اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

برای اجرای عملیات جوشکاری میلگرد به روش جوش فورجینگ یا جوش سر به سر میلگرد نیاز به لوازم و دستگاه های زیر است:

فورجینگ_میلگرد

دستگاه برش سرد:
سطح مقطع میلگرد برای به کار برده شدن در روش جوش فورجینگ باید صد در صد صاف و صیقلی باشد. هر گونه زنگ زدگی، خوردگی و له شدگی مانع کار خواهد شد.

دستگاه برش سرد برای برش سطح مقطع میلگرد استفاده می شود تا بتواند در فرآیند جوش فورجینگ به کار برده شود.

استفاده از سایر دستگاه های برش برای این منظور اصلاً مناسب نیست و می تواند خطراتی را به بار آورد که جبران ناپذیر است.

میله نگه دارنده میلگرد:
به میله نگه دارنده میلگرد، کلمپ هم می گویند. از این بخش برای قرار دادن دو میلگرد در یک راستا استفاده می شود و خود شامل اجزای مختلفی مانند کلگی، فک ثابت، فک متحرک، پیچ های تنظیم و پیچ های نگه دارنده می باشد.

دستگاه اعمال فشار:
وظیفه این دستگاه، ایجاد نیرو به وسیله فشار روغن است که توسط سیلندر هیدرولیک این کار را انجام می دهد و میلگردها را پس از گرم شدن به هم متصل یا به اصطلاح فورج می کند.

همچنین فشار را به نسبت قطر میلگرد می تواند زیاد یا کم کرد. شیر تنظیم فشار در این دستگاه به صورت دستی کار می کند.

مخزن ها، لوله های عبور گاز، شیرها و فشارسنج:
در جوش سر به سر میلگرد دو مخزن نیاز است که یکی برای گاز استیلن و دیگری برای گاز اکسیژن استفاده می شود.

هر کدام از این مخزن ها دارای شیرهای عبور گاز و فشارسنج هایی هستند که فشار گاز عبوری را سنجش و کنترل می کند.

گاز خارج شده از این مخزن ها توسط لوله هایی به بیرون هدایت می شود. هر کدام از این مخزن ها یک مانومتر دارند که دارای دو درجه است.

یکی از این درجه ها به سمت خود مخزن است که نشان دهنده فشار گاز داخل مخزن است و درجه دیگر نشان دهنده فشار گاز خروجی از مخزن است.

باید به این نکته توجه شود که فشار مخزن اکسیژن باید بین 5 تا 7 bar و فشار مخزن استیلن باید 0.5 bar باشد.

مشعل:
گازهای استیلن و اکسیژنی که توسط لوله ها به بیرون هدایت شده اند به یک مشعل می رسند و در داخل مشعل با هم ترکیب می شوند.

با ترکیب گازهای اکسیژن و استیلن مخلوطی به دست می آید که قابلیت اشتعال دارد و برای گرم کردن سر میلگرد و نرم و خمیری کردن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین مشعل دارای شیرهای تنظیم است که با تنظیم میزان خروجی گازهای اکسیژن و استیلن و کم و زیاد کردن این ترکیبات می توان مخلوط گازی با ویژگی های متفاوت ایجاد کرد که روی ویژگی های شعله حاصله تأثیر دارد و بسته به کاربرد مورد نظر این تغییرات اعمال می شود.

شیرهای تنظیمی که روی مشعل قرار دارند به رنگ آبی و قرمز هستند. شیر تنظیم آبی برای کنترل خروجی گاز اکسیژن و شیر تنظیم قرمز برای کنترل خروجی گاز استیلن است.

از دیگر اجزای مشعل می توان به این موارد اشاره کرد:

شیرهای یک طرفه یا فلاش بک ها که اجازه نمی دهند شعله به داخل مخازن و شیلنگ ها برگردد.

اگر این قطعه وجود نداشته باشد یا به خوبی کار نکند، شعله به داخل مخزن برگشته و خسارات سنگین و جبران ناپذیری را برای خود دستگاه و نیروی کار در حال کار با آن وارد می کند.

دسته مشعل و کلید فرمان که باعث تسلط هرچه بیشتر نیروی کاری می شود، مسئولیت اعمال جوش سر به سر میلگرد را به عهده دارد.

حلقه آتش یا نازل های جوش باعث می شوند که گرما دور تا دور میلگردی که در حال گرمادیدن است، به صورت یکنواخت پخش شود.

این نازل های جوش سایزهای مختلفی دارند، چون میلگردها هم دارای سایزبندی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>