اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

به سیم هایی که مقطع های آن بالاتر از 6 میلی متر است و مقاومت بالایی دارد و پارگی در آن وجود ندارد سیم افشان می گویند.

کابل_افشان

نوع دیگر این کابل نیز کابل نیمه افشان است که هادی بوده اما به صورت تک رشته ای نیست و از مجموعه مفتول های تایید شده در هم تشکیل شده اند.

این سیم به صورت رشته رشته است و سایزهای این سیم بزرگ تر و بیشتر می باشد. نکته مهم این است که سایزهای 10 میلی متر مربع به بالا را افشان یا نیمه افشان می گویند.

سیم های افشان از انعطاف پذیری بیشتری برخوردارند، برخلاف سیم مفتولی که انعطاف بسیار کمی دارد و به سیم خشک معروف است.

بدیهی است که انعطاف پذیری افشان باعث می شود که کاربرد متفاوت تری داشته باشد و در مکان هایی که نیاز به کابل متحرک دارند یا پیچیده می شوند مورد استفاده قرار بگیرند.

به طور مثال برای سیم پیچی پریز برق از کابل افشان استفاده می شود. مقاومت الکتریکی هادی در سیم های افشان از سیم مفتولی بیشتر است.

یعنی اگر سطح مقطع 5/1 میلی متر مربع با 1/13 اهم بر کیلومتر و در سیم مفتولی با همین مقدار 1/12 اهم بر کیلومتر است و این تفاوت به دلیل وجود رشته هایی است که در کابل افشان تابیده شده است.

کابل افشان سبک در اتصالات لوازم برقی، ماشین آلاتی که دارای دو شاخه هستند که به صورت ثابت به آن ها وصل می شود، استفاده برای کابل های ورودی و … به کار برده می شود.

کابل های افشان پر قدرت برای تامین انرژی در فضای مختلف مثل فضاهای باز، بخش های قرار گرفته در آب، داخل ساختمان، در نیروگاه و کانال های مخصوص کابل کشی و کارخانجات صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت کابل افشان و کابل مفتولی:
همان طور که در بالا به آن اشاره شد یکی از مهم ترین تفاوت های این دو محصول در انعطاف پذیری است. کابل های هادی افشان به نسبت مفتولی انعطاف پذیری بیشتری دارد.

علاوه بر این مورد اختلاف مقاومت اهمی است که در کابل های مفتولی بیشتر از کابل افشان است. سومین مورد مقاومت در برابر ساییدگی و خوردگی است که در کابل مفتولی این مقاومت بیشتر است.

چهارمین مورد را می توان در کاربرد آن ها عنوان کرد که کاربری متفاوتی دارند و هر کدام در وسایل مختلفی استفاده می شوند.

به طور نمونه کابل افشان به خاطر نوع انعطاف پذیری اش و عملکرد بهتر در ماشین آلات و تابلو های فرمان مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت کابل مفتولی از کابل افشانی کمتر است و آخرین مورد این که، کابل های افشان به خاطر خاصیت شکل پذیری که دارد، نمی شکنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>