اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق ها به سه دسته تقسیم می شوند دسته اول گروه پشم معدنی است که شامل موارد زیر است:

عایق_حرارتی2

پشم شیشه:
پشم شیشه از معروف ترین و قدیمی ترین انواع عایق در ایران است که تقریبا 50 سال است که در کشور تولید می شود.

این محصول در برابر آتش ویژگی های خوبی دارد از جمله این که در گسترش حریق بی اثر است و هنگام آتش سوزی گاز سمی تولید نمی کند، حداکثر دمایی که می تواند تحمل کند حدود 550 درجه سانتی گراد است.

از ویژگی های این محصول انعطاف پذیری آن است که می تواند نرم تر باشد و خواص ارتجاعی خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند و ذرات کمتری از آن می ریزد.

این محصول در جذب رطوبت عملکرد خوبی دارد و با مجاورت بخار آب، اسید سیلیسیک تولید می کند که در صورت عدم رعایت اصول ایمنی این اسید، باکتری و قارچ هایی را در اطراف لایه های الیاف تکثیر می کند.

ذرات پشم شیشه می تواند باعث بیماری های تنفسی و پوستی شود و اگر به طور مدام با آن در تماس باشید دچار خراشیدگی پوست می شوید.

به تازگی پشم شیشه های جدیدی تولید می شود که از ترکیب مذاب دو نوع شیشه است که پوست را کمتر تحریک می کند و به چسباننده شیمیایی که در الیاف به کار می برند، نیازی ندارد و چگالی آن از متوسط بیشتر است که همین باعث شده مقاومت حرارتی آن بیشتر از نوع قدیمی باشد.

آزبست:
یک نوع کانی است که به پنبه کوهی نیز معروف است و بافت الیافی دارد. از این محصول در گذشته به عنوان عایق و برای عایق کاری لوله ها استفاده می کردند و در حال حاضر استفاده از آن دیگر مرسوم نیست.

دلیل منسوخ شدن این محصول اثرات زیان بخش آزبست است که خاصیت سرطان زایی دارد. آزبست انواع مختلفی دارد آنچه که بیشتر از آن استفاده می شد نوع کریزوتیل بود که به نسبت نوع های دیگر کم خطر بوده و خاصیت شکل پذیری بهتری دارد.

این محصول ضریب هدایت حرارت بالایی دارد، یعنی این که از نظر عایق حرارتی خوب نیست اما چون خاصیت عدم اشتعال پذیری داشته از آن به وفور مصرف می کردند.

این عایق در لوله ها و تأسیسات ساختمان های قدیمی وجود دارد در صورتی که آن ها را دیدید به هیچ عنوان دست نزنید چرا که خاصیت سرطان زایی دارد و فیبرهای آن در هوا پراکنده می شوند که برای برداشتن آن ها حتما به یک پزشک نیاز است.

پشم سرباره:
حدود 30 درصد حجم این محصول سیلیس است که همین میزان الیاف عایق پشم سرباره را به صورت رشته رشته شدن می کند و هرچه سیلیس آن زیادتر شود شبیه پشم شیشه می شود و اگر از میزان این ماده کم شود فرآیند رشته ای شدن آن را به خطر می اندازد.

این محصول در کوره بلند تولید می شود و از مشتقات هماتیت است. از ویژگی های این عایق درصد خلوص یکنواخت آن است که همین باعث شده در بسیاری از کشورهای صنعتی از پشم سرباره در حجم وسیعی استفاده کنند.

این محصول به خاطر کروی شکل بودنش به نسبت دیگر عایق های معدنی خراش و تحریک پوستی کمتری ایجاد می کند و چون ذرات آن ریز است عایق الکتریسته می باشد.

این محصول قابلیت بازیافت دارد و بازگشت پذیری اش به طبیعت سریع است. اگر از این محصول به صورت خالص استفاده کنید می تواند حداکثر 800 درجه سانتی گراد و در حالت غیر خالص 350 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

پشم سنگ:
ماده اولیه پشم سنگ از نوعی سنگ آتش فشانی است که در ایران به راحتی و به وفور می توان یافت. این ماده در برابر آتش مقاوم است و آتش گیر نیست.

این محصول با درصد تغییر بسیار کمی نسبت به ماده اولیه تولید می شود و در مقابل رطوبت و مواد شیمیایی مقاوم است.

حداکثر دمایی که می تواند تحمل کند، 820 درجه سانتی گراد است و حداقل دمای مورد تحمل 240- درجه سانتی گراد است.

این محصول اثرات مخرب زیادی بر پوست دارد و به نسبت دیگر محصولات، پوست را بیشتر تخریب می کند. این ماده عایق صدا و رطوبت و حرارت است.

سیلیکات کلسیم:
در برابر تغییر شکل مقاوم است و آب را سریع به خود جذب می کند و سپس خشک می شود، همین خاصیت باعث می شود که قارچ ها و میکروب ها نتوانند به راحتی در آن رشد کنند و در نتیجه فاسد نمی شود.

چون از عایق دانه ای ساخته شده که در ترکیباتش آهک و ذرات سیلیکات تقویت شده دارد در نتیجه قابل اشتعال نیست و برای لوله هایی که مواد بسیار داغ از آن عبور می کند، مناسب است.

سیلیکات آلومینیوم:
این محصول از مواد معدنی اکسید آلومینیوم و الیاف سرامیکی به وجود آمده است و در دمای بالا درست می شود که به دو صورت پتویی و آجری هستند.

از ویژگی های خوب این محصول غیر قابل اشتعال و مقاوم در برابر شوک های حرارتی بوده که تا حدود 180 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>