اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گروه ملی صنعتی فولاد ایران را می توان نخستین کارخانه نورد فولاد در کشور نامید که در حال حاضر به تولید انواع میلگرد آجدار و ساده و نبشی مشغول است.

کوثر_اهواز

این کارخانه در سال 1342 تأسیس گردیده و اکنون دارای 6 کارخانه از جمله کارخانه فولادسازی، کارخانه نورد کوثر اهواز، کارخانه نورد تیرآهن، کارخانه لوله سازی، کارخانه ماشین سازی و کارخانه های نورد میلگرد و مفتول می باشد.

خط تولیدی این شرکت با ظرفیتی بالغ بر 65 هزار تن در سال 1346 به بهره برداری رسید و پس از آن سایر کارخانجات مذکور به گروه ملی صنعتی فولاد ایران افزوده شد.

ظرفیت این کارخانه در حال حاضر در حدود 1435000 تن در سال محصول فولادی و 430000 تن شمش فولادی می باشد که به عنوان یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان محصولات فولادی کشور نیز شناخته می شود.

در ادامه به معرفی کارخانه نورد کوثر اهواز به عنوان یکی از کارخانجات مهم گروه ملی صنعتی فولاد ایران خواهیم پرداخت.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران:
استان خوزستان با موقعیت جغرافیایی ویژه در جنوب غربی ایران و با مساحت تقریبی 64 هزار کیلومتر از چندین جنبه اهمیت فوق العاده ای در اقتصاد ایران دارد.

در کنار جاذبه های گردشگری چه از لحاظ تاریخی و باستانی و چه ثروت های طبیعی و مناظر چشم نواز خوزستان دارای ابعاد صنعتی فراوانی نیز می باشد.

کارخانجات تولید محصولات آهنی و فولادی و نورد لوله از جمله صنایعی هستند که تأثیر بسزایی در اقتصاد منطقه و استان دارند.

از جمله این مجموعه ها می توان به شرکت فولاد اکسین، شرکت فولاد خوزستان و گروه ملی صنعتی فولاد ایران اشاره کرد.

موقعیت ویژه جغرافیایی و استراتژیکی خوزستان در این است که استانی با مرزهای بین المللی می باشد که به آب های آزاد نیز دسترسی دارد.

از جنبه ارتباطی و مواصلاتی نیز خوزستان انواع راه های ارتباطی آبی، زمینی، هوایی و ریلی را داراست و در این شرایط خوزستان موقعیت ممتازی دارد.

در این راستا گروه ملی صنعتی فولاد ایران نیز با محصولات فراوان و متنوع توانسته است امتیازات زیادی برای استان و کشور فراهم کند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران با 18 نوع محصولاتی چون مقاطع میلگرد، تیرآهن، لوله بی درز، محصولات مختلف مفتولی و قطعه سازی توانسته است موقعیت ویژه خود را به عنوان یکی از پایه های درآمدزایی و تأثیرگذار در اقتصاد ایران تثبیت نماید.

لازم به ذکر است اکنون با بالا بودن کیفیت تولیدات این مجموعه عظیم صنعتی در کنار سایر صادرکنندگان فولاد جهان قرار گرفته است.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران شامل کارخانه های فولادسازی، نورد میلگرد و مفتول، نورد تیرآهن، لوله سازی، کوثر و ماشین سازی می باشد.

احداث نخستین کارخانه نورد ایران به منظور تولید انواع میلگردهای ساده و آجدار و نبشی در سال 1342 در اهواز آغاز گردید.

در سال 1346 پس از اتمام عملیات مونتاژ تجهیزات با ظرفیت 65 هزار تن مورد بهره برداری قرار گرفت. با احداث خطوط نورد جدید در سال های بعد امروز این کارخانه به صورت مجموعه ای از خطوط نورد مقاطع فولادی به نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران در آمده است که با ظرفیت اسمی بالغ بر 1530000 تن در سال تامین کننده قسمت عمده ای از نیاز کشور می باشد.

در سال های 1371، 1383 و 1385 بازسازی برخی از خطوط باعث افزایش کمی و کیفی تولید در چند بخش مختلف گردید و این مجموعه عظیم صنعتی را در کنار سایر صادرکنندگان فولاد دنیا و جهان قرار داده است.

کارخانه نورد تیرآهن گروه ملی با دو خط 630 و 650 با ظرفیت اسمی 380000 تن در سال انواع تیرآهن های بال موازی، نیم پهن سبک براساس استانداردهای ملی ایران و استاندارد جهانی تولید می کند.

تیرآهن 12، 14، 16، 18 و 20 توسط اره های گرم بر به طول 6 یا 12 متری برش داده می شوند.

طی اقدامات انجام شده برای تولید تیرآهن نیمه سبک توسط متخصصین و پژوهشگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران از سازمان استاندارد به شماره 16348 برای نخستین بار اخذ گردید.

کارخانه نورد میلگرد و مفتول با دو خط تولید و با ظرفیت اسمی 505000 تن در سال قادر به تولید انواع میلگردهای ساده و آجدار در سایزهای 14 تا 40 میلی متر و مفتول ساده و آجدار از سایز 5.5 تا 12 میلی متر می باشد.

این کارخانه به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان میلگرد و مفتول در سطح کشور مطرح می باشد.

واحد نورد کوثر اهواز:
همان طور که ذکر شد کارخانه نورد کوثر اهواز یکی از مهم ترین کارخانجات گروه ملی صنعتی فولاد ایران واقع در اهواز می باشد که در سال 1381 احداث و دو سال بعد به بهره برداری رسید.

کارخانه 550 هزار تنی کوثر در سال 1383 به بهره برداری رسید و با توجه به نصب آن در ارتفاع 5 متری از سطح زمین و ایجاد سیستم های نوین اتوماسیون در زمره جدیدترین مجموعه های نورد دنیا محسوب می شود.

در این کارخانه میلگرد ساده از سایز 10 تا 40 میلی متر، میلگرد آجدار از سایز 10 تا 50 میلی متر و نبشی بال مساوی و بال نامساوی، ناودانی و انواع تسمه های فولادی براساس استانداردهای DIN تولید و در اختیار بازارهای داخلی و جهانی قرار می گیرد.

از مهم ترین ویژگی های این کارخانه امکان عملیات و سیستم اتوماسیون جدید، نزدیکی به بنادر جنوبی و بازار مصرف خلیج فارس و دستیابی به بازارهای جهانی، تنوع محصولات، ظرفیت تولید بالا و جلب رضایت مشتریان است که شرایط مطلوبی را فراهم آورده است.

واحد فولادسازی:
بخش فولادسازی با بهره گیری از یک کوره تخلیه از کف EBT 60 تنی و یک کوره پاتیلی و یک دستگاه ریخته گری مداوم چهار خطه قادر به تولید 430000 تن انواع شمش فولادی به ابعاد 100*100 تا 180*180 میلی متر می باشد.

مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه قراضه، بریکت، آهن اسفنجی، چدن و فروآلیاژها می باشد.

واحد لوله سازی:
کارخانه لوله سازی گروه ملی صنعتی فولاد ایران تنها تولیدکننده لوله های بی درز در ایران از سایز 2/1 تا 6 اینچ با طول 6 و 12 متر می باشد.

در این کارخانه با ظرفیت اسمی 90000 تن در سال مطابق با استانداردهای API5L، DIN، ASTM، ISIRI، A53، A106، DIN2440، DN2441 و DIN2448 از قطر نیم اینچ تا 6 اینچ تولید می نماید.

تولید انبوه لوله های X52 و سایز 6 اینچ جهت مصارف صنعتی از مهم ترین دستاوردهای این کارخانه می باشد.

لوله های مغزی حفاری یا درون چاهی از انواع لوله های فولادی بدون درز می باشد که در استخراج نفت خام کاربرد فزاینده ای دارد.

این محصول تاکنون از خارج از کشور تامین می گردید که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و نیل به خودکفایی صنعتی این محصول استراتژیک بر اساس استاندارد API5CT تا سایز 4 ½ برای اولین بار در کشور توسط متخصصین گروه ملی صنعتی فولاد ایران با موفقیت اجرا گردید.

واحد ماشین سازی:
کارخانه ماشین سازی نیز از جمله بخش هایی است که کار تهیه قطعات ماشین آلات بخش های تولیدی را بر عهده دارد.

این کارخانه نه تنها واحدهای تولیدی گروه ملی را از خرید قطعات بی نیاز نموده است بلکه دیگر کارخانجات نورد سرد در سراسر کشور با ارسال سفارش با این بخش قطعه ساز در تعامل هستند.

آزمایشگاه متالوژی:
آزمایشگاه متالوژی گروه ملی صنعتی فولاد ایران شامل سه بخش مکانیک، شیمی و متالوگرافی با برخورداری از کادر فنی و تجهیزات تست مدرن به ارائه خدمات آزمایشگاهی به داخل و خارج از کشور می پردازد.

بهره گیری از دستگاه های مدرن تست کشش، فشار، خمش، سختی سنجی میکرو و ماکرو، کوانتومتری های ثابت و سیار، دستگاه پیشرفته xrf، تجهیزات آنالیز شیمیایی عناصر، تست خوردگی، امکانات آماده سازی قطعات آزمونی، متالوگرافی در مقیاس های میکرو و ماکرو علاوه بر ارتقای کیفیت و مرغوبیت محصولات و فرآیندهای تولیدی شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران را در زمینه انجام پروژه های پژوهشی و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی متمایز نموده است.

آزمایشگاه با کسب گواهینامه تایید صلاحیت از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به عنوان اولین آزمایشگاه مرجع و همکار موسسه استاندارد در زمینه فلزشناسی در سطح استان خوزستان فعالیت می کند.

تراکم بالای فضای سبز در این مجتمع صنعتی همراه با استمرار و توسعه فعالیت های تحقیقاتی فضای سبز و احیای گونه های گیاهی منطقه و کسب گواهینامه ISO 14001، مدیریت زیست محیطی از نشانه های آشکار پیش گامی گروه ملی صنعتی فولاد ایران در عرصه احداث و توسعه فضای سبز می باشد.

فضای سبز دلنشین در تقابل با سختی فولاد رنگین کمانی از زیبایی و طراوت را در کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران به تصویر کشیده است.

برخی از دستاوردهای گروه ملی صنعتی فولاد ایران افزایش ظرفیت تولید همراه با حفظ و ارتقای کیفیت محصولات، انتخاب به عنوان واحد نمونه استاندارد در سطح کشور، اخذ استاندارد برای محصولات میلگرد، تیرآهن و لوله، انتخاب به عنوان واحد صنعتی نمونه استان خوزستان، واحد نمونه ایمنی در سطح کشور، اخذ گواهینامه نظام مدیریت زیست محیطی ISO 14001، انجام پروژه های متعدد تحقیق و توسعه با همکاری مراکز معتبر علمی و دانشگاهی.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>