اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به دنبال کشف و توسعه منابع جدید نفت خام در مناطق دریایی و نفوذ و توسعه اسکله ها و سکوهای دریایی در نواحی عمیق دریاها و اقیانوس ها و همچنین به موازات تلاش هایی که برای کاهش مصرف سوخت اتومبیل ها در کشورهای پیشرفته صنعتی انجام می گیرد.

فرایند_نورد

استفاده از فرایند نورد کنترل شده در تولید ورق فولادی یکی از روش هایی است که برای بهبود و بهینه سازی خواص این محصولات به کار می رود که بر قیمت ورق آهن نیز تأثیرگذار می باشد.

فولادهایی که با این فرایند تولید می گردند دارای نسبت خوبی از چقرمگی و استحکام می باشند به طوری که قابلیت شکل پذیری خوب این فولادها همراه با جوش پذیری عالی آن ها باعث گردیده است.

که در محدوده وسیعی از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

لوله های انتقال نفت و گاز؛ قطعات ساختمانی اتومبیل که با روش سرد تغییر شکل داده می شوند، مخازن تحت فشار و … از جمله کاربردهای این فولادها می باشند.

در خلال عملیات نورد کنترل شده، ساختار میکروسکوپی و خواص مکانیکی محصولات با استفاده از عملیات ترمومکانیکال تحت کنترل قرار می گیرند.

عملیات ترمومکانیکال نوع خاصی از عملیات حرارتی محسوب می شود. این عملیات که در حین فرایند تولید انجام می گیرد.

ترکیبی از تغییر شکل پلاستیک و عملیات حرارتی می باشد و هدف آن تامین مجموعه ای از خواص مکانیکی و ساختار میکروسکوپی است که دستیابی به آن با عملیات مکانیکی و عملیات حرارتی به صورت مستقل امکان پذیر نمی باشد.

به طور کلی هدف اصلی از انجام عملیات ترمومکانیکال افزایش استحکام همراه با بهبود فرم پذیری می باشد.

براساس تعریف فوق لازم است تا مهم ترین فاکتورهای متالورژیکی در خلال عملیات ترمومکانیکال مورد بررسی قرار گیرند.

در نورد کنترل شده دو پارامتر بحرانی برای کنترل فرایند نورد گرم اهمیت اساسی دارند:

  • درجه حرارت نورد نهایی.
  • درجه حرارت کلاف پیچی.

در طی فرایند نورد کنترل شده بایستی کلیه پارامترهای موثر بر خواص نهایی محصول بدرستی تحت کنترل قرار گیرند. 

این عوامل بر قیمت ورق نیز تأثیرگذار می باشد. در فرایندهای نورد گرم معمول ورق پس از طی نمودن پاس آخر نورد مرحله خنک سازی با آب را طی می کند.

چنانچه درجه حرارت نورد نهایی به دمای 900 درجه سانتی گراد برسد حرارت بالا خواهد بود و در مقابل اگر درجه حرارت نهایی پایین باشد.

فولاد پاس آخر نورد را در شرایطی طی خواهد کرد که متشکل از مخلوطی از استنیت و فریت می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>