اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات


بهترین آبکاری شیرآلات: کدام آبکاری مقاوم تر است؟

بی شک آبکاری PVD به دلیل نوع ته نشین شده لایه آبکاری بر روی شیرآلات، مقاوم ترین و بهترین آبکاری شیرآلات است. شاهد مثال این ادعا نیز مقاومت 700 ساعته قطعه آبکاری شده با این روش در تست سالت اسپری است بدون اینکه مشکل خاصی بروز نماید.در رده دوم مقاومت، آبکاری نیکل-کروم قرار دارد. این نوع آبکاری برای شیرآلات قدیمی ترین و رایج ترین نوع بوده است و مقاومت و کیفیت بالایی نیز دارد.

پس از آن، روش آبکاری الکترواستاتیک سومین رتبه را از نظر مقاومت به خود اختصاص می دهد. در آبکاری الکترواستاتیک رنگ به دلیل پخته شدن در کوره دوام خوبی در تست های آبکاری نشان می دهد.تکنیک رسوب دهی الکتروفورتیک (EPD) در مرتبه چهارم مقاومت قرار داشته و برای آبکاری شیرآلات نسبت به روش های یاد شده در اولویت نیست. علت آن هم خش پذیری و احتمال آسیب به لایه زیرین از ناحیه همین خش ها است.

انواع آبکاری شیرآلات

آبکاری شیرآلات (faucet plating) یکی از مهم ترین مراحل تولید شیرآلات است. بسیاری از افراد به این مرحله با نام رنگ کردن شیرآلات و یا رنگ آمیزی شیرآلات اشاره می کنند که چنداق دقیق نیست! روکش یا همان آبکاری شیرآلات بسته به تکنولوژی مورد استفاده می تواند جنس متفاوتی از کروم، تیتانیوم تا رنگ کوره ای پودری داشته باشد. علاوه بر این بسته به روش آبکاری شیرآلات، ممکن است شیرآلاتِ براق، مات و یا خش دار تولید شوند. تکنولوژی مورد استفاده هر چه که باشد، هدف از مرحله آبکاری شیرآلات ایجاد پوششی زیبا بر روی شیرآلات است.

به دلیل تجهیزات و مواد مخصوصی که بسته به تکنولوژی مورد استفاده در آبکاری شیرآلات مورد نیاز است؛ آبکاری شیرآلات در منزل فکر خوبی نیست. مخصوصاً اگر هدف انجام آبکاری شیرآلات کهنه و دست دومی باشد که از قبل دارای لایه آبکاری هستند. ترمیم آبکاری شیرآلات در منزل فقط در شرایط خاصی امکان پذیر است امّا در نهایت کیفیت و دوام آبکاری صنعتی در مقایسه با آن بسیار بالاتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>