اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سوئیچ خودرو


قرار گرفتن خودرو در حالت پارک یا دنده خلاص

برخی اوقات هنگام خاموش کردن خودرو ممکن است فراموش کنید که دنده را به حالت پارک یا دنده خلاص بگذارید. مکانیزم استارتر خودرو طوریست که هنگام قرار ندادن دنده روی پارک یا خلاص سوئیچ را قفل می کند. همیشه قبل از خاموش کردن خودرو مطمئن شوید دنده را در حالت P یا N قرار داده باشید تا سوئیچ قفل نکند.

ماشین را درست خاموش کنید

اگر به استارتر خودرو نگاه کنید حالتی به نام off یا خاموش کردن خودرو وجود ندارد. برای خاموش کردن خودرو باید سوئیچ را به حالت lock بچرخانید در غیر اینصورت سوئیچ خودرو داخل استارتر گیر می کند.برخی فکر می کنند این عامل اصلی برای نچرخیدن سوئیچ خودرو یا گیر کردن آن نیست اما این اتفاق رخ می دهد. راننده های بسیاری تنها به این دلیل که فراموش کردند سوئیچشان را تا انتها و روی گزینه Lock بچرخاندند در این شرایط قرار گرفتند.

فرمان خودرو را چک کنید

ساده ترین راه حل برای رفع گیر سوئیچ خودرو تکان دادن فرمان به سمت چپ و راست است. با قرار دادن دنده به حالت خلاص و خاموش شدن صحیح خودرو اگر باز هم سوئیچ گیر می کند کافیست فرمان را به سمت چپ و راست تکان دهید. اگر همان بار اول فرمان در مقابل چرخیده شدن مقاومت کرد، باید بدانید شما سیستم قفل فرمانتان را فعال کرده اید.این یک مکانیزم ایمنی برای جلوگیری از حرکت خودروست و باعث می شود تا زمانی که سوئیچ درون استارت قرار نگرفته، اتومبیل در همین وضعیت باقی بماند. این سیستم همچنین باعث می شود در صورت وارد کردن سوئیچ اشتباه، خودرو شروع به کار نکند.

سوراخ استارت خودرو را تمیز کنید

ممکن است با هر بار خارج و وارد کردن سوئیچ گرد و غبار داخل استارتر شود. شما می توانید برای تمیز کردن از اسپری روان کننده WD40 استفاده کنید.برخی از موارد استفاده WD40 در وسایل نقلیه و خودرو:

  • روانکاری سوراخ کلید
  • رفع جرم و کثیفی حاصل از گرد و غبار و زنگ زدگی از روی کلیه قطعات داخلی و خارجی خودرو
  • روانکاری لولاهای درب خودرو

نحوه در آوردن سوئیچ شکسته خودرو

  • در ابتدای کار با فلچه سیمی روی استارتر را تمیز کنید.
  • با استفاده از روغن روان کننده که به صورت اسپری باشد داخل استارتر ماشین روغن بریزید.
  • با استفاده از قلاب بافتنی و یک پیچ گوشتی نصف دیگر کلید شکسته را به آرامی در بیاورید.
  • در انتها با بیرون آمدن کمی از سوئیچ شکسته با انبوردست آن را به بیرون بکشید.
  • شکستن سوئیچ برای آن دسته از افرادی که ترجیح می دهند از کلید کپی به جای اصل استفاده کنند محتمل تر است. این گونه کلید ها استقامت کافی را ندارند و تا حدی مستعد شکسته شدن و یا آسیب دیدن هستند. کلید های اصلی نیز در معرض صدمات وابسته به استفاده طولانی مدت هستند.

از سلامت باتری خودرو مطمئن شوید

اگر برق کافی به کامپیوتر خودرو نرسد سوئیچ را قفل می کند. در این مواقع بهتر است هر چند وقت یکبار باتری خودرو را چک کنید.اگر ولت متر دارید می توانید به کمک آن انرژی باتری خودرو را چک کنید. همچنین شما می توانید با روشن کردن چراغ جلوی ماشین این موضوع را کنترل کنید. اگر چراغ ها روشن نشدند باتری ماشینتان تمام شده. شما می توانید با کمک شخصی دیگر باتری ماشینتان را شارژ کنید و یا شاید نیاز باشد باطری اتومبیل را عوض کنید.

تعویض کلید خودرو و قفل های سوئیچ

در صورتی که مراحل بالا را انجام دادید و باز هم همیشه با گیر کردن سوئیچ خودرو داخل استارتر مواجه هستید تنها کافیست سوئیچ یدکی را امتحان کنید.در صورت رفع گیر سوئیچ با سوئیچ یدک باید کلید خامی تهیه کرده و با چیپ الکترونیکی نسبت به ساخت سوئیچ یدک اقدام کنید.در صورت گیر هنگام جا انداخت سوئیچ یدک شک نکنید که مغزی سوئیچ معیوب است و باید نسبت به تعویض کلید و قفل های درب و استارتر خودرو اقدام کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>