اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


قفل برقی


چرا مغزی قفل برقی خراب می شود؟

مغزی اغلب قفل های برقی مانند سیزا و یوتاب از جنس برنج است و برای باز کردن آنها نیز باید حتما از کلید برنجی استفاده شود. اما برخی از ساکنین مجتمع ممکن است به دلیل عدم آگاهی از کلیدهایی با جنس های فولادی و … برای باز کردن این قفل ها استفاده کنند. از آنجایی که آهن موجب خوردگی برنج می شود استفاده مکرر از کلیدهای آهنی و فولادی برای باز کردن قفل به تدریج موجب خوردگی مغزی برنجی قفل شده و پس از مدتی مغزی قفل برقی را خراب می کند.

چگونه از خرابی مغزی قفل برقی جلوگیری کنیم؟

اگر مغزی قفل برقی خراب شود علاوه بر تعویض مغزی قفل باید کلید تمام ساکنین ساختمان تعویض شود که هزینه زیادی به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید تا حد امکان از خرابی مغزی قفل برقی پیشگیری کنیم تا دچار دردسرهای تعویض مغزی قفل و کلیدهای آن نشویم. در ادامه بهترین راهکارها برای پیشگیری از خراب شدن مغزی قفل برقی را برای شما توضیح داده ایم:

قفل را با کلید برنجی اصلی باز کنید

برای پیشگیری از خرابی قفل برقی مدیر ساختمان بهتر است به تعداد واحدهای مجتمع کلیدهای اصلی یا برنجی سفارش دهد و آنها را از نمایندگی های مجاز کلید های اصلی قفل برقی خریداری نماید. در این صورت تمامی اهالی ساختمان دیگر از قفل های فولادی استفاده نمی کنند و مغزی قفل برقی دچار خوردگی و خرابی نمی شود. البته در صورتی که برخی از ساکنین ساختمان بدون هماهنگی با مدیر ساختمان از روی کلید اصلی کلیدهای فولادی و آهنی بسازند باز هم خطر خراب شدن مغزی قفل برقی وجود دارد.

قفل را با تگ یا کارت باز کنید

یکی از بهترین و جدیدترین راهکارها برای پیشگیری از خرابی زودهنگام قفل برقی استفاده از تگ یا کارت به جای کلید است. در این سیستم ها شما برای باز کردن قفل برقی هیچ نیازی به کلید نداشته و تنها کافی است کارت یا تگ را به قفل نزدیک کنید. شما باید کارت یا تگ را به گیرنده تعبیه شده نزدیک کنید تا بدون انجام هیچ کار فیزیکی فرمان باز شدن قفل برق صادر شود.

استفاده از سیستم RFID

روش پیشرفته تر برای باز نمودن غیرمستقیم قفل برقی استفاده از سیستم RFID می باشد. این روش نه تنها طول عمر قفل را بهبود میبخشد بلکه امنیت بیشتری نیز برای ساختمان ایجاد می کند. در این روش سیستم کارتخوان از پنل های تصویری یا صوتی استفاده می کند و برای ساختمان هایی که هنوز آیفون تصویری برای آنها نصب نشده بهترین انتخاب است.

در این روش برای باز نمودن درب از کارت های مخصوصی استفاده می شود که دیگر خطر کپی برداری برای آنها وجود ندارد. سیستم RFID برای مجتمع های بزرگ با تعداد واحد بالا بسیار مناسب است. در این روش مدیر ساختمان می تواند هر زمان که یکی از ساکنین واحد را تخلیه کرد کارت آنها را به صورت مستقیم از سیستم حذف نماید و برای ساکنین جدید کارت کاملا جدیدی صادر نماید.

پنل های کارتخوان

با استفاده از این روش نه تنها هیچ کار فیزیکی انجام نمی شود بلکه هیچ چیز اضافه ای نیز بر روی دیوار نصب نمی شود. قفل های با قابلیت کارتخوان دارای سیستم Rfid بوده که تنها با نزدیک کردن کارت به رادار باز می شوند. اگر قبلا برای درب از قفل برقی غیرکارتی استفاده شده و آیفون تصویری نیز به آن متصل بوده در صورتی که بخواهند سیستم RFID را برای درب ایجاد کنند باید از گیرنده های مستقل کارتخوان استفاده نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>