اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چون بتن به تنهایی برای ساختن سقف مناسب نیست و ممکن است دچار ترک خوردگی و شکنندگی شود، این ماده را با میلگردها و وایرهایی (سیم) ترکیب و سازه ای مستحکم بنا می کنند.

بتنی_پیش_تنیده

در این نوع از تیرچه ها، تعدادی وایر یا سیم فولادی به قطر 5 میلی متر استفاده می شود.

مقاومت این وایرها حدوداً 17500 تا 19000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع است و تعداد آن بستگی به طول تیرچه و فشاری که باید تحمل کند دارد.

این وایرها را تحت کشش قرار می دهند تا ضریب و آستانه تحملشان بالاتر رود و تحمل فشارهای باربری را داشته باشند.

تیرچه های پیش تنیده همچنین در کارخانه تولید می شوند بنابراین از استاندارد خوبی برخوردار هستند.

از مزایای استفاده از این محصول می توان به سرعت بالای ساخت و ساز با آن ها اشاره کرد، زیرا از قبل ساخته شده اند و برای پروژه های عظیم ساختمان سازی بسیار مناسب هستند.

این تیرچه ها حالت سپر مانند دارند تا بتوان یونولیت ها و بلوک های سیمانی را در آن قرار داد. از مشخصات فنی این محصول ارتفاع آن بین 13 تا 17 سانتی متر می باشد.

در قسمت تحتانی حداقل 10 سانتی متر عرض دارند و 4 سانتی متر هم برای قرارگیری یونولیت ها و بلوک های ساختمانی در نظر گرفته می شود.

ارتفاع پاشنه نیز حداقل 4 سانتی متر است.

مزایای استفاده از تیرچه های بتنی پیش تنیده:
از جمله مزایای استفاده از تیرچه بتنی پیش تنیده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمان ساخت و ساز کوتاه می شود زیرا این تیرچه ها از قبل در کارخانه آماده شده اند.
  • به دلیل استفاده کمتر از فولاد مقرون به صرفه خواهد بود.
  • کاربری آسانی دارد.
  • در مقایسه با تیرچه های سفالی و کرومیت از بتن کمتری استفاده شده پس سبک تر است.
  • ایجاد ترک های کششی احتمالی در بتن را کاهش می دهد.
  • عمر طولانی تر سازه به علت عدم نفوذپذیری رطوبت در آن.

نقش میلگرد تقویتی تیرچه:
تیرچه های بتنی در سه مرحله تحت بارگذاری قرار می گیرند که به شرح زیر هستند:

در مرحله اول، تیرچه ها حین حمل بار و فشار حاصل از وزن خود تیرچه ها را تحمل می کنند که این فشار، فشار لنگر خمشی نام دارد.

در مرحله دوم، این تیرچه ها بار حاصل از وزن حود، بلوک و بتن پوششی و غیره را که در کل بار مرده سقف نامیده می شود متحمل می شوند.

همچنین وظیفه تحمل فشار بارهای حین اجرا در حد فاصل بین تکیه گاه های موقت (شمع بندی ها)، با تیرچه های بتنی است. این مرحله تا ایجاد مقاومت در بتن ریخته شده ادامه دارد.

مرحله سوم، بعد از ایجاد مقاومت در بتن ریخته شده شروع می شود.

در این مرحله تکیه گاه های موقت برداشته شده و خود تیرچه وظیفه تحمل باری برابر برآیند حاصل از بارهای مرده و زنده پس از بهره برداری از ساختمان را به عهده دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>