اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مس به عنوان یکی از پرکارترین فلزات غیرآهنی سنگین، قابلیت های فراوانی در زمینه هدایت جریان برق و گرما، چکش کاری، مقاومت در برابر خوردگی، ماشین کاری، استحکام کششی، خاصیت آلیاژی و شکل پذیری دارد و آن را به یک فلز مطلوب برای صنایع مختلف از جمله حمل و نقل تبدیل کرده است.

کاربرد_مس

بنا بر آمارهای منتشر شده، درصد مس مصرفی در برق، 65 درصد، در ساخت و ساز، 25 درصد و در عرصه حمل و نقل، 7 درصد است و 3 درصد نیز به سایر حوزه ها اختصاص دارد.

در این میان، مس به دلیل مقاومت بالا، در انواع حمل و نقل به ویژه حمل و نقل دریایی، کاربرد فراوانی دارد.

همچنین اجزای اصلی هواپیماها، قطارها، خودروها و قایق ها همگی به خاصیت الکتریکی و حرارتی مس وابسته اند.

علاوه بر آن، رادیاتورهای مسی و برنجی و نیز کولرهای روغنی از دهه 1970 به عنوان استاندارد صنعتی در اتومبیل ها استفاده شده اند.

طی سال های اخیر، استفاده فزاینده از قطعات الکترونیکی شامل سیستم های ناوبری آن بود، سیستم های ترمز ضد قفل و صندلی های حرارتی، باعث افزایش تقاضای مس در این بخش ها شده است.

اتصالات، چفت ها و پیچ های برنجی، سیم کشی برای سیستم های ضد یخ شیشه ای، یاتاقان های آستین برنجی و خطوط هیدرولیک از جمله اجزای مسی خودروها هستند.

کاربرد مس در خودروهای برقی یا هیبریدی:
استفاده بیشتر از خودروهای هیبریدی و برقی، مصرف مس را در سطح جهان افزایش داده است. این اتومبیل ها به طور میانگین، تقریبا 25 کیلوگرم مس نیاز دارند.

البته بر اساس تحقیقات موسسه بین المللی مس، طی سال های اخیر، بازار رو به رشد خودروهای برقی، تأثیر چشمگیری بر تقاضای مس در طول دهه آینده خواهد گذاشت.

بر این اساس، تقاضای مس برای اتومبیل ها و اتوبوس های برقی از 185 هزار تن در 2017 به 1.74 میلیون تن در 2027 ارتقا می یابد که این امر به معنای افزایش حدود 9 برابری استفاده از مس در این وسایل حمل و نقل است.

بر اساس این تحقیق، یک خودروی الکتریکی هیبریدی 40 کیلوگرم، یک خودروی الکتریکی هیبریدی دو شاخه ای 60 کیلوگرم، یک خودروی الکتریکی باتری دار 83 کیلوگرم و یک اتوبوس الکتریکی هیبریدی 89 کیلوگرم مس، نیاز دارند.

همچنین یک اتوبوس الکتریکی که با برق باتری کار می کند، بسته به اندازه باتری مورد استفاده، بین 224 تا 369 کیلوگرم مس احتیاج دارد.

علاوه بر آن، قطارهای پر سرعت نیز تا حداکثر 10 مگاتن مس در هر کیلومتر مسیر استفاده می کنند.

ضمنا دو درصد از وزن یک هواپیمای مسافربری را می توان به مس اختصاص داد که 190 کیلومتر سیم کشی را شامل می شود. یکی دیگر از کاربردهای مس، در بدنه کشتی ها و قایق هاست.

مس به خاطر مقاومت زیاد و فرسایش کمتر، از ورود آب به بدنه کشتی ها و قایق ها جلوگیری می کند و از همین رو، در بدنه آنها از آلیاژ مس نیکل استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>