اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان اسکلت فلزی نوعی سازه است که برای ساخت انواع ساختمان های ساده و بزرگ مثل گاراژ، ساختمان های کشاورزی، سوله و انبار و ساختمان های بلند چندین طبقه ای مورد استفاده قرار می گرفت.

اسکلت_فلزی

ولی اکنون استفاده از این سازه فلزی گسترده تر شده و برای ساخت ادارات، کارخانجات، مدارس، ساختمان های عمومی و منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع اسکلت فلزی دارای ویژگی هایی از قبیل پایداری، مقرون به صرفگی، و مقاومت بالا هستند و به همین جهت گزینه خوبی برای بسیاری از پروژه های مختلف عمرانی به شمار می روند.

انواع اسکلت فلزی مانند اسکلت فلزی پیچ و مهره ای و اسکلت فلزی جوشی در ادامه توضیح داده شده اند.

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای:
در این نوع اسکلت فلزی تمام ستون ها و تیرهای فولادی از قبل در کارخانه و یا کارگاه تولید شده و بعد توسط کامیون و یا تریلی به محل ساخت و ساز فرستاده می شوند.

در آنجا ستون ها و تیرهای فولادی به وسیله پیچ و مهره بهم متصل می شوند و در نهایت اسکلت فلزی اولیه ساختمان را شکل می دهند.

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای بهترین اسکلت فلزی در بین بقیه اسکلت ها است.

اندازه و سایز ساختارهای فولادی به اندازه کامیون و یا تریلی بستگی دارند. طول یک کامیون معمولاً 6 متر و طول یک تریلی بلند هم 12 متر است.

سرعت ساختمان سازی با اسکلت فلزی پیچ و مهره ای به مراتب بیشتر از بقیه انواع اسکلت فلزی است.

زیرا تنها کاری که نیاز است در محل ساخت و ساز انجام شود آوردن تیر و ستون های فولادی و پیچ و مهره کردن آن هاست و تمام!

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای نسبت به بقیه انواع اسکلت فلزی مورد قبول تر است زیرا تمام ساختار های مورد نیاز ساختمان سازی در کارخانه توسط ابزار صحیح و تحت شرایط کاری مناسب ساخته می شوند.

کاربردهای اسکلت فلزی پیچ و مهره ای:
اسکلت فلزی پیچ و مهره ای کاربردهای زیادی دارد.

این سازه فلزی از پیش ساخته، برای ساختمان های بزرگ مثل آسمان خراش که متراژ بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

برای انجام پروژه های بزرگ این چنینی نیاز به سرعت عمل بالا و دقت زیاد است و اسکلت فلزی پیچ و مهره ای این نیاز ها را برآورده می کند.

همچنین ساختمان های بزرگ مثل همین آسمان خراشی که مثال زدیم، اسکلت فلزی باید توان تحمل بار سنگین را داشته و به اندازه کافی مستحکم باشد تا بتواند ساختمان را در شرایط مختلف سالم نگه دارد.

اگر کوچک ترین خللی در ساخت اسکلت فلزی به وجود آید و یا به اندازه کافی محکم نباشد و یا حتی در محل اتصال تیر و ستون ها دقت کافی به عمل نیامده باشد، احتمال ریزش ساختمان در هر شرایطی وجود دارد که این امر یک فاجعه است.

به این دلایل استفاده از اسکلت پیچ و مهره ای قابل قبول تر از نوع جوشی است زیرا ایمنی کار را تا چندین برابر بالا می برد.

اسکلت فلزی پیچ و مهره ای نیز برای ساختمان هایی که نقشه پیچیده تری دارند بیشتر استفاده می شود زیرا در این ساختمان ها قطعات باید با دقت و به اندازه برش بخورند و این امر در کارخانه میسرتر است.

مزایا و معایب اسکلت فلزی پیچ و مهره ای:
اسکلت فلزی پیچ و مهره ای مزایا و معایبی هم دارد. البته بهترین اسکلت فلزی همان است که مزایای آن بیشتر از معایب آن باشند.

قطعات این اسکلت در کارخانه تهیه می شود و بنابراین در محل ساخت و ساز ازدحام صورت نمی گیرد، و یا حتی اگر ازدحام و سد معبری صورت بگیرد خیلی سریع جمع می شود.

از دیگر مزایای انواع اسکلت فلزی پیچ و مهره ای این است که چون قطعات در محل صحیح تهیه می شوند، بنابراین متغیرهای مختلف مثل آب و هوا تأثیری روی روند کار نمی گذارند.

یکی از مهم ترین معایب انواع اسکلت فلزی پیچ و مهره ای این است که اگر قطعات به درستی تهیه نشده باشند، در محل اجرا و ساخت و ساز اتصال آن ها با مشکل مواجه می شود و از این رو مرجوع کردن و از نو ساختن قطعات زمان زیادی را تلف خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>