اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آلومینیوم از جمله فلزات غیر آهنی است که خصوصا طی دهه های اخیر، نقش مهمی در پیشرفت صنعت حمل و نقل داشته است.

کاربرد_2آلومینیوم

دلایل استفاده گسترده آلومینیوم در حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی عبارتند از:

نسبت استحکام به وزن:
این قابلیت، موجب می شود ضمن کاهش وزن، استحکام آن نیز در حد رایج حفظ شود.

مقاومت در برابر خوردگی:
آلومینیوم به دلیل قرارگیری در معرض هوا با ایجاد یک لایه محافظ سطحی، از خود مراقبت می کند. این قابلیت، طول عمر وسایل نقلیه را افزایش و هزینه نگهداری را کاهش می دهد.

شکل پذیری بالا:
این خصوصیت، قدرت و تنوع طراحی قسمت های مختلف توسط طراحان را افزایش می دهد و به ساخت قطار زیبا و سبک و در عین حال مقاوم کمک می کند.

سبک بودن:
این قابلیت، سرعت بالای قطارها، کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر آنها را موجب می شود.

بازیافت پذیر بودن:
استفاده از آلومینیوم، به دلیل قابلیت بازیافت آن، در مقایسه با فلزات دیگر، به نفع محیط زیست است و آسیب کمتری به آن وارد می سازد.

آلومینیوم در قطارهای سریع السیر:
این فلز، فقط در صنعت خودروسازی پر مصرف نیست بلکه علاوه بر آن، در عرصه هوافضا و صنعت حمل و نقل ریلی به ویژه در زمینه ساخت قطارهای سریع السیر کاربرد فراوانی دارد.

تقریبا تمام قسمت های باربری قطار، از آلومینیوم استفاده می شود.

با توجه به استفاده از چوب و چدن در ساخت قطارهای نخستین و مشکلات خوردگی چدن در دیگ های بخار، آلومینیوم در برخی قسمت های قطار، رواج یافت.

هر چند اولین مورد استفاده از آلومینیوم در ساخت قطار به سال 1894 یعنی بیش از 125 سال قبل بر می گردد.

اما در دهه 1930 کاربرد آلومینیوم در صنعت ریلی پیشرفت کرد و بعد از آن تا 50 سال روند پیشرفت آن متوقف شد تا اینکه از حدود سال های 1980، آلومینیوم، اصلی ترین فلز مورد استفاده در صنعت حمل و نقل ریلی شد.

از این رو، عمر کاربرد گسترده این فلز در حوزه ریلی، حدود نیم قرن است.

از آلومینیوم در ساخت دیواره های توخالی بدنه قطارهای مسافربری و باری استفاده می شود.

از آنجا که کاربرد آلومینیوم در بدنه، وزن قطار را کاهش می دهد، امکان حمل بار به میزان بیشتر و مصرف سوخت کمتر، فراهم می شود.

این قطارها به ویژه در چین، ژاپن، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای دیگر، به توسعه حمل و نقل ریلی یاری رسانده اند.

در این رابطه، آلیاژهای مختلف آلومینیوم مانند آلیاژهای سری 5000، 6000 و 7000 در راه آهن کاربرد دارند.

علاوه بر اینها، به خاطر نقش آلومینیوم در پیشرفت قطارهای پر سرعت، این امر، موجب کاهش حمل و نقل هوایی شده و به این وسیله، از ورود گازهای گلخانه ای به جو زمین، به میزان زیادی جلوگیری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>