اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرآلات

در قرن نوزدهم که لوله کشی به تازگی ابداع شده بود و آب گرمی وجود نداشت، آب جهت استفاده توسط یک تلمبه دستی به خانه ها پمپ می شد. از آنجا که بیشتر مردم راست دست بودند (و هستند)، دسته این تلمبه آب در سمت راست آن نصب می گردید.

در حالی که این دسته برای مدت طولانی سمت راست تلمبه را اشغال کرده بود، سال ها بعد تکنولوژی آب گرم به وجود آمد. بنابراین حتی پس از طراحی شیرآلات امروزی نیز، شیر آب سرد در جای همیشگی خود یعنی در سمت راست شیرآلات باقی ماند و شیر آب گرم در سمت چپ تنه شیرآلات تعبیه شد.

چرا دستگیره فلاش توالت فرنگی در سمت چپ (از روبرو) قرار دارد؟

در بالا ذکر کردیم، تلمبه های پمپ های اولیه به این دلیل در سمت راست قرار داده شدند که بیشتر مردم راست دست بودند. این در حالی است که دستگیره فلاش توالت فرنگی در سمت چپ قرار دارد. موضوع چیست؟! توالت های خانگی ابتدایی، با زنجیری به مخزن آب بالای خود متصل بودند.

باز هم به دلیل اینکه بیشتر مردم راست دست بودند، زنجیر از سمت راست مخزن آویزان بود (سمت راست کسی که از توالت استفاده می کرد). زمانیکه دستگیره ها به شکل اهرم های امروزی درآمدند، در جای قبلی خود یعنی سمت چپ کسی که از روبرو به بدنه توالت نگاه می کند، باقی ماندند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>