اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مثال های زیادی از انتقال تکنولوژهای ارتقاء یافته برای کاربردهای سازه های صنعتی( مثل تصفیه آب، موج شکن، تقویت تجهیزات، سکوها یا پلکان و صنایع هوا فضا) به صنایع دیگر وجود دارد.

ضد_زنگ_در_ساخت_ساز

برای مثال میله های فولادی ضد زنگ تقویت شده که در صنایع هوا فضا استفاده می شد به تولید قایق های بادبانی انتقال پیدا کرد و بعد از آن برای ساخت دیوار شیشه های هرم موزه لوور از آن های استفاده شد.

این امر موجب پروژه های بعدی شد، که شامل پرده های شیشه ای خیلی بزرگ، استفاده از میله های تنش فولادی ضد زنگ، کابل ها و پروفیل های توخالی برای تقویت نماهای شیشه ای با کمترین اثر ظاهری.

لوله فولاد زنگ نزن:
اتصالات شیشه و فولاد معمولا به صورت ریخته گری شده دو نقطه ای یا چهار نقطه ای است که طراحی شده است تا شیشه را به سازه تقویت کننده متصل کند.

اتصالات ستاره ای/عنکبوتی معمولا گرید 1.4401 فولاد ضد زنگ صلب با ریخته گری دقیق هستند. اتصالات عنکبوتی قادر به سه حرکت اصلی هستند که به شیشه آزادی حرکت با نیروهای طبیعت را می دهد.

در طول 20 سال گذشته استفاده از فولاد ضد زنگ برای سیستم های نگهداری سنگ و ساپورت های تراش سنگ رشد کرده است، همانطور که استفاده گسترده ای هم در سیستم های اتصال و بست برای تمام انواع الوار های چوبی دارد.

رشد استفاده از فولاد ضد زنگ در بخش های غیر قابل روئت ساختمان نیز بسیار چشم گیر بوده است مانند لوله کشی ها و سیستم های خنک کننده به خصوص در کشورهای اسکاندیناوی، آلمان و ایتالیا.

اخیرا در سوئس علاوه بر گریدهای آستنیتی، فریت گرید 1.4521نیز توسط استانداردهای ملی بدنه به عنوان ماده ای مناسب برای لوله کشی شناخته شده است.

روش های اتصال کارآمدی مانند اتصالات پرسی کمک به محدود شدن هزینه های نصب می کند.

کاهش هزینه های نگهداری ناشی از استفاده از فولاد ضد زنگ در طول چرخه عمر آن باعث شده که این ماده رقیبی برای موادی مانند مس یا حتی لوله های پلاستیکی باشد.

زیر ساخت:
در طول 20 سال اخیر زیر ساخت های قابل توجه و پروژه های تجدیدپذیر زیادی در بازار های نوظهوری مانند جین و هند باعث افزایش کاربری های فولاد ضد زنگ شده است.

در فرودگاه ها، راه آهن و ایستگاه اتوبوس و مراکز خرید، فولاد ضد زنگ برای سقف، ریل، دیوارهای حائل، راه پله ها، پله های برقی و موانع استفاده شده است.

نیمکت های موجود در اماکن عمومی، تجهیزات زمین بازی و دیگر وسایل شهری روز به روز از فولاد ضد زنگ بیشتری برای ساخت بهره می گیرند.

در هر حال فولاد ضد زنگ سال هاست که برای ساخت ریل مورد استفاده قرار می گیرد، در طی 20 سال گذشته یک درک گسترده از کاهش هزینه های بلند مدت، کاهش مسئولیت ها و مزایای زیبایی که فولاد ضد زنگ ارائه می دهد به وجود آمده است.

برای مثال یکی از خطوط متروی نیویورک از 16 مایل ریل فولادی ضد زنگ در امتداد مسیر نگهداری که خطوط راه آهن در آنجا به هم میرسند استفاده کرده است، این کار موکدا به خاطر محافظت از کارگران برای مدت زمان طولانی است چون این محل ها به امکان عمومی هم خیلی نزدیک است.

فولاد زنگ نزن:
استفاده از تقویت کننده های فولادی ضد زنگ( میلگرد) و محصولات مرتبط با آن در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است، اگرچه مثال هایی برای این استفاده در سال های دورتر نیز وجود دارد.

برای مثال اسکله پروگرسو در مکزیک که در ده 1940 ساخته شده است از 200 تن میلگرد فولادی ضد زنگ استفاده کرده است و هیچ نشانی از خرابی و زوال در آن دیده نمی شود.

میلگرد های ضد زنگ طول عمر سازه های بتن آرمه که در محیط های خورنده قرار دارند را افزایش می دهد و همچنین نیاز به بازرسی و نگهداری را کاهش می دهد.

از این میلگردها در ساخت بزرگ راهها، پل ها، پارکینگ خودرو ها، تجهیزات ساحلی و سازه های دیگر استفاده شده است.

علاوه بر افزایش مقاومت خورندگی آن، تقویت کننده های فولادی آستنیتی ضد زنگ می تواند در حالت غیر مغناطیسی نیز تهیه شود که باعث می شود بتوان از آن در صنایع نظامی، دارویی و کاربردهای علمی استفاده کرد.

دو استاندارد طراحی برای میلگرد های فولادی ضد زنگ ایجاد شده است:BS 6744 و ASTM A955/A955M. یک استاندارد اروپایی نیز در شرف ایجاد است.

در حوزه شناخت طول عمر، ظاهر جذاب و الزمات نگهداری کم، یک تعداد پل که از فولاد ضد زنگ در قسمت های اصلی سازه خود بهره گرفته اند اخیرا ساخته شده است.

از گرید 1.4462 برای ساخت پل عابر پیاده میلنیو، پل ماشین رو بزرگراه کالاگالدانا در جزیره منورکا و برج های پل استون کاترز در هنگ کنگ استفاده شد.

از گرید 1.4362 برای ساخت پل پادروآروپ که موزه گوگنهایم را به دانشگاه دوستو در بیلبائو متصل می کند و پل عابر پیاده سلتیک در هولهد انگلستان استفاده شد.

گرید 1.4162 برای پل سی ینا در روفولو( مکانی در ایتالیا) استفاده شد.

از پوشش فولادی ضد زنگ در لبه خارجی پل تسینگ در هونگ کنگ برای کنترل جریان هوا در طول عرشه استفاده شد.( بار گذاری باد از مهم ترین شرایط طراحی این پل بود، طولانی ترین محدوده ترکیب جاده و ریل در جهان).

کاربردهای امنیتی فولاد ضد زنگ مانند موانع و بولاردها( نوعی مانع) نیز در طول 20 سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

دیوارهای انفجاری کنار ساحل در بالای ماژول برای حفاظت از کارکنان و کارخانه از انفجار ها و امواج اکنون اکثرا از ورق فولادی ضد زنگ راه راه با گرید 1.4401 و 1.4362 ساخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>