اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لایه های اکسید روی و هیدروکسید روی حجیم و متخلخل هستند و تنها به صورت ضعیف و سستی به سطح روی می چسبند و پیوستگی خوبی روی سطح روی ندارند.

شوره_سفید_ورق

در نتیجه سطح روی را در برابر اکسیژن در آب محافظت نمی کند بنابراین تا زمانی که رطوبت روی سطوح وجود داشته باشد اکسیژن نیز برای فرایند خوردگی در دسترس است و خوردگی می تواند ادامه یابد.

ورق های گالوانیزه همچنین در مخازن خنک کننده یا کندانسورهای بخار کاربرد دارند که می توانند یک نوع خوردگی زودرس را تجربه کنند که به عنوان شوره سفید شناخته می شوند.

این شوره سفید، متخلخل، پرزمانند و یک محصول خوردگی غیر محافظ برای روی است با این محصول متخلخل، غیر محافظ و واکنش پذیر، سطح روی نسبت به واکنش های بعدی غیر فعال نیست و خوردگی سریع ممکن است ادامه یابد.

شوره سفید باعث ایجاد آسیب قابل توجهی به پوشش روی می شود و همچنین برای ظاهر پوشش گالوانیزه نامطلوب است.

اگر شوره سفید کنترل نشود باعث می شود تا سطوح گالوانیزه به طور مداوم خورده شود و در نهایت منجر به شکست زودرس پوشش خواهد شد.

اگر شوره سفید درمان نشود می تواند بسیار مخرب باشد چون وقتی که لایه روی مصرف شده است خوردگی زیر لایه فولادی به سرعت پیشرفت می کند.

علاوه بر این انباشته شدن شوره سفید با کاهش حد بحرانی رطوبت نسبی برای چگالش آن؛ باعث طولانی شدن وجود رطوبت روی سطح می شود.

همچنین شوره سفید باعث حفظ و نگهداری رطوبت بیشتر روی سطح و به تعویق انداختن فرایند خشک کردن می شود.

این شوره ها روی سطوح روی مستعد جذب کلرید و آب به وسیله واکنش های تبادلی یا مکانیزم های انحلال/ رسوب هستند و همچنین با تشکیل مخازنی موجب نگه داشتن رطوبت و آنیون های خورنده مانند کلرید می شوند.

تمیز کردن سطح برای از بین بردن آلودگی ها و شوره سفید قبل از فرآیندهای اصلی پوشش دهی مورد نیاز است.

شوره سفید باید قبل از پوشش اصلی به طور قابل توجهی حذف شود که یکی از نگرانی های صنعت کشتی سازی است.

از بین بردن شوره سفید ورق گالوانیزه:
خوردگی خفیف سطحی در اثر اکسید شدن در ضمن فرآیند (یعنی در فرآیندهای گرم و عملیات حرارتی) یا در اثر واکنش با محیط خورنده در طول نگهداری در انبار ایجاد می شود.

اگرچه با به کارگیری محافظ های موقت در موقع انبار کردن و یا وسایل کنترل کننده در طول عملیات می توان از این نوع خوردگی جلوگیری کرده و یا آن را به حداقل رسانید ولی نمی توان از این نوع خوردگی به طور کامل جلوگیری به عمل آورد.

قبل از آبکاری قطعات لازم است هرگونه زنگ و محصول خوردگی سطحی کاملا پاک شوند چون وجود آن ها فرآیند آبکاری و کیفیت روکش را دگرگون می سازد.

لایه های اکسیدی سست یا شکننده محبوس شده در میان روکش و فلز پایه باعث می شود که چسبندگی روکش در آن محل کم شده و احتمال از بین رفتن آن در هنگام بهره برداری بیشتر گردد.

در موقع آبکاری نقاط خورده شده پذیرای روکش نبوده و برهنه باقی می مانند.

زنگ های ناخواسته روی قطعات را که در طول بهره برداری و یا انبار کردن ایجاد شده اند می توان به وسیله روش های مکانیکی نظیر ماشین کاری، تراشکاری، صیقل کاری از بین برد.

غیر از روش های فوق، زنگ قطعات را با غوطه ور ساختن آن ها در مواد شیمیایی می توان تمیز کرد که به این فرآیند زنگبری می گویند.

شدت مورد نظر یک محلول زنگبر ایجاب می کند که محلول از نمک های خنثی یا قلیایی تا اسیدها یا قلیاهای قوی تر تغییر بکند.

هرچه هدف فرآیند از تمیز کردن لکه های سبک به اکسیدهای سنگین تغییر پیدا کند غلظت و دمای محلول نیز افزایش می یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>