اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

در گذشته ایران با برخی کشورهای تولیدکننده حد وسط، در حوزه تولید آهن و فولاد همتراز بود.

میلگرد_ذوب_آهن

سرعت تولیدات و دستیابی به آخرین تکنولوژی های روز و پیشرفت روزافزون در این حوزه موجب شد تا ایران بتواند هم رده برترین تولیدکنندگان جهانی میلگرد قرار گیرد. استاندارد تولید این محصول در هر کشوری شیوه خاص خود را دارد.

برای تشخیص روش تولید، می توان پلاک الصاقی محصول را بررسی کرد که روش تولید بر روی آن حک شده. در حال حاضر شرکت ذوب آهن اصفهان پیشتاز این عرصه در بازار داخلی است.

برترین تولیدکنندگان میلگرد ایران:
فولادسازان ایرانی با تجهیزات روز، آزمایشگاه های کنترل کیفی و متخصصین خود توانسته اند در این حوزه بسیار موفق عمل کنند. از برترین تولیدکنندگان این محصول می توان به مراکز زیر اشاره کرد:

  • شرکت ذوب آهن اصفهان.
  • کارخانه فولاد کویر کاشان.
  • مجتمع فولاد خراسان.
  • کارخانه فولاد میانه.
  • فولاد آناهیتا گیلان.
  • مجتمع فولاد روهینا.
  • شرکت فولاد کوثر اهواز.
  • فولاد بافق یزد.
  • فولاد ابرکوه یزد.
  • مجتمع فولاد شاهین بناب.

1- شرکت ذوب آهن اصفهان تولید کننده برتر ایران:
در زمان های گذشته نیاز به آهن آلات موجب شد تا ایران صرفا به کشوری وارد کننده تبدیل شود بعدها طبق توافقات انجام شده شرکت ذوب آهن اصفهان فعالیت خود را با ظرفیت 550 هزار تن در سال شروع کرد.

این مرکز تاکنون توانسته افتخارات گوناگونی را به نام خود ثبت کند.

ذوب آهن برای اولین بار در ایران توانست موفق به دریافت گواهی نامه ای تحت عنوان استاندارد تولید با بالاترین سطح کیفی، گواهی نامه مطابقت میلگردهای BS 4449:2005 Grade B500B از شرکت انگلیسی UK CARES و گواهی نامه ای تحت عنوان سیستم های مدیریت کیفیت ایزو 9001 در زمینه تولیدات شمش شود.

این گواهی نامه ها عاملی برای توسعه صادرات و نشان دهنده سطح کیفی محصولات تولید شده است. از دیگر افتخارات این شرکت ساخت محصولات آلیاژی شده و مقاوم به زلزله می باشد.

ذوب آهن از اولین شرکت های فولادی کشور با ظرفیت 3 میلیون و 600 هزار تن فولاد، تولیدکننده انواع مقاطع و محصولات فولادی با بالاترین استاندارد و کیفیت و پیشرو در این حوزه است.

میلگرد ذوب آهن اصفهان به دو صورت ساده و آجدار و در دو نوع متفاوت دوکی و یکنواخت و براساس استاندارد ملی به شماره 3132 تولید و روانه بازار مصرف می گردد.

بر همین اساس می توان با اطمینان خاطر نسبت به خرید میلگرد از این مرکز اقدام کرد.

2- کارخانه فولاد کویر کاشان:
ابتدا در سال 1379 شرکتی تحت عنوان شرکت فراب کویر تأسیس و در زمینه تجارت و بازرگانی فعالیت های خود را آغاز نمود.

بعد از مدتی با توجه به نیازسنجی بازار ماهیت فعالیت خود را تغییر و به سمت تولیدات فولادی گرایش یافت.

دو سال بعد در تاریخ 15/5/1381 خبرهایی حاکی از تأسیس یک واحد نورد فولادی ساده و آجدار شنیده شد و در نهایت مجموعه در سال 1386 تولیدات رسمی خود را آغاز کرد. ظرفیت تولیدی این مجموعه 350 هزار تن در سال است.

میلگرد کویر کاشان دارای قابلیت جوشکاری و مقاومت بسیار بالا و در زمره بهترین محصولات فولادی بعد از ذوب آهن اصفهان قرار دارد.

میلگرد کویر کاشان علاوه بر خصوصیات ذکر شده دارای داکتیلیتی فوق العاده بالایی می باشد و در نتیجه از استحکام و قابلیت جوش پذیری بالایی نیز برخوردارند. این کارخانه همچنین قادر به تولید میلگرد A4 (آج 520) با قابلیت جوش پذیری و مشخصات مکانیکی مطلوب همراه با داکتیلیتی مناسب می باشد.

علاوه بر سایزهای متداول، واحد تولیدی کویر کاشان اقدام به تولید این محصول در سایز 40 نموده است و از این طریق گام بزرگی در کاهش مصرف میلگرد در بتن برداشته است.

3- شرکت مجتمع فولاد خراسان:
شرکت مجتمع فولاد خراسان را می توان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور به شمار آورد. محصولات این شرکت که با نام میلگرد نیشابور در بازار شناخته شده است به عنوان یکی از باکیفیت ترین محصولات در بازار داخلی به شمار می رود.

این شرکت در حال حاضر با بهره گیری از کارشناسان متخصص و تکنولوژی های روز دنیا قادر به تولید انواع میلگرد، شمش فولادی؛ آهن اسفنجی و بریکت می باشد. میلگردهای تولیدی فولاد خراسان در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناقی و براساس استاندارد ملی شماره 3132 تولید می گردد.

هم اکنون میلگردهای آجدار جناقی این شرکت با استفاده از روش عملیات حرارتی کوئنچ-تمپر تولید می گردد و دارای خواص مکانیکی قابل توجهی می باشد.

مشخصات_میلگرد

4- فولاد آذربایجان میانه:
شرکت فولاد آذربایجان میانه از سال 1379 فعالیت خود را در زمینه تولید انواع میلگرد فولادی آغاز نمود و هم اکنون به یکی از بزرگ ترین واحدهای تولیدی این محصول تبدیل گردیده است.

از مزایای میلگرد میانه می توان به مجاورت کارخانه تولیدی آن به خط راه آهن سراسری و دارا بودن جاده اختصاصی متصل به شبکه راه های بین المللی اشاره کرد. از لحاظ کیفیت محصول تولیدی فولاد میانه را می توان در زمره محبوب ترین و باکیفیت ترین محصولات بازار داخلی به شمار آورد.

فولاد آذربایجان با بهره گیری از مدل INQA توانسته دستاوردهای زیادی را در راستای افزایش کیفیت محصولات خود کسب نموده و از دیگر رقیبان پیشی یابد.

میلگردهای آجدار تولیدی از سایز 10 الی 32 میلی متر براساس استاندارد DIN488 و میلگردهای ساده از سایز 14 الی 50 میلی متر و براساس استاندارد DIN1013 تولید می گردند.

5- فولاد آناهیتا گیلان:
در اواخر سال 1389 سهام این شرکت خریداری و بعد از تغییر ماهیت و کاربری با هدف تولید انواع میلگردهای ساختمانی سایز 8 تا 32 ثبت گردید. در اواسط سال 1390 مطالعات فنی مهندسی این شرکت آغاز و نهایتا ماشین آلات صنعتی متنوعی خریداری و توسط متخصصین داخلی راه اندازی شد.

این مجموعه با وجود موانع اقتصادی و تحریم های موجود در سال 1392 توانست تولیدات آزمایشی خود را آغاز کند.

بعد از گذشت یک سال فعالیت رسمی مجموعه آغاز و ظرفیت تولید سالیانه آن 320 هزار تن در سال تخمین زده شد.

از افتخارات این مجموعه در جهت تولید میلگرد آناهیتا می توان به تولید محصولات منطبق با استاندارد 3132 ISIRI اشاره کرد.

میلگردهای آناهیتا گیلان در دو نوع A2 و A3 تولید و روانه بازار مصرف می گردد. محصول تولیدی این شرکت از لحاظ ترکیب شیمیایی، مشخصات فیزیکی مانند قطر اسمی و مشخصات هندسی آج و خواص مکانیکی با استاندارد ملی مطابقت دارد.

همچنین محصولات پس از تولید وارد واحد کنترل کیفی شده و پس از تایید کیفیت بسته بندی و وارد بازار مصرف می گردد.

6- مجتمع فولاد روهینا:
میلگرد روهینا در چهار نوع A1، A2، A3 و A4 و در دو شکل ساده و آجدار تولید و به بازار داخلی وارد می گردد.

این واحد تولیدی با استفاده از به روزترین تکنولوژی های دنیا و کارشناسان متخصص میلگردهای آجدار به صورت آج دوکی و یکنواخت، جناقی و مرکب در سایزهای 8 تا 40 و کلاف در سایزهای 5 الی 16 میلی متر تولید می نماید.

محصولات تولیدی براساس استاندارد ملی ایران 3132، ASTM A615 آمریکا و BS 4449 انگلستان به بازار داخلی و خارجی عرضه می گردد.

مهم ترین ویژگی محصول این کارخانه استحکام بالا در عین وزن سبک و استاندارد آن بوده که استفاده از آن در پروژه های ساختمانی را از لحاظ اقتصادی به صرفه می نماید.

فولاد روهینا با بهره گیری از تکنولوژی های جدید امکان تولید میلگرد A4 را نیز دارا می باشد. از مهم ترین مشخصه های این محصول می توان به استحکام بالا، کاهش هزینه های خرید، کاهش فضای طراحی سازه و افزایش سرعت آرماتوربندی اشاره کرد.

7- نورد کوثر اهواز:
شرکت نورد کوثر اهواز در سال 1342 تأسیس و در حال حاضر به یکی از بزرگ ترین کارخانجات تولیدی میلگرد ساده و آجدار و نبشی فولادی تبدیل شده است.

این شرکت را می توان نخستین واحد نورد در ایران برای تولید انواع میلگرد ساده و آجدار به شمار آورد و هم اکنون با ظرفیتی بالغ بر 1530000 تن در سال به تولید این محصولات می پردازد.

کارخانه میلگردسازی این مجموعه با دو خط تولید و با ظرفیت اسمی 505000 تن در سال قادر به تولید انواع میلگرد کوثر اهواز ساده و آجدار در سایزهای 14 تا 40 میلی متر و مفتول ساده و آجدار از سایز 5.5 تا 12.5 میلی متر می باشد.

8- مجتمع فولاد بافق:
کارخانه نورد مجتمع فولاد بافق با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا در سال 94 با ظرفیت تولید 550 هزار تن تأسیس گردیده و در حال حاضر به یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان این محصول در بازار داخلی تبدیل گشته است.

از مشخصات این واحد تولیدی می توان به تولید میلگردهای A3 در سایز 8 به صورت 4 شاخه، سایز 10 به صورت 3 شاخه، سایز 14 به صورت 2 شاخه و سایزهای 16 تا 32 به صورت تک شاخه اشاره کرد.

همچنین برای تولید میلگرد بافق یزد از تکنولوژی روز اروپا به منظور تولید محصول با ابعاد و تلرانس استاندارد و خواص مکانیکی مناسب استفاده می گردد.

میلگردهای تولیدی این مجموعه با طول سفارشی و براساس اعلام نیاز مشتری تولید و قابلیت استفاده از سوخت های دوگانه مازوت و گاز طبیعی را دارا می باشد.

9- سرمد ابرکوه یزد:
صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه یزد در سال 1391 در راستای تولید محصولات فولادی اعم از میلگرد آجدار در سایز 8 تا 32 میلی متر تأسیس گردید.

ظرفیت تولید میلگرد این مجتمع فولادی 450 هزار تن در سال و ظرفیت تولید شمش فولادی 600 هزار تن در سال می باشد.

این شرکت با استفاده از تکنولوژی روز دنیا از شرکت STG ایتالیا و بهره گیری از تخصص کارشناسان این حوزه میلگردهای خود را تولید و روانه بازار داخلی و خارجی می کند. میلگرد ابرکوه یزد ضمن رعایت استاندارد ملی ایران به شماره 3132 از مرغوبیت بالایی نیز برخوردار است.

10- مجتمع شاهین بناب:
در اواخر سال 1390 مجتمع فولاد بناب با مشارکت چندین مجموعه بزرگ از جمله بانک گردشگری، سرمایه گذاری نگین، صنایع ماهان و… به همراه 4 شرکت تولیدکننده و دو پروژه نیمه اجرایی از گسترش فولاد تبریز خریداری شد.

این مجتمع چندین شرکت تابعه از جمله مجتمع فولاد شاهین بناب، فولاد صنعت بناب، فولاد شهریار، فولاد سهند و گسترش فولاد شهریار دارد. نبشی، ناودانی، تیرآهن و… از محصولات این مجموعه است.

مجتمع فولاد شاهین بناب در سال 1381 تأسیس شد و دقیقا دو سال بعد یعنی در اواخر سال 1383 به بهره برداری رسید.

این مجتمع دارای واحد ذوب با کوره و دو خط تولید نورد می باشد. شرکت تابعه فولاد صنعت بناب نیز در سال 1384 تأسیس و در اواخر سال 1385 به بهره برداری کامل رسید و دارای دو خط تولید نورد می باشد.

شرکت تابعه سوم این مجموعه، صنعت شهریار نام دارد که در سال 1387 تأسیس و در اوایل سال 1389 بهره برداری از محصولات خود را آغاز کرد. این شرکت نیز دارای طرح توسعه ریخته گری و ذوب پیوسته است.

از دیگر شرکت های تابع این مجموعه می توان به فولاد سهند اشاره کرد که در 1387 تأسیس و در 1389 به بهره برداری محصولات دو خط تولید نورد خود رسید.

در آخر نیز می توان شرکت فولاد شهریار را یادآور شد که کار خود را در سال 1386 آغاز نمود و هم چنان در حالت اجرایی به سر می برد هدف این شرکت ریخته گری پیوسته، ذوب، خطوط تولید پروفیل سنگین و خط تولید پروفیل نیمه سنگین است.

از چشم اندازه های این مجموعه توانمند می توان به تکمیل پروژه های ناتمام، افزایش تولیدات میلگرد شاهین بناب، تولید 2 میلیون تن محصولات فولادی و عرضه سهام در فرابورس اشاره کرد.

تولید کنندگان میلگرد در ایران کدام هستند؟
شرکت ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان و غیره می باشند

مشخصات میلگرد ذوب آهن اصفهان چیست؟
میلگرد ذوب آهن اصفهان به دو صورت ساده و آجدار و در دو نوع متفاوت دوکی و یکنواخت و براساس استاندارد ملی به شماره 3132 تولید و روانه بازار مصرف می گردد

میلگرد نیشابور چه مشخصاتی دارد؟
میلگردهای تولیدی فولاد خراسان در سه نوع ساده، آجدار مارپیچ و آجدار جناقی و براساس استاندارد ملی شماره 3132 تولید می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>