اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیرآلات

پیش از خرید انواع شیر ظرفشویی، باید قیمت، کاربرد و ویژگی مورد نظر خود را مشخص نمایید. آیا به دنبال خرید شیر اهرمی هستید و یا کلاسیک؟ ارتفاع شیر برای شما اهمیت بیشتری دارد و یا دامنه دسترسی آن؟ آیا دسترسی به آب تصفیه برای شما اولویت دارد؟به طور کلی، شیرآلات شاوری در مقایسه با مدل های فنری دامنه حرکت بیشتری دارند و شیرهای ظرفشویی دوکاره، علاوه بر خروجی اصلی آب لوله کشی، دارای خروجی آب تصفیه هستند. در کنار شیر ظرفشویی اهرمی و کلاسیک، مدل های چشمی و توکار نیز به بازار آمده اند

شیر ظرفشویی اهرمی یا کلاسیک

اگرچه می توانید برای شیر آشپزخانه، شیرآلات کلاسیک را نیز در نظر داشته باشید؛ اما فراموش نکنید شیرآلات بهداشتی اهرمی با کارتریج سرامیکی دوام بیشتری دارند.همچنین امکان چکه کردن آب در طولانی مدت نیز کمتر است و در صورت بروز این مشکل، تعمیر چکه شیر آب با تعمیر کارتریج شیر اهرمی آن به راحتی امکانپذیر خواهد بود. علاوه بر این، تنوع رنگی شیر آشپزخانه اهرمی نیز بیشتر است. کاربرانی که به دنبال خرید شیر ظرفشویی ارزان قیمت اهرمی هستند نیز می توانند رنگ های مختلف آن را با یکدیگر مقایسه و مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در هنگام تصمیم گیری در مورد اهرمی و یا کلاسیکِ دو پایه بودن شیر آشپزخانه، حتما به تعداد سوراخ های سینک آشپزخانه خود نیز دقت نمایید.

شیر ظرفشویی شلنگدار یا شاوری (pull-out sink mixer tap)

در حال حاضر شیرآلات شاوری در بازار وجود دارد که با در نظر گرفتن کارکرد مورد نظر می توان برای خرید شیر ظرفشویی شاوری (شلنگدار) مناسب اقدام کرد. مکانیزم این نوع شیر آشپزخانه امکان بیرون کشیدن بخش آبریز شیر (محل خروج آب) را به واسطه شلنگی نسبتاً بلند فراهم کرده است. در انتهای دیگر شلنگ شاوری، وزنه هایی تعبیه شده است که با وارد کردن کشش اندکی باعث سهولت قرار گرفتن شلنگ در جای خودش می شود.شیر آشپزخانه شلنگدار برای شستشوی قابلمه ها، ظروف بزرگ و اطراف سینک بسیار مناسب است. تنها موردی که ممکن است کمی دردسر ساز باشد، نصب شیر ظرفشویی شلنگدار است که در صورت بروز مشکل با کمک گرفتن از متخصصین نصب، این موارد نیز قابل حل است

شیر ظرفشویی فنری (pull-down spring sink mixer tap)

شیر ظرفشویی فنری نیز مانند شیر ظرفشویی شاوری از نوع شلنگدار است با این تفاوت که دامنه حرکتی آن کمی کمتر از شیرآلات شاوری است و عَلَم آن حالتی ارتجاعی و فنری دارد. برای حرکت دادن عَلَم فنری باید قسمت آبریز آن را کمی به سمت پایین کشید تا از گیره خود آزاد شود. ارتفاع شیر آشپزخانه فنری معمولاً بیشتر از سایر مدل های شیر ظرفشویی است و برای آشپزخانه هایی با فضای زیاد مناسب است. هر دو نوع شیر ظرفشویی فنری و شلنگدار معمولاً دارای حالت اسپری کننده نیز هستند که سهولت بیشتری را برای شستشو و نظافت سینک فراهم می آورند.

شیر ظرفشویی دوکاره (شیر ظرفشویی دو منظوره)

شیر ظرفشویی دو منظوره، خصوصاً در مناطقی که نیاز به شیر آب تصفیه دارند، یکی از بهترین شیرآلات آشپزخانه است. شیرآلات دو منظوره دارای دو خروجی آب است. خروجی اول مربوط به آب لوله کشی است که برای مصارف شستشو بکار می رود و خروجی دوم مربوط به آب تصفیه و مناسب آشامیدن است. پیش از آنکه آب لوله کشی از خروجی آب تصفیه شیر خارج شود به دستگاه تصفیه آب هدایت می شود و از آنجا به صورت تصفیه شده در اختیار کاربر قرار می گیرد. 

شیر ظرفشویی چشمی یا لمسی

باز و بسته کردن شیرآلات ظرفشویی اهرمی معمول از طریق دستگیره پیچی و یا دسته اهرمی انجام می شود. در هر دو این حالت نیاز به تماس سطح دست با دسته شیر و وارد کردن فشار کافی است. در صورتی که دست کاربر کف آلود و یا آغشته به مواد غذایی باشد، شیرآلات آشپزخانه به سرعت دچار آلودگی می شوند. تکنولوژی جدید شیر لمسی برای حل این مشکل پدید آمده است. افراد می توانند با یک لمس کوتاه تنه شیر جریان آب را برقرار و قطع نمایند. همچنین در شیرآلات چشمی نیز بدون نیاز به لمس شیر و تنها با قرار گرفتن دست در مسیر سنسور شیر سینک ظرفشویی، جریان آب کنترل می شود.

شیر ظرفشویی دیواری

در صورتی که پشت شیر سینک ظرفشویی پنجره وجود ندارد و یا لوله های خروجی آب در دیوار تعبیه شده اند خرید شیر ظرفشویی دیواری، بهترین انتخاب است. این نوع شیرآلات علاوه بر مدرن سازی آشپزخانه، فضای کمتری را در نیز اشغال می کند و اطراف سینک را خلوت تر نشان می دهد. برای بسیاری از کاربران، مدل های دیواری جذابیت بالایی دارد.

بهترین شیر ظرفشویی ارزان

در هنگام انتخاب و خرید شیر ظرفشویی، تنها قیمت شیر ظرفشویی ارزان را ملاک قرار ندهید. قیمت شیرآلات ارزان ممکن است وسوسه بر انگیز باشد، اما اگر سایر عوامل مانند گارانتی و ضمانت را در نظر نگیرید احتمالاً ناچار به پرداخت هزینه تعویض و یا تعمیر آن در آینده باشید. البته این به معنی بی کیفیت بودن تمام شیرآلات ارزان نیست؛ چراکه گارانتی معتبر تا حد زیادی خیال شما را از کیفیت شیرآلات خریداری شده راحت می کند. علاوه بر این، سبک بودن شیر ظرفشویی ارزان لزوماً نشان دهنده غیر استاندارد بودن آن نیست؛ بلکه ممکن است صرفاً وزن پایین تری متناسب با طرح خود داشته باشند و جنس آن ها با جنس شیرآلات لوکس یکی باشد.

ابعاد بهترین شیر ظرفشویی

دامنه حرکتی، ارتفاع شیر ظرفشویی و محدوده ای از سینک که پوشش می دهد، عوامل دیگری تعیین کننده در خرید بهترین شیر ظرفشویی هستند. اگر قفسه ظروف شما بالای سینک قرار دارد، یک شیر آشپزخانه با ارتفاع زیاد انتخاب مناسبی نخواهد بود. از طرفی شیر آشپزخانه با علم کوتاه نمی تواند تمام بخش های سینک ظرفشویی دوکاسه را پوشش دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>