اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هم اکنون لازم است بدانیم این تکنولوژی چه کاربردهای مهمی در صنعت دارد. همان طور که می دانیم آهن معمولی یکی از پرکاربردترین فلز در تمام جهان است.

ورق_2آلیاژی

ولی این آهن معمولی تحت تأثیر شرایطی مثل دمای بسیار بالا و یا دمای خیلی پایین دوام کمی دارد و از این رو برای صنایع جدید استفاده چندانی ندارد.

به همین دلیل متخصصین و دانشمندان با ایجاد تغییراتی در ترکیب شیمیایی این فلز موفق به تولید ماده ای به کرات محکم تر و بادوام تر از خود آهن شدند که امروزه با نام ورق آلیاژی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

این ورق در دماهای بالا و پایین، فضاهای پرفشار و کم فشار، ساخت قطعات، صنایع هواپیماسازی، صنایع راه سازی و شهرسازی، مصارف نیازمند به استحکام و سختی بالا، مصارف ضد اصطکاکی و غیره کاربرد دارد.

این ماده فوق قوی نسبت به خورندگی هوا و زنگ زدگی و همچنین نسبت به آب شور دریا مقاوم است، بنابراین در صنعت کشتی سازی نیز کاربرد ویژه ای دارد. مقاومت ورق آلیاژی به اسید کاربرد آن را در صنایع داروسازی، نفت و پتروشیمی نیز افزایش داده است.

به طور کلی ورق آلیاژی در صنایع نفت، صنایع غذایی، ساخت پالایشگاه ها و هر جایی که در آن روغن و فشار و دماهای خیلی پایین و یا خیلی بالا باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

در بخش قبل این مقاله به معرفی انواع ورق آلیاژی پرداختیم. در این قسمت اجازه بدهید کاربردهای هر کدام از ورق های آلیاژی را به تفکیک بررسی کنیم.

کاربرد ورق آلیاژی A516:
این ورق به دلیل مقاومت بسیار بالا به حرارت بیشتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به کار گرفته شده و برای ساخت انواع مخازن حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تولید مخازن حرارتی ابتدا به وسیله سه غلتک عملیات خم کاری را روی ورق آلیاژی پیاده کرده تا مخزن شکل بگیرد و بعد بقیه عملیات جوشکاری درزها با دقت بسیار زیاد انجام می شود، زیرا بی توجهی در بستن درزها عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

کاربرد ورق آلیاژی A36:
این ورق دریایی همان طور که از نامش پیداست برای طراحی بدنه کشتی و قایق های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

هر وسیله دیگری که با آب دریا در تماس است مثل انواع زیردریایی نیز به وسیله همین ورق آلیاژی طراحی و تولید می شود.

کاربرد ورق آلیاژی A283:
این نوع ورق نسبت به دو نوع قبلی کاربرد ساده و معمولی تری دارد. از آنجایی که نه تاب حرارت را می آورد و نه آب شور دریا، برای ساخت مخازن حمل سوخت مورد استفاده قرار می گیرد.

از این نوع ورق آلیاژی برای ساخت انواع مخازن پر فشار و کم فشار نیز بهره گرفته می شود.

کاربرد ورق آلیاژی ضدسایش:
این محصول کاربردهای ویژه ای در کارخانجات صنایع غذایی دارد. در ماشین هایی که اصطکاک زیاد ایجاد می کنند مثل دستگاه های خمیر سازی از ورق آلیاژی ضد سایش استفاده می شود.

در ساخت یخچال های صنعتی با دمای بسیار پایین نیز از همین ورق های آلیاژی ضدسایش بهره می برند.

به طور کل هر جا که اصطکاک و ساییدگی زیاد اتفاق می افتد و یا نیاز به دمای خیلی پایین باشد استفاده از ورق آلیاژی برای ایمنی بیشتر توصیه می شود.

کاربرد ورق آلیاژی آجدار:
این ورق در بسیاری از صنایع مثل صنایع غذایی، پتروشیمی و پالایشگاهی و در جاهایی که اصطکاک بسیار زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور خلاصه کاربرد این محصول به شرح زیر است:

  • استفاده در دماهای بسیار بالا یا پایین.
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی.
  • مقاومت در برابر خورندگی هوا.
  • مقاومت در برابر اسید.
  • مقاومت در برابر نمک های دریایی.
  • صنایع هواپیمایی، راه سازی، پل سازی و شهرسازی.

ورق آلیاژی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین ماده است زیرا مزایای زیادی در صنایع مختلف دارد.

مقاومت بالا در برابر دماهای بالا و پایین و همچنین مقاومت به خورندگی و ویژگی هایی از این قبیل باعث شده است کاربرد این محصول نیز بیشتر شود. بسیاری از صنایع تولیدات خود را مدیون وجود این ماده ارزشمند هستند.

حتی چیزهایی که به نظر ما عادی هستند و هر روز با آن ها سروکار داریم به واسطه همین ورق های آلیاژی تولید و به دست ما رسیده اند. پس اگر این ورق های آلیاژی امروز نبودند معلوم نبود که زندگی با چه سختی هایی طی می شد.

صحبت در مورد ورق آلیاژی زیاد است و این اطلاعات تنها بخشی از داستان ورق آلیاژی را بازگو می کند.

دقت داشته باشید که برای تهیه محصول ورق آلیاژی از فروشندگان معتبر خرید کرده و گواهینامه معتبر هر محصول را که حاوی اطلاعات دقیق راجع به آن است را از آن ها دریافت کنید.

ورق آلیاژی با کیفیت، برابر است با ایمنی بیشتر و محصولات با کیفیت تر.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>