اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


درب ضد سرقت


درب های ملامینه چه مزایای دارند؟

درب های ملامینهHPL مزایای زیادی دارند که اولین و مهم ترین آن مقاومت بالای این درب های در برابر رطوبت و آب است. یکی دیگر از مزایای جالب این دربها مقاومت بالایشان در برابر حرارت است به گونه ای که حتی می توانند شوک حرارتی را تا دمای 180 درجه سانتیگراد تحمل کنند. مقاومت بالا در برابر جریان الکتریسیته و اسیدهای ضعیف از دیگر مزایای مهم این درب هاست.

ورق های اچ پی ال در برابر آب، بخار، رطوبت، ورقه ورقه شدن و ترک خوردگی مقاوم هستند. این درب ها مقاومت بالایی نیز در برابر هوای خشک و شوک حرارتی دارند. درب های HPL در واقع همان درب های HDF هستند و در واقع درب هایی با چند لایه و روکش ملامینه می باشند که به دلیل دارا بودن این روکش نیازی به رنگ آمیزی ندارند.

انواع ورق های HPL

ورق های HPL در ضخامت، طرح ها و رنگ های متنوعی ساخته و روانه بازارها شده اند. این ورق ها در ضخامت های 3، 6، 8، 12 و.. به خریداران عرضه می شوند.

کاربرد درب های HPL

درب های HPL مقاومت کمتری نسبت به درب های HDF دارند و به همین دلیل بیشتر به عنوان درب های داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. این درب ها مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و آب دارند و به همین دلیل بهترین انتخاب برای درب سرویس بهداشتی و حمام هستند. این درب ها همچنین برای درب اتاق خواب و پارتیشن بندی سرویس بهداشتی اماکن عمومی مانند فرودگاهها، استخرها، ادارات و … کاربرد دارند. از این ورق ها برای ساخت لاکرهای استخری و کمدهای رختکن در اماکن مختلف نیز می توان استفاده کرد.

درب های ملامینه چه معایبی دارند؟

این درب های زیبا و مقاوم معایب غیر قابل انکاری نیز دارند اما این معایب بیشتر در نوع بی کیفیت این درب ها دیده می شود. برای مثال اگر یک درب اچ پی ال بی کیفیت خریداری نمایید بعد از مدتی ممکن است مشکلاتی مانند رنگ پریدگی، کج شدن درب و حتی جدا شدن ورق از بازو دیده شود. اگر در ساخت درب ملامینه از ورق های بی کیفیت اچ پی ال استفاده شده باشد ممکن است در هنگام نصب و برش کاری روکش درب در قسمت گوشه قاب ترک بخورد و یا ورق HDF ملامینه خم بشود.

نصب درب HPL برای ورودی آپارتمان

درب های HPL نسبت به دیگر درب های ضد سرقت مقاومت کافی را نداشته و به همین دلیل برای نصب در ورودی خانه ها و آپارتمان ها مناسب نیستند. این درب ها ضخامت کمتری دارند و بیشتر به عنوان درب آپارتمان و دستشویی و پارتیشن بندی استفاده می شوند. البته درب های HPL که ضخامت 5 میل و فشردگی 920 داشته باشند مقاومت خوبی داشته و می توان آنها را به عنوان درب آپارتمان نیز نصب نمود اما باز هم مقاومت آنها کمتر از مقاومت درب های ضد سرقت است.

درب های ملامینه با پوشش ABS

درب های HPL با روکش ملامینه معمولی مقاومت زیادی در برابر آب دارند اما واقعیت این است که این درب ها کاملا ضد آب نیستند. این درب ها کلافی چوبی دارند که اگر رنگ نشده باشد به مرور زمان آب را به خود جذب کرده و درب ورم می کند. برای پیشگیری از این مساله می توانید چوب کلاف این دربها را رنگ کنید.

جدیدترین درب های ملامینه مجهز به پوشش ضد آب ABS هستند که تقریبا این درب ها را ضد آب کرده است. البته این پوشش کمی از زیبایی این دربها کاسته است زیرا هماهنگی کامل با پوشش درب ندارد. می توانید به جای این درب ها همان درب های ملامینه معمولی را خریداری نمایید و چوب قسمت کناری و بالای آن را خودتان رنگ آمیزی کنید تا ضدآب شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>