اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیرآلات


شیر شاوری چیست؟

شیر شاوری یا شلنگدار، نسل نسبتاً جدیدی از شیرآلات است که به واسطه مکانیزم خود، دامنه حرکتی زیادی دارد. بخش آبریز (خروجی آب) در شیر شاوری متحرک است و به واسطه یک شلنگ بلند، از جای خود خارج می شود. این شلنگ شاوری پس از پایان کار به واسطه کششی که وزنه شاوری به آن وارد می کند، به جای خود باز می گردد.

وزنه شاوری در انتهای دیگر شلنگ شاوری که معمولاً از زیر سینک قابل رویت است، بسته می شود و با وارد کردن وزن خود و کشیدن شلنگ، به سهولت بازگشت شلنگ شاوری به وضعیت اولیه کمک می کند.طول شلنگ شاوری حدود 90 سانتیمتر است و با قابلیت چرخش 360 درجه به خوبی تمام نقاط سینک را پوشش می دهد. قیمت شیر ظرفشویی شاوری (شیر ظرفشویی شلنگدار)، از قیمت شیر ظرفشویی های معمولی بالاتر است، اما ارزش بالایی برای کاربران ایجاد می کند.

مزایای شیر شاوری چیست؟

کاربردهای متنوع شیر شاوری، اشغال فضای کمتر و چرخش 360 درجه شلنگ شیر شاوری در کنار قابلیت اسپری کردن آب، از مهم ترین دلایل محبوبیت شیر شاوری (شلنگدار) است. پس از پاسخ به سوال شیر شاوری چیست، در این بخش، نقاط قوت و مزایای شیر شاوری بررسی شده است.شیر شاوری، فضای کمتری اِشغال می کند.

معمولاً شیر شاوری به دلیل طراحی هوشمندانه آن، برای سینک های کوچک تر مناسب است. شلنگ شیر شاوری بسته به طول آن (معمولاً 50 تا 90 سانتی متر)، قابلیت شستشوی 360 درجه سینک را فراهم می کند. همچنین به کمک علم بلند می توان کتری و قابلمه ها را بر روی کابینت نزدیک سینک نیز پر از آب کرد و مشکل خیس شدن سطح زیرین آنها در اثر قرار گرفتن درون سینک حل می شود.

از آنجا که در طراحی شیر شاوری، بیشتر ابعاد آن در نظر گرفته شده است، تنوع چندان گسترده ای ندارد. ممکن است خریداران بنا بر اندازه سینک خود مجبور به خرید شیر شلنگداری با ظاهری که مورد پسندشان نیست شوند. در هر حال پیش از خرید شیر شاوری، حتما ابعاد دقیق سینک و شیرآلات را در نظر داشته باشید تا با مشکلی روبرو نشوید.

شیر شاوری کاربردهای متنوعی دارد.شیرآلات شلنگدار در زمان آبکشی ظروف، شستشوی میوه و سبزیجات و پرکردن قابلمه و کتری با آب بسیار کارآمد هستند. البته که در هنگام کار با شیر شاوری، لباس شما خشک می ماند چرا که احتمال پاشیده شدن آب بسیار پایین است.همچنین، کسانی که کمر و یا پشت درد دارند، به جای خم شدن و بلند کردن سطل آب، می توانند از شلنگ بلند شاوری استفاده و آن را به سطل نزدیک کنند.علاوه بر این موارد، بعضی والدین ترجیح می دهند نوزادان و خردسالان خود را در سینک حمام کنند. برای این منظور نیز یک شیر شلنگدار بسیار مناسب است.

معایب شیر شاوری چیست؟

شیر آشپزخانه شلنگدار برای شستشوی قابلمه ها، ظروف بزرگ و اطراف سینک بسیار مناسب است. تنها مواردی که که ممکن است کمی دردسر ساز باشند، از دست دادن قابلیت حرکت روان و فرسوده شدن شلنگ شاوری است که در صورت بروز مشکل با کمک گرفتن از متخصصین، این موارد نیز قابل حل است. در این بخش، نقاط ضعف و معایب شیر شاوری بررسی شده است.

شلنگ شیرآلات شاوری ممکن است قابلیت حرکت روان را از دست بدهد.ممکن است به مرور زمان شلنگ شیر شاوری پس از بیرون کشیده شدن به روانی گذشته به موقعیت اولیه خود باز نگردد. این مساله در اثر متمایل شدن علم شیر (جای قرار گرفتن نازل شیر شاوری) به یک سو در اثر فشار وارده پیش می آید و امکان حرکت روان نازل در جایگاه معین آن را از بین می برد. در سال های اخیر، استفاده از قطعه ای به نام وزنه شاوری که به کمک سنگینی خود شلنگ را به حالت اولیه باز می گرداند، این مشکل را حل کرده است و دیگر نگرانی ای بابت این مورد وجود ندارد. حتماً در هنگام خرید از فروشنده درباره وجود وزنه شاوری پرس و جو نمایید.

وجود آهنربا در سر عَلم بعضی از مدل های جدید شیر شاوری نیز به بازگشت نازل به موقعیت اولیه و قرار گرفتن در جای صحیح شیرآلات شلنگدار به نسبت کاربردهای متنوع آنها، از آبکشی آسان ظروف گرفته بزرگ تا شستشوی نوزادان، بسیار به صرفه هستند. از طرفی مانند تمامی تجهیزات پرکاربرد به مرور زمان فرسوده می شود؛ اما با استفاده از قطعه ای به نام وزنه شاوری و تعویض شلنگ شاوری معیوب می توان برای مدت طولانی تری از شیرآلات شلنگدار استفاده کرد. با شناخت معایب و مزایای شیر شاوری (شلنگدار) و در نظر گرفتن قیمت شیرآلات، می توان مناسب ترین شیر شاوری را انتخاب کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>