامیک روی زیر لایه وینیلی: در این روش، برای نصب سرامیک روی وینیل، زیر لایه وینیلی باید محکم باشد.

کفپوش های وینیلی نرم، گزینه مناسبی برای نصب سرامیک نیستند.

نصب سرامیک روی زیر لایه سرامیکی:
برای تعویض سرامیک های منزل، می توان سرامیک های جدید را روی قبلی نصب کرد. برای این منظور، سطح زیرین حتما باید سمباده زده شود تا سطح یکنواختی به دست آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>