اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بیش از 100 سال است که در صنعت ساختمان از سازه های فلزی به دلیل صرفه اقتصادی، انعطاف پذیری و سرعت ساخت استفاده می شود.

جوشکاری_گلمیخ

مقاومت به وزن کم، خواص ارتجاعی، شکل پذیری از جمله دلایل استفاده گسترده از سازه های فلزی در کشورهای زلزله خیز از جمله ایران است.

از جمله پرکاربردترین روش های اتصال قطعات فلزی در ساخت سازه ها، جوشکاری می باشد که از اهمیت زیادی در هنگام وقوع زلزله برخوردار است.

پس باید با توجه به استانداردها، کیفیت خوب داشته باشند. جوشکاری گلمیخ، یکی از انواع جوش های به کار رفته در سازه های فولادی است.

در ساخت سازه های فولادی، از سقف های کامپوزیت فولاد - بتن استفاده می شود.

سرعت اجرای سقف کامپوزیت، اقتصادی بودن این روش به دلیل کاهش تعداد تیرها و بتن به کار رفته، استحکام زیاد در مقابل وزن کم و در نتیجه کاهش صدمات وارده در هنگام وقوع زلزلع از جمله دلایل استفاده از این نوع سقف در مناطق زلزله خیز است.

با توجه به گزارشات اعلام شده توسط شرکت های تولیدکننده گلمیخ و ساخت سازه، امروزه در ساخت بیش از نیمی از ساختمان های اداری و مسکونی، در ایران به دلیل صرفه اقتصادی و زمان از سقف کامپوزیت استفاده می شود.

سقف کامپوزیت شامل تیر فولادی، ورق گالوانیزه به عنوان دال بتنی و گلمیخ است. گلمیخ ها با روش جوشکاری گلمیخ، قبل از ریختن بتن به مقطع فولادی وصل می شوند.

انواع اتصال دهنده ها در ساخت سقف کامپوزیتی می توانند به کار روند اما با توجه به مطالعات انجام شده و استانداردهای موجود، گلمیخ های سردار بیشترین کاربرد را به علت مقاومت بیشتر در مقابل بارهای وارد شده دارد.

در هنگام بارگذاری دینامیکی، گلمیخ به عنوان برشگیر از نقاط مختلف تحت نیروهای برشی و کششی قرار می گیرد.

با توجه به اطلاعات موجود، هدف از طراحی گلمیخ و ایجاد گرده مقاومت جوش در مقابل نیروی برشی اعمالی و هدف از طراحی سر گلمیخ، مقاومت در مقابل تنش های کششی در هنگام بارگذاری است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>