اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فولاد ضد زنگ خواص منحصر به فرد زیادی دارد که می توان از آنها در مقیاس وسیعی از صنعت سازه بهره جست.

فولاد_ضد_زنگ

این مقاله نشان می دهد که چگونه تحقیقات انجام شده در 20 سال گذشته توانسته، استفاده از فولاد ضد زنگ در سازه ها را تحت تأثیر قرار دهد.

پیشرفت های قابل ملاحظه در فرآیند ساخت مواد باعث ارتقای فولاد ضد زنگ دولایه شده است که دارای خواص مکانیکی بسزایی است.

همچنین پیشرفت های خوبی در زمینه روکش فلز به منظور کاربردهای معماری صورت گرفته است.

برنامه تحقیقات سازه ای در تمام دنیا زمینه ای را برای پیشرفت ملی و بین المللی مشخصات، کدها و فراگیر شدن استانداردها چه در حوزه طراحی و چه در حوزه فرآیند ساخت و نصب ایجاد کرده است.

پیشنهادهایی در فعالیت های تحقیقاتی که با هدف کنار زدن موانع موجود بر سر راه استفاده گسترده تر از فولاد ضد زنگ انجام شده اند مطرح شده است.

فرصت های جدید در رابطه با فولاد ضد زنگ ناشی از حرکت به سوی توسعه پایدار مورد بازبینی قرار گرفته است، که شامل موارد استفاده آن در سازه های مهار هسته ای، دیوار پوششی نازک و سیستم کف کامپوزیت.

فولاد ضد زنگ دارای مشخصات مطلوب زیادی است که می توان در کاربردهای ساختمانی از آن بهره جست.

مقاومت در برابر خوردگی و عمر طولانی، ساخت سازه های نازک تر و با دوام تر را محقق می سازد. امکانات زیاد از جمله شکل، رنگ و فرم را در عین سخت بودن، تمیز بودن، سازگار و تجدید پذیر بودن در اختیار معماران قرار می دهد.

میزان مصرف فولاد ضد زنگ در طی 20 سال گذشته با نرخ رشد شدید 5 درصد افزایش پیدا کرده است و از نرخ رشد بقیه مواد اولیه پیشی گرفته است.

نرخ رشد استفاده فولاد ضد زنگ در صنعت ساختمانی حتی بیشتر هم بوده است، نه فقط به خاطر پیشرفت شدید در چین. تخمین زده شده است که چیزی حدوده 4 میلیون تن فولاد ضد زنگ برای استفاده در صنایع ساختمانی در سال 2006 در تمام دنیا مصرف شده است،

این یعنی 14 درصد از تمام مقدار فولاد مصرف شده جهان در سال. اختلاف زیادی بین سهم کشورها در استفاده از فولاد در صنعت ساختمانی وجود دارد، در چین بیش از 20 درصد از فولاد ضد زنگ به این بخش اختصاص داده می شود.

در حالی که در آلمان این مقدار کمتر از 7 درصد است. فولاد ضد زنگ به طور سنتی از سال 1920 در نمای خارجی و سقف سازی مورد استفاده قرار می گرفته است.

حتی مثال هایی از استفاده فولاد به طور سازه ای در سال های دورتر نیز وجود دارد، برای مثال در سال 1925 یک زنجیر تقویتی به گنبد کلیسای پاول در لندن نصب شده بود تا تعادل آن را حفظ کند.

امروزه فولاد ضد زنگ در محدوده وسیع تری از سازه ها و اجزاء معماری، از ریخته گری های لعابی کوچک ولی پیچیده تا بلبرینگ ها و قوس پل ها مورد مصرف دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>