اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

از آنجا که کیفیت جوش فورجینگ از اهمیت بالایی برخوردار است و مقاومت یک ساختمان به مقاومت میلگردهای به کار رفته در آن نیز بستگی دارد.

تست_جوش

تست جوش فورجینگ برای کنترل کیفیت از اهمیت به سزایی برخوردار است.

اگر کیفیت این جوش سر به سر میلگرد و اتصال میلگردها مطلوب نباشد، در آینده خسارات مالی و حتی جانی زیادی را ممکن است به بار آورد.

از انواع تست جوش فورجینگ (تست کنترل کیفیت جوش فورجینگ) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تست دیداری:
برای تست جوش فورجینگ ابتدا از روی شکل ظاهری می توان به عیوب احتمالی پی برد.

در جوش صحیح باید قطر قسمت جوشکاری شده، شیب ملایمی از قسمت جوش (که قطورترین قسمت است) تا قطر اندازه خود میلگرد داشته باشد.

اما اگر حرارت بیشتر از حالت استاندارد باشد یا فشار پمپ دچار اختلال بوده و تنظیم نباشد، این شیب ملایم وجود ندارد و اگر فشار یا کششی وارد شود میلگرد از محل جوش می شکند و جدا می شود.

تست کششی:
در تست کششی دو سر میلگردهای جوش خورده به هم را توسط دستگاهی می کشند.

اگر از محل اتصال دو سر میلگردها به هم شکستگی رخ دهد یعنی عملیات جوش فورجینگ کیفیت خوبی نداشته است.

ولی اگر شکستگی رخ نداد و یا از یک نقطه در طول بدنه میلگردها رخ داد، یعنی جوشکاری جوش سر به سر میلگرد کیفیت مطلوبی داشته است.

تست خمش:
این تست توسط دستگاهی که خم کن هیدرولیکی نام دارد انجام می شود و در حین این تست، میلگرد از محل جوشکاری شده تا زاویه 90 درجه خم می شود.

اگر ترک و شکستگی در محل به وجود نیاید یعنی جوش فورجینگ به درستی و با کیفیت مطلوب انجام شده است ولی در صورت بروز ترک یا شکستگی باید کیفیت جوش سر به سر میلگرد را زیر سؤال برد.

اگرچه جوش فورجینگ و جوش سر به سر میلگرد امروزه در ایران بسیار رایج است و طرفداران زیادی دارد، ولی کماکان در دنیا جزو روش های منسوخ شده به شمار می رود.

کیفیت پایین آن، نیاز به دقت و مهارت بالا، وابسته بودن به آب و هوا و دمای محیط و غیره جزو عواملی است که فرد را در انتخاب این روش جوش دچار تردید می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مهندس طالبی:
با سلام (مهندسی هنر مدیریت اعداد و ارقام و انتخاب بهترین روش اجرا با کمترین هزینه با توجه به شرایط نه چندان مطلوب موجود در کشور است) به اطلاع دوستان و همکاران عزیز میرساند که اکیپ بومی فعال اجرای فورجینگ آرماتور در استان آذربایجان شرقی با مدیریت و اجرای مستقیم مهندس طالبی دارای سابقه اجرای فورجینگ در پروژه برج رشدیه 2 تبریز با بروز ترین تجهیزات آماده همکاری با شرکتهای پیمانکاری و مهندسین مجری و فعالین عرصه ساخت و ساز و...می باشد.
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>