اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات


جنس شیرآلات استاندارد

ماده اولیه اکثر شیرآلات موجود در بازار آلیاژ شمش برنج می باشد که بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً 58 تا 60 درصد آن مس و بقیه روی و ناخالصی های مجاز می باشد. میزان سرب موجود در این آلیاژ، نباید بالاتر از 2/5 درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر است.علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر نیز باید الزامات فنی استاندارد را پاس کرده باشند. به طور مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در با کیفیت ترین شیرآلات نیز باید استاندارد لازم برخوردار باشند.

ماشینکاری خوب نیز از دیگر مواردی است که در بلند مدت تأثیر خود را در کیفیت شیرآلات نشان می دهد. مثلاً در شیرهای اهرمی محل نشیمن کارتریج بایستی کاملاً تخت باشد که بعضاً به دلیل کُند شدن ابزار تراشکاری و تیز کردن چندباره آن، این نشیمن به صورت مخروطی نا محسوس در می آید که در عمر آب بندی کارتریج تأثیر می گذارد.

قیمت شیرآلات استاندارد از ارزان تا لوکس

در دنیای پر رقابت امروز، مدل ها و قیمت شیرآلات بسیار متنوع است. با بررسی کافی می توانید قیمت شیرآلات ارزان تا قیمت شیرآلات لوکس را چه در فروشگاه های اینترنتی شیرآلات و چه در بازار مقایسه کنید. بهتر است حداقل به طور متوسط 2.000.000 تومان برای خرید یک ست شیرآلات ارزان، استاندارد و دارای گارانتی معتبر کنار بگذارید. ممکن است بتوانید به ازای قیمتی پایین تر نیز شیرآلاتی با ظاهری مناسب پیدا کنید، امّا در صورت نداشتن گارانتی احتمال پایین بودن کیفیت این شیرآلات و دردسرهای احتمالی تعویض و تعمیر آن ها در آینده بسیار زیاد است.

زیبایی و طراحی خاص شیرآلات با کیفیت

دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص شماست. اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید از مدل های متداول در بازار فاصله بگیرید بهتر است قبل از خرید به اندازه کافی در زمینه مدل های شیرآلات لوکس باکیفیت و خاص تحقیق کرده باشید.جهت اطمینان از کیفیت آبکاری و ضخامت مناسب لایه نیکل و کروم شیرآلات باکیفیت بالا، تست هایی مانند سالت اسپری و کراس کات بر روی شیرآلات انجام می گیرد.

تا جایی که امکان دارد اطمینان حاصل نمایید که شیرآلات مورد نظر شما این تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.یکی از عواملی که راحت تر به چشم می آید، کیفیت بالای پرداخت شیرآلات است. اگر در نور مناسب به سطح شیر نگاه کنید نباید روی آن "موج" دیده شود. در غیر این صورت پرداخت شیرآلات از دقت کافی برخوردار نبوده است.

مصرف بهینه آب (بدون کاهش فشار آب)

با توجه به شرایط فعلی و بحران کمبود آب موجود در ایران، شیرآلات با کیفیت ایرانی کم مصرف می توانند نقش مهمی در حفظ منابع داشته باشند. مهم ترین عامل کاهش مصرف آب در شیرآلات، پرلاتور می باشد که می تواند حتی تا 90% باعث صرفه جویی گردد. علاوه بر صرفه جویی، با ایجاد فشار مناسب و پاشش آب در سطح وسیع تر، سرشیر کاهنده مصرف آب سهولت و لذت شستشو را افزایش می دهند.

عامل دیگر استفاده از کارتریج شیر اهرمی کم مصرف مانند کارتریج 25 می باشد. دبی این نوع کارتریج حدود 14 لیتر در دقیقه می باشد که در مقایسه با دبی 22 لیتر در دقیقه کارتریج های متداول، صرفه جویی قابل ملاحظه ای را ایجاد می نماید. پس حتما در هنگام خرید شیرآلات اهرمی استاندارد به کم مصرف بودن شیرآلات مورد نظر خود دقت نمایید.

دوام شیرآلات استاندارد

نسل جدید شیرآلات اهرمی استاندارد، با کارتریج سرامیکی مشکلات آب بندی را حتی در بلند مدت تقریبا به صفر رسانده است. اگر می خواهید از چکه نکردن شیرآلات خود مطمئن باشید، شیرآلاتی با کارتریج سرامیکی تهیه نمایید. بقیه شیرآلات نیز معمولاً تا چند سال چکه نمی کنند اما اعتبارشان با دوام کارتریج های سرامیکی قابل مقایسه نیست.

سهولت کاربرد

شیرآلات اهرمی با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب، فضای کمتری می گیرد. همچنین می توان دسته شیرآلات اهرمی را در دمای دلخواه تنظیم کرد و دفعه بعد با همان تنظیمات شیر آب را باز کرد. بهتر است در خروجی علم ظرفشویی، پرلاتوری مناسب تعبیه گردد تا ضمن آبکشی راحت تر ظروف به میزان آب کمتری نیاز باشد.

نوع آبکاری و رنگ شیرآلات

با توجه به این راهنمای خرید شیرآلات، شیرآلات استانداردی انتخاب کنید که با رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه و دستشویی مثلا رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد. اگر بخواهید دکوراسیون را عوض کنید که برای انتخاب رنگ شیرآلات دستتان بازتر نیز هست. انواع آبکاری شیرآلات عبارتند از: کروم، نیکل، برنز و.... تمام این آبکاری ها مقاوم هستند و ظاهر زیبای خود را تا سال ها حفظ می کنند اما بعضی از آنها مقاوم تر هستند.شیرآلات کروم از معمول ترین و با کیفیت ترین شیرآلات مورد استفاده می باشند و از مقاومت خوبی برخوردارند.

یک شیر روشویی تیدا با آبکاری زیتونی طلایی که اشاره به اهمیت نوع آبکاری در راهنمای خرید شیرآلات دارد. آبکاری های نیکل معمولا تحت عناوین خش دار، استیل ضد زنگ و صدفی در بازار وجود دارند و کمتر براق هستند. این ها هم مقاوم هستند اما ممکن است جای لکه آب و اثر انگشت بیشتر روی آنها خود را نشان بدهند به همین دلیل روی آنها لایه ای از لاک داده می شود تا باعث مقاومت آنها گردد.همچنین آبکاری های طلایی (به روش PVD)، سفید و مشکی نیز با بهره گیری از تکنولوژی الکترو استاتیک به بازار عرضه می شوند و برای دکوراسیون های مینیمال و خاص انتخابی ایده آل هستند.

ارتفاع علم (علمک) شیرآلات روشویی و ظرفشویی استاندارد

انواع علم شیرآلات، ارتفاع و دامنه دسترسی یا بُردهای متفاوتی دارند. در هنگام خرید شیرآلات روشویی و ظرفشویی باید مجموع عواملی مانند ارتفاع، دامنه دسترسی و عمق و تعداد لگن های سینک را در نظر بگیرید.اگر سینک شما بزرگ است، شیرآلاتی با بُرد کم ممکن است دسترسی کافی ایجاد نکند و شاید بهتر باید از انواع شیر روشویی متحرک و یا شیر ظرفشویی فنری استفاده کنید. اگر سینک شما کوچک است، یک شیر با بُرد زیاد ممکن است آب را به بیرون سینک هدایت کند و بهتر است شیرآلات اهرمی با علم معمولی تهیه کنید.

عمق سینک نیز در ارتفاع ایده آل شیرآلات مؤثر است. در صورتی که عمق سینک شما کم است، شیرآلات با ارتفاع زیاد ممکن است فاصله مناسبی را جهت شستشو فراهم بیاورند امّا به دلیل شتاب بیشتر آب و عمق کمتر کاسه سینک، قطرات آب پس از برخورد با سطح سینک به بیرون پاشیده می شوند.همچنین اگر سینک دولگنه دارید، ارتفاع و دامنه دسترسی کم علم ممکن است برای رسیدن به هر دو کاسه کافی نباشد. در این حالت شیرآلات ظرفشویی شاوری انتخاب مناسب تری است.در صورتی که بالای سینک خود قفسه ای دارید بهتر است با اطلاع از فاصله بین سینک و قفسه و با توجه به ارتفاع علم شیر روشویی و ظرفشویی مورد نظر خود، مدل آن را انتخاب کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات استاندارد

ضمانت و خدمات پس از فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرآلات استاندارد باید به آن توجه داشت. حتی شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت مورد نظر شما در هنگام خرید باید گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند. بهتر است در مورد مدت وارانتی که مربوط به تامین قطعات پس از اتمام مدت گارانتی می باشد نیز اطمینان حاصل نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>