اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گر چه تنها برخی از فلزات در حوزه سلامت و پزشکی قابلیت دارند، اما آلومینیوم از پرکاربردنرین فلزات در این حوزه است.

کاربرد_آلومینیوم

این فلز، به دلیل مقاومت و استحکام بالا در برابر خوردگی، زنگ نزن بودن، چگالی پایین، غیر سمی بودن، امکان ماشین کاری بالا و سهولت در بازیافت، از جمله فلزاتی است.

که در صنایع و تجهیزات پزشکی و فضای بیمارستانی قابل استفاده است و جزء فلزات برتر در عرصه بهداشت و سلامت محسوب می شود.

کاربرد دیگر آلومینیوم، خاصیت آبکاری آن است که این امر، موجب افزایش مقاومت آن در برابر ساییدگی و خراشیدگی است.

بیمارانی که به دیالیز مبتلا هستند و از تجهیزات و امکانات پزشکی در این زمینه استفاده می کنند، کسانی که برای عکسبرداری از طریق اشعه ایکس به بیمارستان مراجعه می کنند.

اشخاصی که بارها بر روی تخت های بیمارستانی خوابیده اند، آنهایی که ساعتی را برای معالجه دندان، روی صندلی های مخصوص دندانپزشکی تکیه زده اند و افراد معلولی که از ویلچر و واکر برای جا به جایی بهره مند شده اند، فلز آلومینیوم به نوعی در زندگی آنها نقش آفرین بوده است، حتی اگر خودشان آگاه نباشند!

کاربردهای اصلی این فلز، در زمینه ساخت انواع تخت بیمارستانی، ساخت انواع یونیت صندلی دندانپزشکی، ساخت انواع ویلچر، واکر و برانکارد، تجهیزات مربوط به دیالیز بیماران کلیوی و عکسبرداری به وسیله اشعه ایکس، بسیار حائز اهمیت است.

تجارت پرسود بازیافت فلزات پزشکی:
در مجموع، در بسیاری از وسایل و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، از فلزات گرانبها استفاده می شود که بعدها برای بازیافت بسیار قابل توجه هستند.

از دستگاه ها و مانیتورهای کنترل کننده وضعیت بیمار، دستگاه های الکترونیکی در اتاق جراحی و آزمایشگاه که دارای بردهای الکترونیکی با کارکرد پزشکی هستند.

می توان طلا و نقره استخراج کرد یا انبر و موچین ممکن است از پلاتین ساخته شده یا با آن آبکاری شده باشند که بازیافت آنها برای استخراج این فلزات، حائز اهمیت است.

ابزارهای صنعتی مانند ترموکوپل در تهویه بیمارستان ها، سنسورهای اکسیژن یا تشخیص آتش سوزی نیز ممکن است فلزاتی مانند طلا، پلاتین یا پالادیوم داشته باشند.

یا فیلم های رادیولوژی و لیتوگرافی که بعضا در انبارهای بیمارستان ها باقی مانده اند، دارای نقره هستند.

از این رو، جمع آوری دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مستعمل در محیط های درمانی اعم از بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، مطب ها و کلینیک ها و بازیافت آنها، تجارت ارزشمندی در عرصه فلزات پرکاربرد در پزشکی محسوب می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>